skip to Main Content
آغاز نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان در فرهنگسرای نیاوران
فرهنگ کیوسک

آغاز نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان در فرهنگسرای نیاوران

نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» که از دیروز در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شده تا بیست‌وششم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه ۱۳۰ اثر در شاخه‌های؛ نقاشی، نقاشی خط، مجسمه، عکس، ویدیو و اینستالیشن از ۵۳ هنرمند مطرح افغانستانی از کشورهای فرانسه، آذربایجان، آلمان، آمریکا، استرالیا، افغانستان، ایران، پاکستان، سوئد، نروژ و هلند به نمایش در خواهد آمد.

مریم کوهستانی برگزار‌کننده این نمایشگاه پیشتر به ایران‌آرت گفته بود: «نزدیک‌کردن هنرمندان دو کشور با تاریخ و فرهنگ مشترک، شناساندن هنرهای تجسمی کمترشناخته‌شده افغانستان، احیای هویت و نمایش توانمندی به نسل‌های جوان‌تر افغانستان جزو اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه محسوب می‌شود. تعدد هنرمندان و آثار این نمایشگاه، نیمروز را به یک پدیده و اتفاق هنری تبدیل خواهد کرد، چرا که از یک سو چنین نمایشگاهی از هنرهای تجسمی معاصر افغانستان در تمام جهان تا به امروز بی‌سابقه بوده و نقطه عطفی در هنر معاصر افغانستان خواهد شد. و از سوی دیگر در ایران مشابه آن برای هنرمندان تجسمی کشور دیگری نظیر نداشته است، و فتح بابی است برای نمایشگاه‌های مشابه»

همچنین بخوانید:  کنکور؛ مافیا یا سامانه‌‌ای برای کنترل؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗