skip to Main Content
تقاضای مهاجرت پرستاران ایرانی ۶ برابر شد
جامعه کیوسک

تقاضای مهاجرت پرستاران ایرانی ۶ برابر شد

آمار مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

یوسف رحیمی عضو شورای‌ عالی سازمان نظام پرستاری در مورد افزایش مهاجرت پرستاران در ایام کرونا می‌گوید: وقتی فردی از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود، پس از اتمام طرح که ۲ سال طول کشیده است، از او می‌خواهیم که ۲ سال دیگر به عنوان تمدید طرح کار کند. پس از تمدید طرح، دوباره از او می‌خواهیم تا ۶ ماه دیگر قراردادش را تمدید کند و در نهایت پس از ۵ سال گذراندن طرح به عنوان نیروی ۸۹ روزه از او استفاده می کنیم و ساعتی ۱۵ هزار تومان پول به او می دهیم و آن قدر این نیروها را به صورت موقت نگه می‌داریم که از سن استخدام آن‌ها می‌گذرد. با این شرایط هر فرد دیگری باشد اگر پیشنهاد بهتری از یک کشور مقصد دریافت کند که تمام امکانات را در اختیار او قرار بدهند، حتماً می‌پذیرد. وی با اشاره به اینکه بی توجهی به مطالبات پرستاران سبب سلب انگیزه آنان می‌شود، افزود: این بی توجهی‌ها و مهاجرت پرستاران باعث می‌شود که در بلند مدت با تشدید بحرانِ کمبود پرستارمواجه شویم.

در همین باره شریفی مقدم مدیر کل خانه پرستار ایران می‌گوید: قبلا سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر گواهی مهاجرت از نظام پرستاری می‌گرفتند اما اکنون شاید بیش از ۱۵۰۰ نفر در سال اقدام به مهاجرت می‌کنند.

وی شرایط ایده‌ال کشور مقصد را دلیل اصلی مهاجرت می‌داند و اضافه می‌کند: رفت و آمد دولت ها نمی تواند راه حل مناسبی برای بهبود شرایط باشد. بلکه باید از اصلاح ساختار ابتدایی برای بهبود اوضاع اقدام کرد. دولت ها می توانند با صرف کردن تنها ۱۰ درصد از هزینه های درمان، پرستار جذب کنند و در کاهش آمار ابتلا و مرگ تاثیرگذار باشند.
پرستاران و کادر درمان در ایران با همه‌گیری کرونا با فشار مضاعف کاری رودررو شدند که در این روند سیاست‌های حکومتی در مهار کرونا بی‌تاثیر نبوده است. پرستاران همچنین در فروردین امسال کارزاری با عنوان خون‌نامه پرستاران امضا کردند که در آن  از مسئولان خواسته‌اند تا به وعده‌های خود در رابطه با پرستاران عمل کنند.

همچنین بخوانید:  داعش دو مدرسه انگلیسی زبان باز کرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗