skip to Main Content
«گارد باز در فضای مجازی ما را به بردگی می‌کشاند»
جامعه کیوسک

«گارد باز در فضای مجازی ما را به بردگی می‌کشاند»

رئیس مرکز ملی فضای مجازی هشدار داده اگر در فضای مجازی گارد خود را باز کنیم، بردگان صاحبان سرمایه خواهیم شد؛ «زمانی که استعمار وارد کشور شد بسیاری دیر فهمیدند و امروز هم اگر در فضای مجازی گارد خود را بازکنیم بردگان صاحبان سرمایه خواهیم شد؛ لذا در این زمینه نگاه مبنایی داریم تا به سمت پلتفرم ملی برویم و در حوزه اقتصاد مجازی نباید بازی را ببازیم».

سید ابوالحسن فیروزآبادی توضیح داده «ما نمی‌توانیم بپذیریم که بازارهای ما باز باشد و گوگل، فیس‌بوک و تلگرام هر طور که می‌خواهند در این کشور کسب‌وکار کنند، این چالش جدی در کشور ماست؛ با توجه به اهمیت جغرافیا در فضای مجازی در نخستین گام حداقل باید مرزهای ما منطبق بر مرزهای جغرافیایی باشد».

دبیر شورای عالی فضای مجازی هم‌چنین خواستار آگاهی مردم در استفاده از موتور جستجوی گوگل شده و گفته «باید مردم توجیه شوند چگونه از گوگل استفاده کنند، زیرا این جستجوگر در فضای جستجوی خود دنبال کسب درآمد است و صفحاتی را برای ما نمایش می‌دهد که برایشان نفع مالی دارد، مردم باید این را بدانند و آگاهی داشته باشند».

چند ماه پیش روزنامه همشهری در گزارشی نشان داده بود گسترش فیلترینگ، به ایجاد مافیای فروش فیلترشکن در کشور منجر شده است که گردش مالی ماهانه آن به ۵۰ تا ۷۵ میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین بخوانید:  وقتی سخن منطقه‌بندی شده است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗