skip to Main Content
تهران پاریس می‌شود؟
دیدار شهردار تهران با سفیر فرانسه 21É^Êë±
جامعه کیوسک

دیدار شهردار تهران و سفیر فرانسه

تهران پاریس می‌شود؟

شهردار تهران با سفیر فرانسه در تهران دیدار کرد. در این دیدار اعلام شد که تهران آماده توسعه همکاری‌های دوجانبه با پاریس در حوزه های مختلف شهرسازی، حمل‌ونقل، ترافیک و زیباسازی‌ است.

عارف‌نیا، مشاور شهردار تهران، در این دیدار بر آمادگی تهران برای انعقاد سند جامع همکاری با پاریس تأکید داشت. همچنین شهردار تهران در این دیدار تأکید کرد که تهران آماده همکاری با پاریس در زمینه حمل‌ونقل شهری خصوصاً حمل‌ونقل عمومی از شهر تهران به شهرهای اقماری آن است. در کنار آن شهردار تهران خواستار برگزاری کارگاه‌هایی برای مدیران شهری شد تا از طریق آن تجربیات پاریس در زمینه گسترش گردشگری، مرمت ابنیه تاریخی و زیباسازی منتقل شود.

در این دیدار فیلیپ تیه، سفیر فرانسه، اذعان داشت که زمانی سفارت فرانسه در حاشیه شهر بود اما حالا در مرکز شهر است و این یعنی توسعه شهری تهران مشخصا بسیار زیاد بوده است. تهران و پاریس چالش های مشترک بسیاری دارند. پروژه جدیدی داریم به نام پاریس جدید که می خواهیم خطوط قطار شهری را تا شعاع ۴۰ کیلومتری شهر گسترش دهیم. توسعه پاریس نیز همیشه با یک سری مشکلات همراه بوده مانند اینکه باید مسائل حمل‌ونقل از شهرهای کوچک به پاریس و از شهرهای کوچک به یکدیگر را حل کنیم.

مساحت شهر تهران ۷ برابر و جمعیت آن تقریباً ۴ برابر پاریس است. پروژه توسعه پاریس بزرگ که شامل پاریس و شهرهای پیرامونی می‌شود با هدف یکپارچه‌سازی پاریس و حومه از عظیم‌ترین پروژه‌های توسعه شهری‌ست که اساس آن بر حمل‌ونقل عمومی و اعیان‌سازی بافت‌های پیرامونی شهر پاریس است. منتقدان این طرح معتقدند که این مدل توسعه در جهت برون‌رانی فرودستان شهری و آزادسازی اراضی حومه‌ها برای توسعه مبتنی بر سرمایه است.

همچنین بخوانید:  انتقاد وکیل دانشجویان بازداشتی از برخورد دولت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗