skip to Main Content
بنگلادش مهاجران روهینگیا را پذیرفت
سیاست کیوسک

بنگلادش مهاجران روهینگیا را پذیرفت

از دولت بنگلادش خواسته شده که بنادر خود را باز کند و به دو قایق حامل صدها پناهنده روهینگیا اجازه دهد که به ساحل بیایند تا به آنها خدمات درمانی فوری ، غذا و آب داده شود. هفته گذشته وزیر امور خارجه بنگلادش با تاکید بر اینکه اجازه ورود این قایق‌ها داده نمی‌شود گفته بود «چرا همیشه از ما می‌خواهند که مسئولیت کشورهای دیگر را انجام دهیم؟»

اوایل این ماه نیز بنگلادش پس از تلاش‌های فراوان قایق جداگانه‌ای از پناهجویان که دوماه در آب سرگردان بود را نجات داد. هنوز مشخص نیست که این دو قایق چه مدت در دریا سرگردان بوده‌اند؛ اما مالزی در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا با استفاده از نیروی هوایی ارتش، این دو قایق را از سواحلش دور کرده بود. همین باعث شده قایق‌ها به سمت بنگلادش بروند.

با آغاز نظامی‌گری بی‌رحمانه‌ای که در آگوست ۲۰۱۷ آغاز شد بیش از ۷۰ هزار روهینگایی از میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند. این کشور اعلام کرده که دیگر فضای خالی برای پناهجویان ندارد. سازمان ملل این اتفاق را یک پاکسازی قومی توصیف کرده است.

آوارگی مهاجران و پناهجویان در دریاهای جهان چیز تازه‌ای نیست. پیش از این بسیاری از کشورهای جهان به‌خصوص برخی کشورهای اروپایی با بستن مرزهای خود بر روی پناهجویان باعث رقم خوردن فجایع انسانی متعددی شده‌اند. بسیاری معتقدند سیاست مرزهای باز بهترین پاسخ برای بحران پناهجویان و مهاجران است.

همچنین بخوانید:  چرا دیوارهای مرزی بی‌مصرفند؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗