skip to Main Content
پرونده نسل‌کشی میانمار را رها کنید
سیاست کیوسک

درخواست سو چی از سازمان ملل

پرونده نسل‌کشی میانمار را رها کنید

رهبر حاضر برمه آنگ سان سو چی از دادگاه سازمان بین‌الملل درخواست کرد تا پرونده علیه نسل‌کشی در میانمار، برمه سابق را رها کند.  سوچی که برنده جایزه صلح نوبل است بیش از یک دهه در برمه مشغول به جنگ علیه ارتشی بوده است که اکنون از آن دفاع می‌کند. رهبر برمه شخصا در دادگاه هفته اول دسامبر سازمان ملل حاضر شد تا  اتهامات مطرح شده در رابطه با نسل کشی مسلمانان روهینگا را «ناکامل و گمراه‌کننده» اعلام کند.

با ادامه انتقادات جهانی از عملکرد رهبر برمه در انکار قتل عام روهینگایی‌ها، دیروز سفیر ژاپن در میانمار گفت که دولتش به هیچ‌ عنوان به این‌که نسل‌کشی‌ای در برمه اتفاق افتاده معتقد نیست، و در راستای از بین رفتن اتهامات علیه دولت حاضر تمام تلاشش را به کار خواهد بست.

کشور گامبیا شواهد زیادی به دادگاه ارائه کرده است که طبق آن ارتش برمه هزاران روهینگایی را مورد تجاوز قرار داده و به قتل رسانده است و در سال ۲۰۱۷ طی شبیخون مسلحانه‌ای بیش از ۷۰۰هزار نفر را مجبور به فرار به کشورهای همسایه از جمله بنگلادش کرده است. گامبیا  پرونده نسل کشی را به دادگاه سازمان ملل کشاند تا برمه را به دلیل «تلاش برای نابودی روهینگایی‌ها به عنوان یک گروه از طریق قتل، تجاوز و دیگر اشکال آزار جنسیتی»  محکوم کند.

در گفت و گویی که بین یکی از ژنرال‌های ارتش میانمار و یکی از اعضای پارلمان ژاپن انجام شده بود، این ژنرال بلندپایه به دولت ژاپن قول داده بود که خاطیان سال ۲۰۱۷ شناسایی و مجازات خواهند شد و از این به بعد هم با هر بخشی از ارتش که حقوق بشر را پایمال کند برخورد سختی صورت خواهد گرفت. سفیر ژاپن بعد از نقل قول از صحبت‌های این ژنرال در روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما کاملا به این‌که ارتش میانمار روی قولش می‌ماند ایمان داریم.»

همچنین بخوانید:  «امیدواریم چهره شهر از زباله‌گردها پاک شود»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗