skip to Main Content
گزارش تصویری از تخریب سرپناه زباله‌گردان اشرف‌آباد
اسلایدر جامعه عمومی

گزارش تصویری از تخریب سرپناه زباله‌گردان اشرف‌آباد

نیروهای جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط‌زیست روز چهارشنبه ۲۷ مهر سرپناه زباله‌گردان افغانستانی در اشرف‌آباد را تخریب کردند. این گزارش تصویری به طور اختصاصی برای میدان ارسال شده است.

هفت صبح چهارشنبه، بیست و چهارم مهرماه، در سکوت کامل خبری و بدون هیچ اطلاع‌رسانی قبلی سرپناه زباله‌گردان افغانستانی ساکن در گاراژهای جمع‌آوری زباله، واقع در اشرف‌آباد طی یک عملیات ضربتی تخریب شد.
کپرها و اتاقک‌های داخل این گاراژ‌ها که محل زندگی زباله‌گردان بودند توسط نیروهای جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست با همراهی نیروهای یگان ویژه، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس با لودر تخریب شدند.
تعدادی از زباله‌گردان توسط نیروهای عامل با شوکر و باتوم مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. زباله‌گردان اجازه‌ی فیلم‌برداری و عکس‌برداری نداشته و با چند نفری که در حال فیلم‌برداری بودند، برخورد شده است.
بیش از ۵۰۰ نفر (تنها در یکی از گاراژها) و ۱۲۰ کودک زباله‌گرد (در کل) پس از اجرای این طرح بی‌سرپناه شده و شب‌ها را در بیابان‌ها، خرابه‌های اطراف گاراژ و لابه‌لای زمین‌های ذرت می‌گذرانند.
این کپرها و اتاقک ها تنها سرپناه مهاجرینی بودند که از ترس جان به سرزمین همسایه پناه آورده‌اند.
به گفته‌ی زباله‌گردان بخش دوم طرح که «رد مرز» زباله‌گردان افغانستانی‌ست در روز یکشنبه اجرا خواهد شد.
روز پنجشنبه برای پیگیری طرح به دهیاری غنی‌آباد و جهار کشاورزی ری مراجعه کردیم ولی مسئول پاسخگویی حضور نداشت.
به نظر می‌رسد روز‌های آخر هفته برای انجام عملیات‌های ضربتی، به منظور به تعویق افتادن پاسخگویی مسئولین و کاهش شدت آسیب‌های وارده حین انجام عملیات به افراد، انتخاب می‌شوند.

همچنین بخوانید:  محاسبه عادلانه یا چیدمان مهندسی‌شده دستمزد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗