skip to Main Content
گرانی کاغذ گریبان کتاب‌های درسی را هم گرفت
جامعه دانش سیاست کیوسک

گرانی کاغذ گریبان کتاب‌های درسی را هم گرفت

با بالا رفتن قیمت کاغذ، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از احتمال تغییر ابعاد کتاب‌های درسی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با ایسنا گفته : «فراخوانی برای دریافت نظرات معلمان پیرامون قطع کتب درسی و کوچک‌تر شدن آن انجام شد. در نظرخواهی ۸۰ درصد موافق این اقدام بودند، ولی خب تعداد زیادی افراد در نظرخواهی شرکت نکرده بودند و به همین علت باید از پژوهش‌ها و مطالعات انجام‌شده در این زمینه نیز استفاده کنیم و بعد تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهیم.»

با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت کاغذ در سال جاری، بهینه‌سازی ابعاد کتاب‌‌های درسی می‌تواند یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشد. کتاب‌های درسی دوره دوم ابتدایی در سال‌های گذشته با قطع رحلی ۲۸*۲۲ سانتیمتر در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گرفت. اگر این ابعاد به قطع وزیری ۲۳*۱۶ سانتیمتر تغییر کند بیش از ۲ هزار تن در مصرف کاغذ در سال صرفه‌جویی می‌شود.

در روزهای گذشته قیمت هر بند کاغذ تحریر از مرز ۵۰۰ هزارتومان هم گذشته است. افزایش سرسام‌آور قیمت کاغذ در ماه‌های اخیر نه‌تنها بر بازار نشر، بلکه بر سیستم آموزشی نیز تأثیر گذاشته . ۹۰ درصد از کاغذ کشور وارداتی است و تغییرات نرخ ارز و عدم نظارت بر قیمت‌گذاری بر بالا رفتن قیمت نقش داشته است. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده که گرانی کاغذ تأثیر مستقیمی روی این تصمیم نذاشته اما بی‌تأثیر هم نبوده است.

همچنین بخوانید:  ماهی‌های خزر به فلزات سنگین آلوده‌اند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗