skip to Main Content
مالچ‌پاشی در خوزستان متوقف شد
زمین عمومی کیوسک

مالچ‌پاشی در خوزستان متوقف شد

مالچ‌پاشی نفتی در خوزستان با پیگیری فعالان محیط زیست و دستور دادگاه اهواز به طور موقت، متوقف شد.

ناصر عبیات از فعالان محیط زیست می گوید با تلاش فعالان محیط زیست پارسال از طریق دادستان دشت آزادگان مجوز توقیف مالچ‌پاشی بیت کوصر  عبیات صادر شد اما بعد از چند روز دوباره پروژه مالچ‌پاشی فعالیت خود را از سر گرفت. با این وجود فعالان محیط‌زیست خوزستان ناامید نشدند و از طریق مرکز استان با ادله علمی و کارشناسی برای بار دوم توانستند حکم توقف موقت مالچ پاشی در شهرستان دشت آزادگان را دریافت کنند و روز گذشته از سوی شعبه ۸ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز این حکم صادر شد.

این فعال محیط زیست ادامه داد:«متاسفانه اداره منابع طبیعی استان با مالچ پاشی، اکوسیتسم غنی و بکر منطقه را نابود کرد و شنزارهای ام الدبس، بیت کوصر عبیات و عفلوگ که می‌توانند در گردشگری درآمد زایی و اشتغالزایی سالانه کمک بزرگی به استان خوزستان و اهالی منطقه باشد با مالچ پاشی به نابودی بکشاند.»

مالچ پاشی نفتی در منطقه بیت کوصره که در تاریخ ۲۰ اسفند ماه با حکم دادستان دشت آزادگان، در پی اعلام جرم یکی از انجمن‌های زیست محیطی خوزستان متوقف شده بود، در ۲۵ اسفند گذشته دوباره از سرگیری شده است.

مجلس شورای اسلامی از پارسال عملیات مالچ پاشی نفتی را ممنوع و اجرای آن را مشروط به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست کرد اما عیسی کلانتری رئیس این سازمان در توافقنامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی، موافقت خود را با ادامه مالچ پاشی در منطقه اعلام کرد.

همچنین بخوانید:  صدای رانندگان کامیون شنیده شد؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗