skip to Main Content
کودکان ۸ درصد قربانیان تصادفات داخل شهر هستند
جامعه کیوسک

کودکان ۸ درصد قربانیان تصادفات داخل شهر هستند

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که ۲۷ درصد قربانیان تصادفات با وسایل نقلیه داخل شهرها هستند که ۸ درصد آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

تصادفات رانندگی همواره از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در کشور بوده است. ایران با داشتن سالانه ۱۸ هزار فوتی در جاده یکی از بالاترین تلفات جاده‌ای در جهان را داراست. آمارها نشان می‌دهد که سالانه در ایران ۸۰۰ هزار تصادف رخ می‌دهد که در واقع پس از آلودگی هوا بیشترین قربانی را به همراه دارد.

اگرچه راهکار پلیس و مدیریت شهری در شهرها برای کاهش تصادفات در شهرها احداث پل‌های عابر بوده است اما آمارهای مرگ‌ومیر در تصادفات شهری حاکی از این است که به دلایل متعدد خصوصاً برای اقشار خاص این پل‌های عابر پیاده موفقیت چندانی را به همراه نداشته است. در سال‌های اخیر این پل‌های عابر به منبعی برای کسب درآمد برای مدیریت شهری از طریق تبلیغات تبدیل شده است که بنا به گفته تحلیل‌گران به‌دلیل کاهش رؤیت‌پذیری باعث ناامنی خصوصاً برای زنان و کودکان شده است.

بسیاری از فعالان شهری تلاش کرده‌اند تا سیاست‌های آرامسازی خیابان و اولویت پیاده بر سواره در خیابان‌های شهری اعمال شود اما پلیس و مدیریت شهری نسبت به آن مقاومت داشته است. استدلال این فعالان شهری این است که راه‌حل کم کردن تصادفات شهری حذف پیاده از سطح خیابان نیست بلکه اولویت دادن پیاده بر سواره است اما پلیس و مدیریت شهری همچنان بر تفکیک مسیر پیاده از سواره و هدایت پیاده‌ها از پل‌ها یا زیرگذرها تأکید دارد. زیرگذر میدان هفتم تیر دومین زیرگذر بعد از زیرگذر ولیعصر است که اخیراً افتتاح شده است.

همچنین بخوانید:  انتقاد به بی‌توجهی شهرداری به مناسب‌سازی تهران در شورای شهر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗