skip to Main Content
اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۸ چقدر حقوق می‌گیرند؟
اقتصاد یادداشت روز

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۸ چقدر حقوق می‌گیرند؟

گرانی و تورم فزاینده‌ای که از سال گذشته آغاز شد و همچنان تداوم دارد، تعیین و تصویب دستمزد کارکنان عمومی و خصوصی را بسیار بحث‌برانگیز کرد. درحالی که تورم نقطه به‌نقطه به گواه مرکز آمار به بالای ۵۰ درصد رسیده است، بنابرمصوبه مجلس حقوق کارکنان دولت ۴۰۰ هزارتومان، به‌علاوه ۱۰درصد افزایش پیدا کرد اما این اعداد برای تمامی مزدبگیران دولتی آثار معیشتی یکسانی نخواهد داشت. یک معلم استخدامی در آموزش و پرورش امسال دستمزدی بین یک‌میلیون و ۵۶۰ هزارتومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان (باتوجه به میزان سال‌های سنوات و مدرک) دریافت می‌کند و یک عضو هیات علمی دانشگاه دریافتی بین ۳.۶ تا ۲۲میلیون تومان خواهد داشت. این سقف البته بالاتر از میزان حقوق مصوب قانون مدیریت خدمات کشوری (۱۵میلیون و ۴۰۰هزارتومان) است؛ چراکه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از جمله حقوق‌بگیرانی هستند که در ماده ۱۱۷ همین قانون به‌نحوی از شمول آن مستثنی شده‌اند.

چنان که گفته شد، بنابر مصوبات مربوط به افزایش حقوق کارمندان دولت، هر پایه حقوقی قرار است با ده درصد افزایش نسبت به سال گذشته به علاوه ۴۰۰ هزارتومان همراه باشد. به این ترتیب بنابر داده‌های منتشر شده کارمندان شاغل دولت در سال ۱۳۹۸ که در سال ۱۳۹۷ متوسط کف دریافتی برابر با یک‌میلیون و ۲۴۰ هزارتومان داشتند (۳ درصد کارمندان)، امسال باید ماهیانه ۱۷۶۴۰۰۰ تومان بگیرند. در سال گذشته ۹۰ درصد کارمندان دولت زیر ۴ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند و متوسط بالاترین حقوق دریافتی ماهیانه در بین این ۹۰ درصد ۳ میلیون و ۴۷ هزار تومان بوده و امسال این رقم به ۳ میلیون و ۷۵۲ هزارتومان خواهد رسید که همچنان زیر ۴ میلیون تومان است. متوسط بالاترین پرداخت به کارمندان دولت در سال گذشته نیز ۱۲میلیون و ۵۰۵هزارتومان بود و امسال به ۱۴ میلیون و ۱۵۶ هزارتومان می‌رسد.

مقایسه این ارقام با پرداختی‌های سال گذشته و سال جاری برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که همان ضوابط و ضرایب افزایشی درباره‌شان اعمال می‌شود، قابل توجه است. کف خالص پرداختی اعضای هیئت علمی امسال ۳میلیون و ۶۰۵ هزارتومان خواهد بود و بالاترین دریافتی خالص را افرادی با حقوق ماهیانه ۲۰ میلیون و ۴۳۵ هزارتومان خواهند داشت. البته این پرداختی‌های خالص با کسر مالیات محاسبه شده‌اند (بدون کسر مالیات این سقف برابر با ۲۲ میلیون ۴۰۰ هزارتومان است) و باید در نظر داشت که اعضای هیئت علمی می‌توانند بابت راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع مختلف نیز دریافتی‌های مجزایی داشته باشند.

می‌توان دید که در سال جاری کف دریافتی اعضای هیئت علمی دو برابر کف دریافتی کارمندان دولت است و نیز این کف دریافتی تقریباً با بالاترین رقم سقف دریافتی بین ۹۰ درصد کارمندان دولت برابر است. سقف دریافتی اعضای هیئت علمی ۱.۴۴ برابر سقف دریافتی کارمندان دولت و ۵.۷ برابر کف دریافتی اعضای هیئت علمی و ۱۱.۶ برابر کف دریافتی کارمندان دولت خواهد بود. این در حالی است که نسبت سقف به کف در بین کارمندان دولت حدوداً ۸ برابر است.

با وجود این نباید از یاد برد که ارقام بالا به هیچ‌وجه بیانی واقعی از مجموع پرداختی‌های کسانی که در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی درس می‌دهند، نیست: بخش قابل توجهی از تدریس دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های دولتی و از آن بیش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی بر عهده استادان حق‌التدریس است. دانشگاه‌های غیر انتفاعی در سراسر کشور با وضعیت ویژه‌ای اداره می‌شوند؛ بخش بزرگی از آنها اصولاً با چشم‌پوشی وزارت علوم در دوره‌های پیاپی حداقل‌های قانونی اعضای هیئت علمی را استخدام نکرده‌اند و تقریباً یکسره بر نیروی حق‌التدریس متکی هستند.

برای فهم اینکه بار مالی اداره دانشگاه با استادان حق‌التدریس چه تفاوتی با استخدام عضو هیئت علمی خواهد داشت، مقایسه پرداختی به اعضای حق‌التدریس و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌تواند مفید باشد: اگر فردی با تمام توان و در حداکثر موظفی تدریس یک عضو هیئت علمی دانشگاه درس دهد (۱۵ واحد موظفی، که در دانشگاه دولتی اغلب کمتر از این است)، می‌تواند سالانه مبلغی حداکثر حدود ۵ میلیون تومان برای حق‌التدریس دریافت کند؛ مقایسه این میزان حقوق دریافتی با کف پرداختی اعضای هیئت علمی (به علاوه یک ماه عیدی و یک ماه سنوات) نشان می‌دهد، کف پرداختی سالیانه به عضو هیئت علمی ۵۰ میلیون و ۴۷۰هزارتومان خواهد بود که ده برابر حق‌التدریس سالیانه‌ای است که استادی با تدریس سقف موظفی سالیانه همان عضو هیئت علمی می‌تواند دریافت کند.

سوای همه معیارهای گزینشی و ملاک‌های راه‌یابی به جمع اعضای هیئت علمی و شرایط بقای در آن، با همین مقایسه دریافتی‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با کارمندان دولت می‌توان دریافت که چرا اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از جمله راضی‌ترین حقوق بگیران دولتند و چرا با همه تلاطمی که گاه دانشگاه‌ها، و کلیت جامعه، را در برمی‌گیرد، طمأنینه خود را از دست نمی‌دهند و واکنش چندانی از سوی «اساتید» دانشگاه در برابر تغییرات سیاسی و اجتماعی جامعه بروز نمی‌کند. این واقعیت را نیز دوباره یادآور شویم که در دوره‌های مختلف مجلس شمار قابل توجهی از نمایندگان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده‌اند، و در حال حاضر نیز چنان که آمد ۸۰ نفر از نمایندگان عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند.

 

همچنین بخوانید:  آمازون صدهزار کارگر تازه استخدام می‌کند
266 نظر
  1. من ترم ۲یه استاد داشتم عضو هیئت علمیدعلمی دانشگاه آزادزنجان بود من دانشگاه دختر ونه فنی بقیه الله درس خوندم
    اون آدم براساس دروداف بودن نمره می داد برای ارائه مجبور شدم با۷۰قلم آرایش بیام سرکلاس که نمره ی ارایموبده
    استاده یه جور نگاه می کرددختراروانگاراشعه ایکس داره
    یکی آزا ستاره می گف چون ایشون عضوهیات علمی هستن هرکاری می تونن بکنم
    با یکی ازهمکلاسیام خیلی خوب بوددروداف بوداستادروقشنگتحریک می کرد
    یه بارهمکلاسیم گوشیش زنگ خورد چون تازه موهاشورنگ کرده بود اول بهش چشمکزدبعدگف گوشیتگوشیتوخاموش کن حالا من بودم هزارتاتخریب شخصیتی می کرد چون من سرکلاسش هرهرکرکرنمی کردم و اغلب بدون آرایش بودم
    مدیرگروهمون می گف این یه بارتعهدداده

    ……………

    1. خاک برسرش اطلاع میدادین به حراست این آدم رو!یک استاد این مدلی داشتیم به حراست گفتیم پرتش کردن بیرون

  2. من استادیار دانشگاه ازاد هستم هر سه مقطع تحصیلیم فارغ التحصیل دانشگاه شیراز بودم و جزو نخبگان بودم ۶ سال سابقه تدریس دارم و هر ترم پایان نامه دارم در سال ١۴٠٠ حقوقم ٨ و نیمه و برادر من دانشجوی ترم یک ارشد انفورماتیک دانشگاه کایزرسلاترن المان حقوق دانشجویی ٢٠٠٠ یورو

    1. حقوق ۲۰۰۰ یورو در آلمان حدودا سی و پنج درصد مالیات خواهد داشت و دریافتی در حد ۱۳۰۰ یورو خواهد بود.

  3. بجای اینکه حق و حقوق همدیگر را به رخ بکشید،حقوق تون را مقایسه کنید با أقایان اختلاس گر که با هیچ زحمتی پول شما را بالا می کشند.
    چرا بجای گرفتن حق تون از رانت بازها و لابی گرها و اختلاس گران برای همدیگر شاخ و شونه می کشین و دنبال توجیه هستید.
    والا اونا با خوندن این متن به شما می خندن، پر رو تر می شن و کیف می کنن از اینکه شماها را با هم سرگرم کردند و با غفلت تون هر روز دخل تون را می زنن.
    هموطن کمی أگاهی کمی هوشیاری

  4. سلام بر دوستان فرهیخته و استادید و معلمان عزیز،

    من اتفاقی این مقاله رو دیدم و نشستم خیلی از کامنتها رو هم خوندم. راستش بلاخره نفهمیدم حقوق یه استاد دانشگاه در دانشگاه‌های رسمی کشور دقیقا چقدر هست ولی با توجه به ارقام گفته شده در کامنتها یه حدود تخمینی دستم اومد. من فارغ التحصیل دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز هستم (بیست و چند سال پیش). یادمه وقتی دانشجوی ارشد بودم دانشگاه آزاد هم درس میدادم، یک بار با حقوق یک ماه تدریسم یه واکمن خریدم! اون موقع آیفون و آیپد و این چیز‌ها نبود و این واکمن با ارزشترین چیزی بود که من دانشجوی نخبه فقیر داشتم. الان پس از بیست و چند سال درامد من شاید بیش از مجموع درامد کل اساتید اون دانشکده باشه که من توش درس خوندم (نمیدونم الان چند نفر اونجا استاد هستند، فرض کردم بیست نفر و همه با درجه استاد تمام).

    دوستان عزیز، در کانادا یا آمریکا هم شما با مدرک دکترا اگر در یک دانشگاه استاد بشید در رشته‌های فنی مهندسی در بهترین حالت یک زندگی معمولی خواهید داشت مثل معلمها در قبل از انقلاب. در انگلیس یا اروپا اگر استاد دانشگاه بشید یک زندگی فقیرانه مثل معلمهای الان ایران خواهید داشت. هیچ کدام اینها ارزش این همه سال زحمت و تحصیل رو نداره. ولی حرف من به معنای نفی ارزش تحصیل در سطوح عالی نیست ولی بدونید که هیچ اداره یا دانشگاهی در اروپا، کانادا یا آمریکا هم، حقوقی که در خور استعداد و سال تحصیل شما باشه به شما نمیده. شما اگر خودتون با استعداد و نخبه هستید باید خودتون برای خودتون کار درست کنید از طریق تاسیس یه شرکت فناوری پیشرفته و اینکار هم به بهترین شکل فقط در آمریکا ممکن هست.

    این راهنمایی رو اینجا خدمت شما گفتم تا خدمتی کرده باشم به افراد جوانتر و با استداد.

    همگی موفق باشید

    امید

  5. همچین معلم معلم استاد استاد میکنید و از حق و حقوق و زحماتی که میکشید تعریف میکنید انگار بقیه کارمندان دارند سرکار تا ساعت ۳ و ۴ کیف و حال می کنند. هر کسی در جایگاه خودش دارد کار میکند. تلاش می کند. هر چند بعضی ها راحت تر هستند و کار دو تا کارمند در یک بخش هم با م از نظر سختی فرق دارد.
    فقط خواستم بگم فقط شما نیستید که دارید کار میکنید و کارمندان دیگری هم با حداقل حقوق هستند و صداشون به جایی نمی رسد.

    1. احسنت آی گل گفتید …والله کارگرا هم به اندازه معلم ها دترن بیشتر تلاش می کنند همش حقوقشون زیاد می شه کلی ماها نه …جالب بیمشون هم از ما بهتر …فقط شماها نیستید که زحمت می کشید همه دارن تلاش می کنن

  6. سلام خواستم ببینم با مدرک دکتری پایه یک دانشگاه غیرانتفاعی چقدر پرداخت می کنه ارزش داره با مدرک دکتری برم

  7. معلمی که دکتر میسازه ، آخوند میسازه ، دانشمند میسازه ، فوتبالیست میسازه ، هنر میسازه ، محبت میسازه ، مهندس میسازه ، سواد میسازه ، انگلیسی میسازه ،رییس جمهور میسازه ،نامه نوشتن می آموزه که همه اینجا بتونن بنویسن ، چرا حقوقش باید کمتر از دکتر مهندس باشه؟ یک دکتر سالانه یک میلیارد در آمدشه یک معلم سالانه ۷۰ میلیون ، قضاوت با همه چرا نباید حداقل نصف یک دکتر بگیره با کارگر ها و بقیه شغل ها مقایسه میشه ؟؟؟ الان دبی معلماش لامبورجینی برای دخترشون میخرن ایران پراید ۸۰ دور رنگ سبز یشمی ، ایران خونه هاشونم خراب بشه بدبخت ها وامم نمیدن بهشون درست کنن حداقل سرما و گرما نخورن خیلیاشونم خونه ندارن این چه عدالتیه دکتر که خودش از معلم درس آموختن رو یاد گرفته میلیاردی داشته باشه و سالی دو تا خانه بخره ماشینش تالسیمان باشه اما معلم یک پژو ۴۰۵ بعضا پراید هم دارند بستگی داره کی خریده باشن قبل گرونی یا بعد گرونی که فکر نکنم چون حقوق زورش نمیرسه به خرید خودرو فقط شکم رو بزور سیر نگه داره ، خدایی نکرده این معلم مریضم بشه پول نداره مداوا بشه چون دفترچه بیمه هاش جوریه که باید پول رو پرداخت کنی فیش رو بدی بیمه تکمیلی اگه تایید شد ۳۰ درصد پولتو بهت برگردونن بعد یکسال که اونم اگه معلم پول داشت که اینکارارو نمیکرد فقط دفترچه نیروهای مسلح خوبه که ما نمیدونستیم حقوق و مزایاش خوبه اونوقت شهرمون استخدام نمیکرد وگرنه میرفتیم برای نیروهای مسلح ، هر کارمندی بیمش خوبه الا معلم ها حتی کارگرانم داروهاشون بعضا مجانیه پس به یک حقوق معلم اون کسری ها و کمبود بیمه هم اضافه کنید میشه حقوق یک کارگر روز مزد که بیمه نداره هنوز هم کمتر از یک کارگر روز مزد که نه سوادی دارد نه علم و تجربه کافی پس ینی کمتر از معلم در ایران هیچ شغلی نیست وسلام

    1. اگر شما دراین حد فرهیخته هستید و اهل‌علم،خوبه بدونید که کارگر بودن و نبودن مردم ربطی به سواد و علم و اگاهیشون نداره،درضمن شما معلمایی که ساعت کلاس روهم بعضا کنار ما نبودید و درحد کتاب مدرسه هم بهمون یاد ندادید،تابستون استراحت کردید،عید استراحت کردیدو…..لازمه قدر جایگاهتونو بدونید،منی که ساعتها درس خوندم تا پزشکی قبول بشم و ساعتها درس خوندم تا دکتر خوبی بشم،و ساعتها بی وقفه شیفت رفتم و کار کردم،از نظر خودم حقمه که حقوقم خیلی بیشتر از معلمانم باشه،هرچند همه معلم هایکسان نیستند

      1. کاملا موافقم ما دوره پیش دانشگاهی دبیرستان دولتی تو یکی از کلان شهر های پر مدعای ایران معلمم حسابان از روی قیافه نمره داد. و بسیاری از معلمانمون حیف اون معلم هایی که از جون و دل زحمت کشیدن برام.برخی هم میکشوندن کلاس تقویتی تا درسی که تو کلاس نگفتن و جک گفتن رو بگن و حیف اون عمری که تو مدارس دولتی حروم شد. بعد میگن همه لیسانس هستن و بیکار من میگم ببین لیسانسی که گرفته در چه حده؟

    2. سلام
      فکر کنید صبح سه تا پنج ساعت درس بدهید و روزی ۲۶۰ هزارتومان گیر بیاورید،بعد از ظهر درس نمیدهید، تابستان تعطیل است، عید و مراسمات و پنجشنبه و جمعه تعطیل است،دست و پای خشک،دارید درس میدهید خب یک کشاورز اگر صبح از ۷ تا ۱۲ و از ۱۳:۳۰ تا ۱۹ کار کند زحمت بکشد دست و پایش را کثیف کند، هزار درد و کمر درد و … را بجان بخرد آخر سر روزی ۳۰۰ هزار تومان گیر میآورد.
      نه بیمه دارد،نه منطقه محروم فرقی دارد و نه…
      فقط هم دو ماه در سال میتواند کار کند
      آنوقت شما چه انتظاری دارید.
      اگر مزایای معلمی مانند آمریکا را میخواهید پس کمی هم به زندگی کشاورزان آمریکا هم فکر کنید.
      از شما بدبخت تر هم هست پس قدر بدارید.

  8. والا من که دکترای تخصصی از علوم پزشکی تهران دارم، رتبه ورودیمم چهار بود. کلی مقاله آی اس آی و تالیف کتاب دارم . مدرک آیلتس هم دارم . ولی مشکل اینجاس سهمیه و پارتی ندارم . خراب بشه این مملکت که ۱۷ سال دانشگاه درس خوندم و بیکارم . البته از این خرابتر نداریم دیگه

    1. خدا حق شما رو بهتون بده امیدوارم.‌ اما این مقاله هم درست نیست در سال ۹۸ میانگین حقوق اساتید با مدرک دکتری خیلی پایینتر از ارقام این نوشته است و در ضمن چرا حقوق کارمند را با حقوق اعضای هیات علمی مقایسه می کنید!!؟

      1. معلم کارمند نیست دوست عزیز، تولیدکننده دکتر و مهندس و همون به اصطلاح هیأت علمیست.
        دکترمعلم هم کم نداریم. ضمنا خیلی از معلمین صاحب تالیفات علمی پژوهشی بسیاری هستند، خود من بیشتر از یک عضو هیأت علمی تالیفات دارم. منصف و واقع بین باشیم

    2. سلام آبجی مدرک دکتراتو برداربیا هرمزگان مهد پول پارو کردن برا دکترا اینجا دکتری داریم که باپارتی مدرک گرفته هیچ سوادی هم نداره داروهارو ازاینترنت کپی می‌کنه ماهی خداتومن درامدشه اون وقت شما۱۷سال درس خوندی بیکارنشستی تهران؟؟

    3. سلام …. ببخشید نمیخوام جسارتی کرده باشم ولی اگه شما سقف خواسته هاتونو بیارین پایین حتما کار مرتبط پیدا میشه ! ….
      درسته سخته ولی شدنیه …

  9. دوست عزیزی در کامنت ها گفتن موظفی استاد ۴۰ ساعت در هفته هست! عزیز این عدد رو از کجا آوردی؟ اینجوری که هفته کم میاد روزهاش

    1. بله دقیقا همینطوره، استاد موظف هست ۴۰ ساعت در هفته حضور فیزیکی در دانشگاه داشته باشه یعنی ۸ ساعت در ۵ روز کاری هفته.
      دقت کنید نه صرفا برای تدریس، هر استاد راهنمایی چندین دانشجوی ارشد و دکتری را به عهده داره
      البته کسی این وظیفه رو بهشون یادآوری نمیکنه، اونها هم واسشون مهم نیست.

  10. ما که عمری را در دانشگاه گچ و خاک خوردیم و زحمت اساتید رو هم از نزدیک دیدیم، بعضی ها واقعا تلاش میکنند ولی بعضی ها واقعا تلاشی نمیکنند و فقط حقوق میکیرند.
    در این که چنین حقوق و درامدی حق اعضای هیئت علمی است یا نه نظری ندارم چون در این حامعه و با این وضع گرانی زیاد هم نیست اما میخواهم مقایسه کنم با حقوق یک معلم که دقیقا در شرایط تحصیلی و علمی یکسان ( به فرض مدرک دکترا از معتبرترین دانشگاه ها، سابقه یکسان با اساتید، رزومه علمی و مقالات منتشر شده معتبر و …) حداکثر حقوق معلمی با ۱۶ سال سابقه و مدرک دکترا و تمام موارد ذکر شده، ۶ میلیون تومان است ( خود من چنین شرایطی دارم) . من در هر دو بخش هم تدریس داشتم و تدریس در مدرسه به مراتب سخت تر و طاقت فرساتر از دانشگاه است که فکر نمیکنم نیازی به تشریح دلایل و علت آن باشد اما با حقوق یک سوم که ان هم پی از کسورات کمتر از ۴ میلیون در این وضع گرانی دست مارا میگیرد.
    با کمال احترام برای اساتید عزیز، همانطور که عرض شد این بزرگواران در مقایسه با استانداردهای جهانی حقوق زیادی نمیگیرند ولی در وزارتخانه همجوارشان معلمان با مرگ تدریجی زنده بودن را ادامه میدهند. واقعا حقوق پایین و فشار اقتصادی در وحله اول عزت نفس انسان را نابود میکند و بعد ذره ذره جسمش را.
    و تاسف بسیار از مسئولانی که به آموزش و پرورش به عنوان سیستمی برای استخدام های سراسری و به نوعی ارضای نیاز به کار در جامعه مینگرند و هر روز با اضافه کردن سیاهی لشکر به آن، قدرت اعتراض و انتقاد را از بدنه این سازمان میگیرند.
    مطمئنا به جز معلمان اقشار دیگری نیز همچون کارگران عزیز هم در این شرایط به شدت تحت فشار هیستند. کاش میشد تمامی ارگان ها با شفافیت تمامی پرداخت های خود به کارکنانشان ، اعم از پرداخت های رسمی و غیر رسمی با هر عنوانی را عمومی کنند تا همگان ببینیم عدالت اقتصادی در چه سطحی است…

    1. شما اگه نگران خودت و همقشر هات که معلم هستن هستی و ادعای حقوق کم میکنی …. ما که دکتری تخصصی از ایسانس تا پایه بهتر و بالاتر از شما تحقیق و مطالعه کردیم و بیشتر و بهتر و خیلی و اصلا قابل مقایسه با شما نیست اصلا سوادمون و بالای عدد سن شما مقاله داریم و هموز شغلی برامون تعریف نشده ! چی باید بگیم ؟؟

      1. سلام.این که شما استخدام نشدید مطالعه ای هست که خیلی افراد دارند و منطقی هم هست.ولی حرف اینه که به همه داره ظلم میشه.شما به خاطر بیکاری و بعضی هم به خاطر بی عدالتی در حقوقهای پرداختی.معلمها و خیلی از کارگران و کارمندها مثل اینکه توی مریخ زندگی می کنند و توی این جامعه نیستند که باید این همه تفاوت بین دریافتیها باشه.اون معلم،مهندس،پزشک و…. هر شغل دیگه مگه درس نخوندن.این همه تفاوت یعنی افزایش تضاد طبقاتی.درد یکی هست دوست عزیز.نباید از هم طلبکار باشیم.درد اینه که ما مرغ هستیم که توی عزا و عروسی سرمون را می برند.

      2. دقیقا موافقم با شما دوست عزیز و احتمال میدم عصبانی هستید بنده هم دکتری تخصصی مکانیک جامدات رو تهران تموم کردم و نهایت شغلم کد زنیه و ماهی ۵ تومن ! ساعت ۸ صبح تا ۵ غروب ! مجبورم چون‌متاهلم و بهتر از این پیدا نکردم بازم رسمی نیست خصوصیه و ممکنه تعطیل بشه یا هر چی !! ۱۰ سال توی دانشگاه مکانیک خوندم از پایه امیر کبیر تا تهران یکی از سخت ترین رشته های دانشگاهیی در کنار برق و فیزیک و سایر رشته هایی که متاسفانه دوستامم در همین شرایط هستن برای همین گفتم که خودم تنها نیستم ! واقعا چی بگیم به کی بگیم چیکار کنیم ! در جواب دوست معلممون بگم که کاملا اشتباه میکنه اگه استاد بیشتر از معلم میگیره بیشتر تلاش کرده و موهاشو سفید کرده ! چرا نمیرین بگین پزشک عمومی یا تخصص رشتش سختتره یا رشته ما و حقوقی که اونا میرن کجا و ما کجا چرا سراغ پرستار ساده ای رو نمیگیرین یا هزار تا رشته ی دیگه …. واقعا کوته فکر نباشید !!

      3. شما بهتر است سکوت کنی آقا یا خانم عقده ای …
        حالا به اینها کسی چیزی نداده که تو جا مونده باشی …
        واقعا چرا اینقدر تنگ نظر و بخیل هستید .
        اون آقا در کمال ادب صحبت کرد و مشکلاتشو گفت شما هم اگر ادب نداری سکوت کن چرا که:
        ادب مرد به از دولت اوست.
        خیلی از همین معلمان بی ادعا در دانشگاههای درجه یک دولتی و با رتبه عالی درس خوانده اند
        و از بسیاری از باصطلاح استادان دانشگاه ؛استادترند در کار خودشان.
        امیدوارم این عزیزان هر چه زودتر به حقوق حقه خود برسند.

      4. بنده با مدرک دکتری دبیر و معلم این مملکت هستم و شاهدم خیلی از نخبه های مملکت از بهترین دانشگاهها، از سرناچاری بخاطر پارتی بازی الان معلم هستند و با ازمون استخدامی وارد این سازمان شدن.
        و البته خیلی از بچه های دکتری هم هستند که ازمون قبول نشدن و واقعا درک می کنم دکتری بیکار خیلی سخته.
        با این حال بحث تبعیض هستش،
        من هم دانشگاه بودم و هم مدرسه
        واقعا تفاوت کار و زحمت رو حس کردم سختی کار معلمی به مراتب بیشتر هستش و دکتر معلما با حقوق چهار میلیون و حتی کمتر داریم

      5. سلام دوست عزیز کی گفته شما سواد داری و کی گفته علم شما بالاتر از معلم است. شما که منم منم میکنی هیچ بارت نیست رفتی دانشگاه آزاد مهندسی برق گرفتی فکر میکنی که سوادت از معلما بیشتره؟ اگر سواد داشتی آموزش و پرورش کشور های پیشرفته مث آلمان ژاپن و .. رو بررسی میکردی اون موقع میفهمیدی جایگاه معلم باید کجا باشه . شما اگر فقط ۱۰ دقیقه یه کلاس ۳۵ نفره رو اداره کردی و تونستی یک جمله بهشون یاد بدی حق داری به معلم معترض شی .اگر سواد داشته باشی البته همه مدرک میگیرن ولی سواد و ادب تحصیل توی دانشگاه نیست.اگه داشتی حتما به معلمانی که برات زحمت کشیدن احترام میزاشتی

    2. زهی خیال باطل چرا الکی حرف میزنی
      برادرشوهر من فوق لیسانس هست و پنج ساله عضو هیات علمی دانشگاه ایت الله بروجردی که دولتی است ، هست
      پارسال که ضامن شده بود فیش حقوقیش ۱۳ تومن دریافتیش بود!!!! یه فوق لیسانس نه دکترا تازه !

      مقاله باید بدن میندازن گردن دانشجوها. تمام کارهای ارتقا رتبه شون رو دانشجوهاشون انجام میدن
      سالیانه اساتید باهم قرار میذارن با خانواده از طرف دانشگاه مجانی با یه هتل قرارداد میبندن میرن اونجا . کل کشورو مفت و مجانی فول امکانات میگردن . بخوای آمار دقیقتر هم میدم که چطور بحساب هزینه های دانشگاه منظور میکنن .
      در حالیکه کارمندان رسمی دولت در سایر سازمانها دارن با برجی ۵ تومن و روزانه ۸ ساعت کار ،زندگی میگذرونن

      معلم ها که تو هتل پنج ستاره ن. سه ماه تعطیلن حقوق میگیرن . اینو تسهیم کن به کل سال ببین چقدر میشه درامدشون. با نظام هماهنگ کشوری ک اجرا شده حقوقاشون برابر سایر سازمانهاست(فیلم نیاین توروخدا .معلم ها ب نالیدن عادت کردن) در حالیکه یک معلم دبیرستلن سه روز در هفته تاساعت ۲ کار میکنه . اما یک کارمند مثل من از ۷تا ۴ هررررر روز کار میکنه . اما دریافتی برابر داریم. چون معلم موظف است ساعاتی ک در منزل هست صرف به روزرسانی اطلاعات خود و ارائه به دانش اموزان کند، اما معلمان یک کتاب رو میذارن جلوشون ده سال همونو میگن .کدوم مطلب خارج از کتاب مفیدی ارائه میدن؟

      چرا با اینکه نصف یک کارمند کار نمیکنند باید حقوق برابر ما بگیرند؟؟؟؟؟ ۳ ماااااه تعطیلی چی ؟!

      لعنت به این مملکت که هیچی سرجاش نیست

      دروغ کافیه من رتبه ۳۰۰ کنکور بودمو با ذکاوت تا ته همه چیزو درمیارم .پس ادا و دروغ رو بذار کنار

      1. اگه به قول خودت دکاوت ونبوق داشتی
        میفهمیدی همه یکسان نیستند معلم خوب داریم با بد
        دوما کی گفته ی اندازه میگیرن معلم سه میلیون میگره
        دوما معلم پول چای وشکر رو خودش میده به خدا تازه پول چای وشکر رو ازما گرفتن ماهم دانشگاه فرهنگیان درس خوندیم بهترین رتبه و معدل رو داشتیم
        شما کارمند با وسایل شخصی خودت کار میکنی با گوشی خودت که اقساط خریدی شما کارت رو با معلم یکسان حساب میکنی هر کلاس ۴۰ نفر دانش اموز نمی تونی بهشون بگی بالاچشت ابرو هست خانواده هایی که همش اعتراص دارن تا سه و۴ صبح تولید محتوا انجام بدی کل روز رو باید جواب دانش اموزان وخانوادهاشون رو بدی شما فکر میکنید که کار معلم اسون هست تا نیایی خودت ببینی چه استرس و خستگی ذهنی داره همه کارمندان مرخصی دارن و بعضی امتیاز دارن حق مهد کودک حق ایاب وذهاب روز زن روز مرد ی مناسبتی معلم هیچ کدوم از این ها رو نداره از جامعه ی که زد علم هستند وسرانه ی مطالعه کمتر از ی دقیقه تازه با احتساب قران ودعا هست توقع ندارم شما باید معلمان ایران رو با بقیه کشورها مقایسه کنی که کمترین حقوق رو میگیرن باید فرق باشه بین معلم که ادم میسازه با یک کارمند عادی
        منم میتونم به کارمند ایراد بگیرم مثل شما که غیر صحیح وغیر علمی هست مثلا همیشه سیستم قطعه

  11. ببخشید این همه مقاله را فکر کردید اساتید هیت علمی می کشند دانشجو تمام سختی را می کشه بعد به اسم استاد راهنما تمام می شه و کوچکترین راهنمایی هم نمی کنه و وقت هم نمی گذاره

  12. بنده خودم دو سالی هست هیات علمی دانشگاه دولتی شدم و الان استادیار پایه۳ هستم. فارغ التحصیل دکترا از دانشگاه تهران. با نظرات بعضی دوستان مخالفم. در دانشگاهی مثل تهران یا شریف که بهترین دانشگاههای فنی کشورند، واقعا دیدم اساتیدمون چقدر به ما در این مدت کمک کردند. این ارتباط همچنان بشکل تدوین مقالات و پروژه های کاری ادامه داره. بد نیست برای اطلاع دوستان از حقوق اعضای هیات علمی بگم که دریافتی اساتید دانشگاه مربوط به وزارت علوم از ۷.۷۰۰ شروع میشه (استادیار پایه۱) و تا ۲۰ تومان هم میرسه (استاد تمام پایه۳۰). همین موضوع برای هیات علمی وزارت بهداشت (غیربالینی) از ۱۲.۳۰۰ شروع و تا ۲۷ میلیون میرسه. البته چندی پیش، حقوق هیات علمی وزارت علوم، همسان سازی شد با بهداشت. یعنی شما اگر استادیار پایه۱ بشید (در بدو استخدام) حدود ۱۱ حقوق دارید. همین عدد برای دانشگاه آزاد ۶ تا ۷ تومان و برای دانشگاه غیرانتفاعی ۴ تا ۵ تومانه! پس برنامه ریزی درستی برای آیندتون داشته باشید.

    1. دوست عزیز در اصلاح فهرست تان باید یاداور شوم که دریافتی هادر دانشگاه آزاد همیشه یک مقداری بالاتر از دولتی ها بوده.

      1. زهی خیال باطل. دانشگاه آزاد همواره تقریبا نصف دانشگاه دولتی حقوق میده. که خیلی ظلم بزرگیه چون ساعت کاری با دولتی یکسانه. موندم این همه پول از دانشجو میگیرن چیکارش میکنن

  13. خودتان را با یک دکتر یا هیات علمی مقایسه میکنید ؟ببینید آن شخصی که ماهانه بیست میلیون تومان درآمد از دانشگاه کسب میکنه احتمالا استاد تمام یا پروفسور هستن . بعد از سال ها تلاش ، زحمت ، دویدن ، خستگی ، سردرد های مکرر به خاطر سرکله زدن با هزاران دانشجو و سال ها شب بیداری که بلخره بتونن در ماه یه مقاله رو تموم کنند و با آن مطالعه های پی در پی و عرق ریختن تا اینکه یک تار مویی روی سرشون هم نباشه و با چشم های عینکی واقعا انتظار همچین حقوقی هم باید داشت . شما که جز هیات علمی نبودید لطفا نظر منفی ندید و خودتون رو که چنین زحمت هایی نکشیدید مقایسه نفرمایید.

    1. حرفتون رو قبول ندارم. استاد راهنمای من سر پایان نامه هیچ کمکی نکرد و همش در حال فرار از پایان نامه بود در حالی که بابت هر پایان نامه از دانشگاه پول میگیره و اگه اون پایان نامه رو طرح کنه یه پولی هم گیرش میاد. از طرفی ما برای کار عملی پایان نامه هم پارسال ۵ میلیون تومان پول دادیدم، درحالی که دولتی درس میخوندیم. بعدش که مقاله رو هم نوشتم زحمت نگاه انداختن هم به خودش نداد ولی مشخص میکرد که اسم کیا بیاد توی مقاله!!!!!
      وقتی هم بهش میگفتم که چرا مقاله و پایان نامم رو مطالعه نمیکنی میگفت اگه من واسه هر دانشجو وقت بذارم پس کی به زن و بچم و زندگیم برسم!!!!!! خب اگه منطقش اینطوریه پس بیخود میکنه هیئت علمی شده، بره به زن و بچش برسه و از هیئت علمی انصراف بده و بذاره یه انسان دیگه که لیاقت این مقام رو داره وارد دانشگاه بشه.
      متاسفانه بعضی از اساتید هیئت علمی(نه همه ی اونها) لیاقت این مقام رو ندارن.

      1. اولا همچین چیزی عقیده شخصی شماست که ثابت شده نیست در ضمن موارد استثنا رو نمیشه برای همه بسط داد. اینکه استاد شما چه رفتاری داشته درجایگاه راهنما ی پایان نامه شما ، واینکه اصلا درآن برهه زمانی تحت شرایط خاصی بوده و مورد قضاوت شما قرار گرفته دلیل براین نمیشه که همه اساتید دیگر نیز همین طور رفتار میکنند . و خیلی از حالت های ممکنه دیگه . پس با احترام کامل ، این انتقاد شما پایه واساس محکم و معتبری ندارد.

    2. کاملا موافقم-کسانی که سختی های ۲۴ سال درس خواندن مداوم و سختی های تدوین مقاله و چاپ آن در ژورنال های بین‌المللی را لمس نکرده اند و مراحل سخت استخدام بعنوان هیئت علمی را طی نکرده اند و هیچ تصوری از نحوه تدریس و راهنمایی پایان نامه ارشد و یارساله های دکتری ندارند وضمنا برداشت صحیح و کاملی از شرایط ارتقا و کسب پایه سنواتی یا مصادیق رکود علمی ندارند نباید خودشان وحقوق دریافتی شان را با اعضای هیئت علمی مقایسه کنند -عدالت به معنی دریافت حقوق برابر نیست بلکه باید هرشخص به اندازه زحمتی که کشیده از حقوق در شان خودش بهره مند شود -متاسفانه نظام پرداخت دستمزد در کشور ما اصلا عادلانه نیست -شان معلم ها و اساتید دانشگاه بسیار بالاتر از آن است که فعلا اجرا می‌شود.

    3. دقیقا با نظر شما موافقم، سختی های تحصیل از ابتدا تا دفاع رساله کارشناسی ارشد برابری با دشواری های دوره دکترای تخصصی و استرس تدوین رساله دکتری نمیکنه هیچ بلکه دربرخی مواقع حتی بقدری درگیرت میکنه که واقعا روزوشب رو نمیفهمی.
      دیگه یک شخص پس از گذروندن این مراحل واقعا باید درشرایطی تضمین شده قرار بگیره تا بتونه از تجربیاتش برای پیشرفت علم و مملکتش استفاده کنه و بکارببنده. طبیعتا اصلا سودمند نیست اگر هنوز بخواد درگیر مسائل مادی باشه.

    1. عزیزم ایشان احتمالا از اساتید دانشگاهای آزاد هستند و مدرکشان دکتری نیست و تا فوق خوانده اند. هیات علمی یا دکتری هم دانشگاه دولتی و هم آزاد تدریس میکنه و مسلما حقوق بالاتری میگیره و حقوق هم به درجه ی استاد ربط داره . استاد میتونه استاد باشه دانشیار باشه استاد تمام باشه یا حتی پروفسور . پس بدیهی ست که اساتید با درجه ی بالا حقوق بیشتری هم میگیرن اما اساتیدی که فقط دارای مدرک فوق لیسانس هستن نه میتواند در دانشگاهای سراسری یا دولتی تدریس کنن و نه حقوق آنچنانی و بالایی بگیرند . امیدوارم براتون واضح بوده باشه حرفام.

      1. زهی خیال باطل چرا الکی حرف میزنی خانم
        برادرشوهر من فوق لیسانس هست و پنج ساله عضو هیات علمی دانشگاه ایت الله بروجردی که دولتی است ، هست
        تازه امسال قبول شده برای دکترا
        تو کرونا داره غیر حضوری پاس میکنه.

  14. دولتی که اجازه میده دلار سه هزار تومانی بشه ۱۴ هزار تومان، جالبه که اجازه نده حقوق هیئت علمی ۳ میلیونی بشه ۱۴ میلیون… البته برای خیلی مشاغل دیگه هم همینه.. حقوق کارمندان و کارگران هم با این وضع تورم به شدت پایینه، فقط همگامی این تورم با کرونا به نفع پزشک و پرستار شد که اینقدر افزایش حقوق داشته باشن… حقوق پرستار با تحصیلات کارشناسی ( و صرف باقی عمر برای سابقه کار) با حقوق هیئت علمی برابر باشه… یا حقوق معلم با همین مدرک با هیئت علمی برابر باشه (با صرف فعالیت اموزشی به جای اموزش و پژوهش ، و تفاوت مقطع و ساعت موظفی و….)… عدالت حقوقی کجاست….

    1. در هیچ جای تاریخ این مرز و بوم حقوقی به نفع پرستاری رقم نخورد هرآنچه بود بادی بود که بر بوق روانه شد. و صدای اونم از همه جا درآومد ولی فقط بادش به پرستاری رسید.

  15. الان که در سال ۹۹ هستیم هم هیچچچ استادی حقوق ۲۰ میلیونی نمیگیره (مگر رئیس دانشگاهی چیزی باشه که علاوه بر حقوق هیئت علمی ، حقوق مدیریتی هم داشته باشه)…حقوق پایه اساتید حدود ۴-۵ میلیونه که تقریبا با حقوق پایه آموزش پرورش یکسان شده و موجب تمسخر… درس بخون دکترا بگیری، در حالیکه میتونستی تو این دوران حداقل ۶ سال سابقه کار داشته باشی، که اگر قوانین جدید و اینکه دانشجوی دانشگاه تربیت معلم بودن هم سابقه است، حداقل ۱۰ سال سابقه کار داشته باشی… این یعنی اگر معلم در ۴۸ سالگی بازنشسته بشه، استاد تازه میتونه در ۵۸ سالگی به این قضیه فکر کنه (قوانینی هست که دانشیار و … رو سخت تر بازنشسته میکنه)…. و اینکه خب استاد ۴۰ ساعت موظفی در هفته داره، تابستون موظفی داره، اما معلم ۲۴ ساعت در هفته بدون تابستون…. تفاوت مقطع حداقل (.. حقوق معلم ابتدایی چقدر تفاوت با راهنمایی داره؟؟ ) ، این رو هم تفاوت حقوق معلم راهنمایی و دانشگاه بگیرید… استاد باید علاوه بر فعالیت اموزشی، سقفی از فعالیت پژوهشی هم داشته باشه.. (خود من که استاد دانشگاه هستم، یک سال از اوایل خدمتم بدلیل نرسیدن فعالیت پژوهشی به کف مورد نیاز پایه نگرفتم، در حالیکه در این یک سال واحد تدریسم را کامل کردم..) …. ….

    1. من دبیرهستم و حقوقم ۳ میلیون و ۳۰۰ هست کدوم استاد دانشگاهی انقدر میگیره؟؟ارشد هم دارم از دانشگاه تهران!
      واقعا این قیاس ها نابجاهست.

  16. من جای دولت بودم ، دانشگاه آزاد رو کلا باطل میکردم ، فقط یه منبع درآمد شده واسه بعضیا ، الان کارشناسی ارشدم کرده بدون کنکور ، درس خواندن یه زمانی ارزش داشت ولی الان نداره

    1. دانشگاه آزاد از بسیاری از دانشگاههای دولتی هم از نظر کمی و هم از نظر کمی بهتر و با کیفیت تره .ضمنا اون بنده خداها از بودجه دولت که همش مالیات امثال منه حقوق نمیگیرن .متاسفانه دانشگاههای دولتی سایر دانشگاههای غیر دولتی رو رقیب خودشون میدونند و اونها رو میخوان سرکوب کنند.اساتید دانشگاههای دولتی چون از پول نفت حقوق میگیرند باید پاسخگو باشند که چرا وضع صنعت کشور و موارد دیگه رو نمیتونن اصلاح کنند پس اینقدر حقوق بالا هم نباید بگیرند

  17. با سلام، بنده بامدرک دکتری،دبیرتربیت بدنی هستم، حقوق معلمی بسیار پایینه و متاسفانه نه در جامعه اجر و قرب داری و نه در بین خو د دانش آموزان ،نه ترفیع سازمانی هست و نه در آمد جانبی، باید بسوزی و بسازی و حقوق پنج تومنی را تا سر ماه تقسیم کنی. انچه که هست افسردگی و بی پولیه

  18. درود، زمانی در اوایل دهه ۱۳۷۰ می گفتند اگر حقوق اساتید زیاد شود و مشکل مالی داشته باشند کشور پیشرفت می کند. این کار را هم کردند یک ماشین قسطی پژو هم به همه دادند اساتید خیالشان راحت شد و شروع کردند به دست اندازی به حقوق دیگران از سوء استفاده از دانشجویان تا مصادره به ناحق ایده ها و اختراعات دیگران و مانع کار افراد خارج دانشگاه شدن که می خواهند کاری کنند برای کشور و خودشان. فساد کل دانشگاه را برداشته است . از خواب بیدار شویم. کافی است نگاهی به پژوهش های تکراری به درد نخور و سراپا سرقت علمی این به اصطلاح اساتید بیندازید تا ببینید چه فاجعه ای در دانشگاه ها جریان دارد.

    1. بله. مثلا س.ح که سر کلاس به دانشجوهای مذهبی و مقدسات آن ها توهین می کنه؛ مدرکش در ارشد خاورشناسی و در مقطع دکتری فلسفه هنر هست بعد عضو هیئت علمی معماری است :)))

    2. دوست عزیز از کلیت مطالبی که عنوان نمودید ، معلوم است از تجربه ایی رنج میبرید که متاسفانه نتیجه ایی که انتظار داشتید، درآن ،عایدتان نشده است .

  19. ۹۵ درصد اعضای هیات علمی فقط به فکر داده سازی و مقالات جعلی بوده اند برای ارتقائ شغلی. واقعا چه مشکلی رو از صنعت ، کشاورزی و غیره حل کرده اند. ؟؟ من خودم بشخصه الان ۵ نفر هم دانشگاهی را میشناسم که با داده سازی و تولید مقاله و پارتی الان هیات علمیه. اکثر در زمینه کارازمایشگاهی ناتوان هستند ورفق تئوری اونهم کپی و داده سازی

    1. مثل اعضای هیئت علمی بیشتر کارمند ها هم با سفارش مشغول به کار شده اند و در بین کارمند ها خیلی از آنها تقریباً وقتی برای کار نمی گذارند. اما آنهایی که روی پای خودشون ایستادند و جذب شدند حقوقی که بابت هیئت علمی دریافت می‌کنند نسبت به حقوق دانشگاه های خارج از ایران بسیار ناچیز است چون حقوقی که دریافت می کنند نسبت به زحمت عمر و اعصابی که یک فرد بدون پارتی برای جذب در هیئت علمی می ذاره خیلی ناچیز هست

    2. دقیقا درست می فرمایید
      در پیشرفت علم و اقتصادوتحویل دانشجوی مبتکر چقدر توانمند بودند
      دقیقا مانند زمان سابق از روی کتاب فقط به دانشجو درس میدن

  20. متاسفانه شما چون سواد درست حسابی ندارید پس در جایگاهی نیستید که بتوانید درباره اعضای هیئت علمی و و مقاله و …. قضاوت کنید.هروقت فهمیدید جایگاه علم کجاست و توانستید خودتون رو ب اون جایگاه برسونیدکه نمیتوانید بعد ب خودتون اجازه بدید ک کامنت بزارید

    1. چون واقعیت رو نوشته نباید نظر بده
      همین اختلاف طبقاتی فاحش همه رو به نابودی میبره
      چه در محیط علمی چه در بازار و …
      حالا کاش همه به حق هیئت علمی هم شده بودند
      ما که داریم میبینیم

    2. ۹۵ درصد اساتید دانشگاه تو ایران از جیب دانشجوها میخورن . من با مدرک دکتری و ۱۲ مقاله خارجی با ایمپکت بالای ۴ بیکارم ۶ طرح پژوهشی و ۳ سال سابقه تدریس دارم چون اساتید چیزی بلد نبودند بمن میگفتند مقاله بنویس تا تورو استخدام کنیم وقتی همشون دانشیاریشون را گرفتند گفتند دیگه به شما نیاز نداریم. پس جایگاه علم را به ما نگید که با زحمت دانشجوهای بدبخت جایگاه دارید.

      1. من از روی تجربه خودم و محتوای نوشته های شما، بعید بدانم شما اصلا در مقطع دکترای تخصصی تحصیل کرده باشید چه برسد به مقاله نویسی دراین سطح علمی و چاپ ان در ژورنال های معتبر خارجی . دوست عزیز ، که مدعی این مدارج و مدارک علمی تخصصی هستید ، آیا میدانید که امور استخدامی از وظایف اساتید نمیباشد بلکه بطور موثر در رابطه با دایره جذب و استخدام نیرو است؟

  21. سلام.من تازه امسال دانشجو اموزش زبان انگلیسی شدم در مقطع کارشناسی پیوسته.میخواستم بدونم ارزششو داره که من واسه استاد دانشگاهی بخونم و عمرمو صرفش کنم؟؟؟خواهشا اونایی که تجربه دادن راهنمایی کنن،وضع مالی خوبی ندارمو امیدم به همین رشتس و بازار کارش.با تشکر

    1. دوست عزیز اصلا ارزشش رو نداره از بین این همه فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های ایران یا حتی دنیا که در ایران اقدام به شرکت در فراخوان جذب هیات علمی کردند تنها کمتر از دهم درصد موفق شدن چون اولاً جذب خیلی کمتر از حد تصور هست و ثانیاً همون تعداد معدودی که جذب میشن غالباً فرا قانونی بوده و از طریق سفارش است یک هیات علمی که بدون پارتی باشه در چهل سالگی با احتمال کمتر از ۱ درصد جذب میشه و شاید ۵۰ درصد بیشتر از یک کارمند حقوق بگیره در حالیکه جوانیش رو برای تحصیل پژوهش‌های نفس گیر سپری کرده الان دنبال نیمه گمشده اش میگرده در حالی که آقای کارمند که اونها هم غالباً با سفارش جذب شدند داره دخترش رو خونه بخت میفرسته از جوونیش لذت برده در حالی که اگر فقط یک ماه از سالهای طولانی که هیئت علمی بدون آینده مشخص عمر و اعصاب گذاشته می گذراند راضی میشد تمام حقوقی که گرفته را پس بدهد فقط یک زندگی عادی داشته باشد

      1. سلام دوست عزیز متاسفانه ۹۰درصد اعضای هییت علمی و یا غیر هییت علمی با سفارش جذب می شوند در این حرفی نیست و همه می بینیم ولی ناگفته نماند الان خیلی از کارمند ها دکترا دارند او شاید خیلی باسواد تر

      2. عین واقعیت رو گفتید. دقیقا چیزایی رو که شما گفتید لمس کردم. ای کاش به ۱۰ سال پیش برمیگشتم و یک شغل ساده کارمندی را انتخاب میکردم و جوانی و نشاط زندگی را اینگونه از خودم دریغ نمیکردم. چی فکر میکردیم چی شد!

  22. سلام
    دوستان مشکل ما ایرانی ها اینه که بجای گرفتن حقمان سعی داریم دیگران به حقشان نرسند تا به قولی دلمان خنک شود
    امر تدریس اگر حقش درست ادا شود بعلاوه ۶ فعالیت دیکر اعضای هیئت علمی از پژوهش گرفته تا امور فرهنگی و داوری ها و جلسات و….. اگر درست انجام شود در هر رشته ای چه ریاضی و چه پرستاری کاری تخصصی، زیاد و با ارزش است و با پول قابل مقایسه نیست
    نکته ای که همه از آن غافلند عدم توجه به گیفیت کار ارائه شده است
    شما بهترین تدریس رو داشته باشی یا بدترین فرقی در حقوق دریافتی ندارد

    1. کاملا درسته

      ولی من خودم به شخصه اومدم ببینم ادامه تحصیل دادن میصرفه یا نه اونم که با این تفاصیل خیلیم خوب میصرفه

  23. بسمه تعالی
    سلام خانم مهشاد عزیز.
    بنده تازه سه ترم هست که تدریس در دانشگاه را شروع کرده ام و فعلا واحدهای عمومی را درس می دهم. طبق تجربه بنده، حقوقی که می توانید از این طریق به دست آورید به هیچ وجه با زحمتی که باید بکشید و وقتی که باید صرف کنید و اعصابی که برای سر و کله زدن با دانشجویان و مسئولین دانشگاه باید داشته باشید، تناسب ندارد. خود تحصیل در مقطع دکتری بسیار سخت است. و خیلی باید زحمت بکشید. در نهایت باید بگویم فقط اگر عاشق ریاضی هستید، اگر عاشق این هستید که در دنیای بسیار زیبا و بی انتهای ریاضیات غرق شوید و دیگران را هم مادرانه در این مسیر همراهی و کمک کنید در این راه سرمایه گذاری کنید.
    این خیلی مهم است که از همین الان مسیر زندگی خود را مشخص کنید، بیشتر درآمد برای شما مهم تر است یا قرار داشتن در فضایی که از بودن در آن لذت می برید. (مثلا تدریس ریاضی در دانشگاه). به شما توصیه می کنم خوب تحقیق کنید و خوب فکر کنید. هستند افرادی که با یک مدرک کارشناسی از یک دانشگاه نه چندان معتبر، هم استعداد کسب درآمد بالا را دارند و هم تمام تمرکز و انرژی خود را روی این کار می گذارند و موفق هم می شوند. نمونه ای سراغ دارم حسابداری از دانشگاه آزاد، الآن صاحب چند کارخانه هستند. آقا زاده هم نبودند اما به خاطر مطالع درست بازار کار، در جای درستی سرمایه گذاری کردند. در ضمن این را هم در نظر داشته باشید که روزی ممکن است مادر شوید و باید مسیر زندگی خود را طوری انتخاب کنید که لطمه ای به این مورد نزند. برای مثال رشته معماری برای خانم ها خوب است با کارشناسی وکارشناس ارشد، اگر کارشان را خوب بلد باشند می توانند در خانه کار کنند و درآمد خوبی هم داشته باشند و به زندگی شان هم برسند. انشاءالله موفق باشید.

  24. سلام خسته نباشید من ۱۵ سال دارم و رشته ادبیات انسانی من میخواهم استاد دانشگاه در یک رشته خوب شوم حالا من باید اول دانشگاه فرهنگیان قبول شوم یا نه

    1. خیر استاد دانشگاه شدن ، ربطی به دانشگاه فرهنگیان ندارد ، دانشگاه فرهنگیان فقط خروجی معلم می‌دهد که هر سال از کنکور سراسری رتبه های نسبتا خوبی رو پذیرش می‌کنه و خیلی هم شرایط سخت و تبعیض گونه داره ، برای استاد دانشگاه شدن باید مدرک دکترا بگیرید و رزومه علمی قوی داشته باشید مثل نوشتن مقاله و کتاب و…

      1. نه عزیزم کسی که دکتری در زمینه آموزش می گیره برای مثال آموزش ریاضی می توانند به عنوان education professor عضو هیات علمی بشور

  25. ببخشید هر پایه در دانشگاه چقدر اضافه میشه به حقوق ،مثلا پایه ۲ استادیاری چقد نسبت به پایه یک داره ؟
    سوال بعدی مرتبه دانشیاری نسبت به استاد یاری چقدر اضافه میگیره؟

  26. دوست عزیز
    مگه تنها وظیفه هیئت علمی تدریسه که فقط این بخشو با استاد هایی که حق التدریسی هستند مقایسه می کنید

    1. مگه غیر تدریس مثلاً چی کار می کنند عزیز؟ سقف تدریشون هم حداقله. هر کار دیگه ای هم که بکنم بابتش دریافتی دارن. غیر از اینه ؟!!

    2. متاسفانه تا نوک بینیشون رو بیشتر نمیبینن. اینکه یه هیات علمی حداقل حدود ۳۵ تا ۴۰ سالگی تازه شروع به حقوق گرفتن میکنه. ۴۰ ساعت باید در دانشگاه باشه در هفته. تا آخرین روز خدمتش هر سال باید کلی مقاله بده و امتیاز پژوهشی و غیره بیاره تا پایه‌هاشو بتونه دریافت کنه و اخراج نشه. راهنمایی و مشاوره دانشجوی کارشناسی و ارشد و دکتری رو انجام بده…. و کلی وظایف دیگه که از هیچ کدوم خبر ندارن
      تازه چندین ساله که افزایش حقوق هیات علمیها کمتر از نصف بقیه کارمنداست.
      خلاصه چه توقعی میشه از آدم ناآگاه داشت برادر من

      1. دوست عزیز ۲۰ تومن حقوق برای یه زندکی معمولی رو به خوب مناسب هست باید حقوق خوب بدهند تا تا دغدغه دانشگاهیان تولید علم و محتوا باشه نه مثل ما بحث سر اینه من ۴ سال حق التدریس دانشگاه دولتی هستم ساعتی ۱۱.۵۰۰ به من حقوق میدن که هزینه رفت امدم نمیشه ترمی هم بیشتر ۱۵ ساعت درس به ادم نمیدن دو روز در هفته دانشگاه هستیم مابقی رو بیرون کار میکنم تا امورات زندگی رو بگذرونم وقتی به اندازه یه کاگر بیسواد که اسمش رو بلد نیست بنویسه دستمزد برات تعیین میکنند خودت باش جه حسی بهت دست میده

      2. خب پس چرا یه نفرتون نمیگه چقدر حقوق میگیره؟
        الان یه نفر تازه هیئت علمی بشه چقدر میگیره؟

    3. بله واقعا و کاش درک می کردند اساتید دانشگاه که علاوه بر تدریس که همان هم چون منابع در حال تغییر است باید همیشه در حال مطالعه باشند و بحث نوشتن و چاپ مقاله هم که از واجبات است برایشان و نمی توانند مثل کارمندها و مشاغل دیگر در خانه دست کم فقط به زندگیشان برسند و پرونده کار را در همان محیط کار ببندند.

  27. سلام
    من ۱۴ سالمه و دلم میخواد استاد ریاضی دانشگاه خوبی بشم و مطمئنن در آمد خوبی میخوام الان با خوندن نظر دوستان یه کم از آینده استادی ام نا امید شدم
    به نظر شما دوستان عزیز چه کار کنم بخونم و دکتارا بگیرم و …
    یا
    شغل دیگه ای را انتخاب کنم

    1. سلام معلمی تضمین شده ترین شغلیه که میتونی در آینده در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان جذب بشی و تدریس کنی ولی هیچوقت از هیچ چیز نا امید نشو هر کاری کنی مهم اینه ازش راضی باشی و لذت ببری

    2. عزیزم یه چیزی بت بگم تو هر زمینه ای ک بهش عشق داری برو و فقط تمرکزت بزار رو هدفت و نظر هیچ کس رو ک تو نمیتونی و ب درد نمیخوره و.. گوش نکن انسان وقتی مشتاقانه واسه هدفش بجنگه قطعا موفقه شک نکن اگ واقعا علاقه داشته باشی و براش تلاش کنی به یکی از بهترین ها تو اون زمینه تبدیل میشی اینو بهت قول میدم. موفق باشی

    1. من عضو هیات علمی یک دانشگاه سراسری در تهران هستم. حقوقم ماهانه پنج میلیون و سیصد هزار تومان است. یعنی کمتر از میانگین حقوق معلمان (طبق صحبت رییس سازمان برنامه و بودجه)

      1. دوست عزیز هرچه که در رسانه ها می شنوید باور نکنید. من با مدرک دکتری و ۱۳ سال سابقه در اموزش و پرورش (یعنی بالاترین مدرک تحصیلی و نیمی از سی سال سابقه تدریس!) حکمم ۵میلیون و دویست هزار است که البته با کسر مالیات و بیمه و …. به حدود ۴ و نیم میلیون میرسد. منکه هنوز نفهمیدم این مبالغ حقوقی که برای معلمان در رسانه ها گفته می شود از کجا می اید؟ و چه معلمانی انرا دریافت می کنند؟

      2. ینفر از اساتید من هم که الان سیو پنج سالشه گفت پنجوخوردی ولی بقیه میگن اساتید هیات علمی کمه کم ماهی پونزده درامد دارن چیو باور کنیم

    1. اگر به دنبال درامد متناسب با زحمتی هستید که میکشید، سراغ استادی نروید. درامد کار آزاد خیلی بیشتر از استادی است. استادی باید عاشق مدل کارش باشی وگرنه بعد از یکی دو سال بی انگیزه میشی. اساتید واقعی نخبگانی هستند که به راحتی می توانند در کشورهای دیگر پذیرش بگیرند و حقوقی بیش از ۱۰ برابر دریافتی در ایران را داشته باشند اما بخاطر کشورشان اینجا مانده اند. این دست افراد هرچقدر بهشون حقوق بدهند باز کم هست معمولا نخبگان از اساتید رشته های مهندسی هستند مثل برق- مکانیک- کامپیوتر و غیره. اگر حقوق رشته ها با هم فرق داشته باشد، عدالت بهتر می شود چه معنی دارد کسی که در کنکور سراسری رتبه چند ده هزار آورده و نتوانسته رشته مهندسی قبول شود و رفته رشته کشاورزی قبول شده و در ادامه در این آن افراد ضعیف رقابت کرده ارشد و دکتری کشاورزی گرفته بگه من دکتر هستم و استاد دانشگاه همتراز یک دکتر کامپیوتر و برق قرار بگیرد و حقوق یکسان دریافت کند

      1. هر رشته ای کارایی خاص خودش رو داره بنابراین دسته بندی رشته ها به خوب و بد فقط از یک مهندس از خودراضی برمیاد که متاسفانه کشور پر شده از این پرادعاهای به ظاهر باسواد اما بی سواد. مثلا شما که مهندسی خوندی چه گلی به سر مملکت زدی که بقیه نزدن؟
        واقعا برای یک فرد دانشگاهی خیلی زشته بیاد رشته های دیگه را مسخره کنه.
        متاسفم

  28. چقدر حقوقا با اون چیزی که فکرشو میکردم متفاوته. من حسابدارم با مدرک کارشناسی ۴ تومن میگیرم. فکرنمیکردم حقوق اساتید انقدر کم باشه… یاد ضرب المثل آواز دهل از دور شنیدن خوش است افتادم…

  29. من دانشجوی ترم اخر دکتری بودم وحتی یکبارفراخوان جذب دعوت به مصاحبه شدم وقبول هم شدم ولی دانشگاه نیرویی ازخودشون روگرفت
    وماشدیم بازیچه اونها. ازبس که از شرایط بازار کار نامید بودم که درفراخوان استخدامی اموزش پرورش شرکت کردم و قبول شدم پارسال خداروشکر اول شروع به کارم بود.فقط ۵ ماه رفتم مدرسه .بقیشم مجازی درس دادم.حقوقم اول ۲ تومن بود ودر مدت ۶ ماه به ۴ تومن رسید .خیلی هم از تعطیلیها وشرایط راضیم.بنظرم ادم باید خیلی وقت ها رها کنه تا بتونه به موفقیت برسه .من دغدغه مالی ندارم واین برام حس بهتری میده تااینکه دکتری می گرفتم و با مدرکم مدام ازبیکاری غرمی زدم.بنطرم دکترهای عزیز این فراخوانها روشرکت کنید .چون بسیاری ازهمکارانم مدرک دکتری دارن وسابقه ده سال حق التدریس دردانشگاه دارند واز شرایط سختشون راضی به این شدند که درمدرسه هم کار کنند.
    کارکردن بادانش اموز خیلی راحته و حداقل وجدانم راحته که نیاز نیست مقاله های کپی پیست بنویسم درصمن من ۴ سال دانشگاه درس دادم واقعا اسف باره وصعیتشون.

    1. آفرین! همین که همیشه تو اخبار هم اگه دقت کرده باشید هر چی افزایش حقوق و تبدیل وضعیته برای معلمین آموزش و پرورشه و دریغ از یه قدم برای مدرسین حق التدریس دانشگاهها! مقاله رو هم خوب گفتین! بالاترین امتیاز استخدام آموزش و پرورش شدن همینه که نیازی نیست مقاله بنویسید و منابع هم مگه چقدر تغییر می کنن که نیازی به این باشه ادم از زندگیش بزنه تو خونه هم بشینه پای این کارها در ازای هیچ در واقع!

  30. واقعا نویسنده مثل بچه تخیلی متن نوشته دروغ ها رو بزرگ کرده

    کجا اینطوری بچه جان
    تازه تو توهماتش بدجنسی داد میزنه
    ادم بالغ منصفی نبوده نویسنده چون در واقعیت چیز دیگری هست !
    فقط انگاری خواسته صفحه پر کنه و کمی انتقاد کنه یا شایدم عقدها و مینه های شخصی خالی بشه یا سایتش بازدید داشته باشه الله اعلام

  31. کارمند بازنشسته هستم
    ولی نویسنده چه کینه‌ای داشته نسبت به اینهایی که در دانشگاه هستند
    به گمانم نگاه کمونیستی از فکر و ذهن این ملت هرگز پاک نمی‌شود
    بهتر است نیروهای خدماتی را بگذارند جای استاد درس بدهد و همانقدر هم حقوق به او بدهند
    گویا همه دنیا، شکاف زیاد و به جایی بین حقوق متخصصین و نیروهای ساده وجود دارد
    البته مشکل نابرابری اقتصادی ریشه‌اش در پرداخت حقوق دانشگاهی ها نیست.
    این کار نویسنده رد گم کنی است

    1. به خدا کمونیسم مخالف سرمایه داری هست، نه مخالف تخصص. اینها همه نشانه ی تبلیغات و مغز شویی نظام های کلان سرمایه داری است که سعی دارند القا کنند کمونیسم بهشت مفت خورها و نمونه های بارز آن کره شمالی و ونزوئلا هستند (دیکتاتوری های نظامی که تنها اسم کمونیسم را یدک می‌کشند)

    2. بهتره شما اول راجب کمونیست مطالعه تونو ببرید بالا وبعد این اجازه اظهار نظر به خودتونو بدید با تشکر

  32. ارزش خواندن نداشت. تیتر چیز دیگری بود، مطلب تکرار مطالب تکراری و بدون ارزش

  33. سلام دوستان
    هیئت علمی با سابقه ۱۸ سال و مدرک ارشد هستم. ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حکمم هست و ۳۷۰۰ دریافتی. واقعا پشیمونم از راهی که اومدم. در دانشگاه کارمندانی هستند که حقوقشان بیشتر است، چه برسد به کارمندان ارگانهای دیگر.
    در مملکتی هستیم که فقط و فقط دلالی بهترین درامد را دارد (حتی در سیستم اداری). مدتیه به فکر تغییر افتادم. با این حقوق بعد ۱۸ سال ماشینم پراید هست و آپارتمانم ۴۸ متر. کاش این واقعیت رو کسانی که میخوان در این مسیر عمر تلف کنند، بدونند.
    به امید آبادانی

    1. خوشبحالت که با مدرک کارشناسی استخدام شدی و شغل داشتی سابقه داری اونم ۱۸ سال و داره ۴ و ۹۰۰ حقوق میگری من با مدرک دکتری تخصصی(phd) هیچ شغلی هیچ دارمدی ندارم هیچ جایی عضو هیات علمی که سهل یک واحد بهم ندادن تدریس کنم رتبه یک کنکور هستم و ارشد و دکتری رتبه یک کنکور در کشور شدم و رتبه یک کلاس شدم و هیچ شغل و استخدام ندارم من باید هیات علمی بودم یا نه؟؟؟؟ خب من میدونی برای گذران امورم چی میروم پول نون و ابم رو بدست بیارم خونه مردم رو دسشویی مردم رو میشورم و تمیز میکنم و گاهی هم میرم شغل که از بچگی توش بزرگ شدم همه گفتن اشکال نداره درس بخون میرسی درس میشه از اول کارگری میکردم و میکنم هنوزم میرم کارگری پیش این اون بخدا قسم ایا این حق من بود هیات عملی باشم یا شما ؟؟؟ ایا این حق من نبود منم با این سن ۳۲ سالگی دکتری تخصصی دانشگاه که بسیاری از بچه های زیر دست من پایینترین من با مشاوره من با کمک من راهنمایی من اومدن ارشد گرفتن اما همه پارتی و رابطه وپدر پولدار و شغل دارن دارن همه شدن برای خودشون کسی اما من هنوز زمین موندم هنوزم من تو اشغالا زندگی میکنم و امورم به سختی میگذره و هیچی نیستم اما مردم هیات علمی معلم هستن همه معلم ها با تعطیلات هم حقوق میگرن اصلا تعطیل نباشه چقدر مگر میرن سرکار چیکار میکنن مگر ایا این حق من نبود من حتی یک معلم یک مدرس یک هیات علمی باشم ..؟!! واقعا اگر من نبودم چطور همه شماهایی که هستین پس هستین حق دارین چطوری میشه واقعا چطوری میشه شما میتونید شغل داشته باشید خونه داشته باشین ماشین داشته باشین من حتی یک متر ندارم بخدا یک متر خونه ندارم بقران قسم….چی بگم دیگه چی بگم بسیار زیاده که من میگم مسئول و همه اونایی که بالای ۱۵ سال سابقه وشغل کار دارن یا اصلا بالای ۱۰ سال سابقه و شغل و دارمد دارن ایا شما سن من بودی خونه زن وزندگی و ماشین و درامد نداشتی>؟؟؟؟ الان هم داری هنوز .. که پس ما چی

      1. نصیحت من به شما از کشور برو!!!! چقد مینالی!!! جاب آفر اپلای کنی آیلتس بگیر فرار کن!! نترس! همین!

      2. از خدا بخواه بهت میده. ما که نخواستیم ولی اگه میخواستیم میداد.

      3. میشه بگید چه رشته ای درس خونده ای؟ درسته در استخدام و غیره ممکنه رابطه و پارتی تاثیر داشته باشه ولی شما چطور دانشجوی ممتازی بوده اید که نتوانسته ای در زمینه رشته خودت در یک شرکت خصوصی کار کنی؟؟؟!!!
        متاسفانه هنوز نگاه همه به مدرک است. اگر در زمینه رشته خودت میرفتی چند دوره عملی کارآموزی می رفتی و کار یاد میگرفتی قطعا موفق تر بودی.
        در شرکتهای خصوصی مهم تخصص فرد است و میزان کارایی که داره نه صرف مدرک و معدل. اگر کسی کاربلد باشه حقوقی که شرکتهای خصوصی به افراد متخصص میدهند بیشتر از کارهای دولتی است.
        من بعید می دونم شما واقعا رتبه ۱ کنکور سراسری باشید و بعدش رتبه ۱ کنکور ارشد و بعدش دکتری و بیکار باشید.
        رتبه ۱ کنکور ریاضی رشته مهندسی میخواند و فرد ممتاز فنی بیکار نمی ماند(حداقل در شرکتهای خصوصی تخصصی کار خواهد کرد) رتبه ۱ کنکور تجربی پزشک یا دندان پزشک می شود. کنکور علوم انسانی که افراد ضعیف تر هستند هم نفر اول رشته حقوق می تواند بخواند ان هم در دانشگاه تهران و بعدش برای وکالت امتحان دهد و کسی که در حد رتبه ۱ کنکور باشد به راحتی آزمون و کالت قبول می شود پس بیکار نخواهد بود. رتبه ۱ کنکور زبان انگیسی هم که به راحتی می توانند در موسسات زبان تدریس کند و هرچقدر کیفیت بهتری داشته باشد درامد بیشتر.
        پس لطفا اگر صحبتی می کنید درست باشه. خیلی از افراد دانشگاه آزاد خوانده اند میگن ما نخبه هستیم یا رتبه برتر کنکور و غیره بهتره با خودمان صادق باشیم

    2. لطفاً دروغ نگید
      هئیت علمی فقط کسانی میشن که دکتری داشته باشن چندین سال تدریس کرده باشن و مهمتر از همه گرایش و رشته اشون در مقطع ارشد و دکتری یکی باشه و تغییر نکرده باشه در غیر این صورت هئیت علمی نمیشن

    3. سلام دوست عزیز دبیر اموزش و پروشم با ۲۳ سال خدمت و مدرک دکتری با حکم ۱۰م . به نظر شما برم دانشگاه فرهنگیان به عنوان هیات علمی یا همین اموزش و پرورش بمانم؟سپاس

  34. کارگران یدی و کارگران فکری هر دو کارگر اند. دسته ی دوم هم در بهترین حالت به ماشین های بیگانه تولید فکر تبدیل می شوند. کاش متن به شرایط استثماری استخدام اعضای هیئت علمی هم توجه می کرد. فشار مداوم برای نوشتن مقالات متعدد برای تبدیل شدن به کارمند رسمی دست کم در ۵ سال اول استخدام. مقاله ات تایید نشد؟ خیلی خوشحال شدیم! می توانی به خانه برگردی و مثل هر فارغ التحصیل بیکار دیگر از صفر شروع کنی. دورکاری اضافه بر ساعت کاری مثل تصحیح برگه، نوشتن طرح درس که اگر بخواهی کارت را درست انجام دهی روی هم رفته ۱۲ تا ۱۶ ساعت کار در روز نیاز داری.
    کف حقوقی که در متن آمده دریافتی اکثریت قریب به اتفاق اساتید جوان است و برای یک اجاره خانه هم کافی نیست.
    بهتر است اولویت را بر نقد گروه های اجتماعی قرار دهیم که دست اندر کار سرقت ارزش افزوده اند. نه بخشی از کسانی که خود نیز نیروی کارشان را می فروشند.

    1. متاسفم برای آدم های منفی که فقط انرژی منفی بازتاب میدن ؛ برادرم عضو هیعت علمی است و دکترای اقتصاد داره ؛ حقوق عالی و زندگی هم عالی بسیار هم جوانه ؛ پارتی هم نداشت فقط به شدت زحمت کشید و خودش کشید بالا اون هایی که عرضه زحمت کشیدن ندارن یه گوشه با تنبلی نشستن و آیه یاس میخونن آخه آدم عاقل اگر کلت رو به کار بندازی و با سواد و کتاب خون باشی و دو کلوم از کارآفرینی بدونی نونت تو روغنه ؛ کافی کار دولتی ات رو در بازار آزاد و خصوصی کارآفرینی کنی ؛ میتونی ۴ تا شغل همزمان داشته باشی و ۷ تا منبع درآمد هزاران منبع درآمد هست فقط باید شهامت و تیزهوشی سرمایه گذاری صحیح و بهره وری و اصول اقتصادی صحیح و مدیریت و خرج و دخل صحیح و تیزهوشانه رو کسب کنی این حرفات بنداز دور اگر نمی تونی موفق بشی برای آدم های موفق مثل من و داداشم آیه یاس نخون ؛ جاااانم فدای رهبرم که کشورم رو به پیشرفته لبیک یا سید علی خامنه ای

      1. […] لطفاً ادای مستضعفان رو در نیاریم. بی کاری و فقر تو مملکت علاوه بر بی عدالتی بیداد می کنه. پیشرفتی هم در کار نیست جز عقبگرد و فرار تحصیلکرده ها.اونهایی هم که موندن اگه چاره داشتند صد دفعه رفته بودن. خدا پدرت رو بیامرزه دایی. خیلی دلت خوشه.

    2. تنبل خان پر مدعا می خواهی یک شبه میز ریاست را برایت آماده کنم در برج میلاد
      از این خبرا نیست
      اهل کاری بسم الله نیستی بر سرجایت بنشین و روضه برای ملت عزیز ایران نخوان
      امید سرشار است و کشور پر از فرصت
      زیر سایه ی رهبری به سوی توان داخلی می شتابیم
      تمام مشکلات حل خواهد شد
      برای انان که اهل کار و تلاش سخت اند
      نه آنان که ادعای ریاست و تنبلی دارند
      من‌ پسرعمویی دارم رییس است
      همانند یک کارگر آستین بالا می زندو بیل میزند
      این فرقش با شما جماعت تنبلی است که نه دکترا دارید نه تحصیل کرده اید و نه جرعت کرده اید یک بار و یک بار کسب و کاری راه بیاندازید در تخصصتان
      مشتی ترسو و تنبل هستید
      خیلی بدم میاد از حسادت های زشتتان
      ما اگر میلیاردریم روزی ۱۰ تا ۱۲ ساعت در انواع شکل کار و بازاریابی و کارآفرینی در کسب و کار ها و کسب و کار تخصصی کار میکنیم و ناله نمی کنیم مثبت گراییم و موفق

      روز خوش یا سید علی قلب منی سید علی
      مدافع رهبر تا آخرین قطره خون
      مرگ بر منافقین و کفار

  35. ماشالله دعوا سر چند میلیون بالا و پایینه برای کارهایی که یک ربات هم میتونه بهتر و تندتر و دقیقتر انجام بده.
    برید خدا رو شکر کنید همین چند میلیون رو هم دیر یا زود به جیب میزنید. هزاران نفر توی مملکت درس خونده و نخونده یک ریال درآمد ندارند و با موهای در حال سفید شدن هنوز سربار خانواده هستند، ازدواج رو گذاشتند برای حوری‌های بهشت.

  36. با سلام حقوق اعضای هیات علمی بالاست اشکالی نداره نوش جانشان ولی انصافا خروجی علمی آنها چیست
    کدام مشکل کشور در حوزه های مختلف توسط اعضای هیات علمی حل شد؟
    کدام تیم پژوهشی به رهبری یک عضو هیات علمی افتخاری کسب کرد؟
    بخدا حقوقشان حلال نیست وقتی یک کارمند حدکثر حقوق ۵ میلیونی می گیرد و یه عضو هیات علمی با سابقه یک سوم همان فرد ۱۲ میلیون حقوق می گیرد و به ازای آن هیچ خروجی ندارد چه باید گفت
    شما حداکثر هفته ای ۲ یا ۳ روز سرکلاس میروید بعد هم می گویند مقاله یا کتاب چاپ کردیم
    مقاله یا کتاب (آن هم کپی برداری) شما فقط به صرف ارتقا گرفتن خود شماست و نفعی به حال کسی ندارد
    اگر هم درس خواندی واسه خودت خواندی
    عالم بی عمل به چه ماند زنبور بی عسل

    1. دوست عزیز شما چند کلاس سواد داری؟
      میدونی یکی بیاد تا هیئت علمی بشه پوستش کنده میشه، نابود میشه، روحش له میشه؟؟؟؟ نه نمیدونی چون تو اون سختی ندیدی چون اون فشار مقالات و سمینار ها و سوالات سنگین اساتید و افزایش سنت رو ندیدی؟ تو نمیدونی یه دانشجوی دکتری که ۳۰ سالشه و شب و روز درس میخونه و هیچی نداره یعنی چی، من دانشجوی دکتری یکی بهترین دانشگاه های ایران با رتبه ۸ کنکور.
      دیشب استادم یه درس سنگین بهم داد گفت تو ترم بعد تدریس کن، من از خوشحالی بال در آوردم، تا یکم رزومه بشه یه چندرغاز پول بیاد دستم، نهایت ماهی ۴۰۰ هزار تومن.
      روزی نیس که سرم تو لپتاپ و در حال سرچ نباشه و هزاران مشکل جسمس بخصوص بینایی و …چی بگم که شما ها نمیفهمین.
      شمای که ۲۴ ساله نشدین رفتین کار دولتی گرفتین و تو ارزونی زندگی ساختین چی از درد ما میدونی که میخوایم دو سال دیگه مدرک بگیریم، دو سال سربازی و در بهترین حالت ۳۳ سالگی از صفر شروع کنیم.
      تو بگی هنوزم فک میکنی به تو ظلم شده یا هیئت علمی که نصف عمرش سر درس رفت و تازه یه حقوق متوسط میخواد بگیره؟
      تو بگو به کی ظلم شده.
      منتظر میمونم.

      1. این حرف ها همش چرت هست من خودم هم فارغ التحصیل دکترا هستم رشته زبان انگلیسی بعضی از اساتید ما حتی نمی توانستند به صورت روان سلیس و دقیق بدون غلط انگلیسی صحبت کنند فقط حقوق مفت نجومی میگیرند و پارتی استخدام شدند کاملا مشخص است برادر معلم تو کانون ایران مسلط با سواد ماهی دو میلیون با ۲۴ ساعت تدریس اون هم تدریسی که ناظر تدریس دایم شما رو پایش می‌کنه برعکس استادان که روی صندلی می نشیند و نگاه به پاور پوینت می کنند و هیچ نظری نداشته و معلومه اصلا از قبل نخوانده بودند برو عزیزم حرفات بزن در کوزه آبشو بخور

    2. کاربر همشهری ، اتفاقا شما کامنت هارو بادقت بخونید متوجه میشیید که بحث سر همین خروجی یک کارمند ساده است که با پارتی ودر سن کم استخدام شده با خروجی هیات علمی!!! نظر کاربر
      محمد
      ۲ خرداد ۱۳۹۹ در ۰۱:۲۰
      وو پاسخ های اون روتوصیه میکنم بخونید . اونجا دقیقا بحث سرخروجی هیات علمی با یک کارمند دیگه است!
      اینهمه شرکت دانش بینیان که در اوج تحریم دارن قطعه ودارو و هزاران نمونه نانو میسازند اعضای هیات علمی دانشگاها ونخبگان هستن
      کارمند معمولی خروجیش چیه؟ یا همش پاس هست یا پشت سیستم نشسته بازی میکنه با گوشی حرف میزنه ارباب رجوع هم ک میاد جمله ” سیستم قطع است” رو میگه یا اصلا پشت میز نیست تو سازمان میچرخه و همیشه بوی خوراکی میاد!
      ما کی رفتیم تو این سازمان ها وکارمون راه افتاد؟ کاری که دیپلم وسیکل و حتی مادربزرگ منم میتونه انجام بده خروجیش چیه؟ که طرف از ۲۴ سالگی خفوق نجومیشو گرفته وکار خاصی هم نکرده واس این مملکت
      موفق باشید

    3. دقیقا
      چه مشکلی از مملکت حل شد با این مقالات
      بنده به عینه در این محیط دارم میبینم
      به امید روزی که قوانین اصلاح و بی عدالتی ها کم یا رفع شود
      نمی گوییم انها زیاد می گیرند یا کم
      ولی مثلا دربالین مربی بخصوص الا ن در کرونا بالای سر بیمار میرود ولی افزایش حقوق ندارد بعد یک عده در اتاق نشسته وجلوی لپ تاپ و تولید مقاله ارتقا و افزایش حقوق دارند
      خدایی انصافه

    4. برای حل مشکلات کشور باید نظام درست و سالمی وجود داشته باشد که افراد و از جمله اساتید در آن کار کنند. چه بسا مشکلاتی که همین الان راه حل آنها مثل خورشید درخشان روشن است اما حل نمی شوند که نمی شوند. مثل جلوگیری از برخی از مفاسد اقتصادی…

  37. من هیات علمی پرستاری پیمانی فول تایم شاغل در وزارت بهداشت با حقوق ۵ تومن هستم. به مفهوم واقعی حماقت کردم درس خوندم. دوستای دوران کارشناسی بنده که الان استخدام درمان هستند حداقل دو برابر من دریافتی دارن. خواهشا هی نگین حقوق هیات علمی وزارت بهداشت زیاده. آموزش اولویت آخر این وزارت خونه س. الان فقط کارانه پرستاران شاغل در بیمارستان ها از کل حقوق من و امثال من بیشتره. نکته جالبش اینجاست که دانشجویی که فارغ التحصیل میشه و وارد کار بالین میشه حققوقش از ما بیشتره. شدیم مضحکه خاص و عام.

    1. امیدوارم پیامم رو ببینین استاد
      من دانشجوی کارشناسی پرستاریم.
      واقعا حقوق پرستاری اینقدر بالاست؟ پس چرا همش غر میزنن که قانون اجرا نمیشه و کارانه ها کمه و درآمدا پایینه؟
      من که خودم اینقدررر از این حرفا شنیدم که تصمیم گرفته بودم انصراف بدم ممنون میشم راهنماییم کنین

      1. بنظر منکه پرستاری بهترین شغله توی این وضعیت چون زودتر وارد کار میشن و همیشه براشون کار هست و اینکه الان اکثرا تلاش میکنن که پرستاری قبول شن .انصراف ندین:/

    2. این اظهر نظر ها سرشار از حسادت و نرسیدن های ناشی از تنبلی آدم های ساکن حسود است
      خود شکن آیینه شکستن خطاست
      از ۱۲ سالگی کار کردم و درس خواندم و یک میلیاردرم
      شما فقط تنبلید و خزعبلات می بافید
      شما هیچ زحمت و خون دلی برای پیشرفت نخوردید و فقط حسادت و تنبلی و نفرت ورزیدید
      لبیک یا رهبرم
      که در راه رسیدن به اهدافم و مستقل شدن و خودساختگی ام
      خدا میداند که ۲۸ سال فیکس کارکردم و از کار کردن و خدمت کردن لذت بردم ؛ یک مشت آدم تنبل این جا آمده و جوانان بی نظیر این سرزمین را نا امید میکنند خدا را شکر که آدم های موفق و بزرگی مثل من با رزومه درخشان و آگاه به ساختار روانشناسی ؛هنوز زیر سایه رهبری در این مملکت هستیم و شکر گزاریم

      ۲۸ سال است به سختی کار کردم و منت نکشیدم
      و همیشه خود ساخته بوده ام و خواهم بود
      مردم عزیز ایران ؛ جانم فدای رهبرم ؛ لطفا به این مزخرفات این غرب پرستان ؛ تنبل که اهل کار و تلاش و تکیه و توان داخلی نیستند اهمیت ندهید
      کار فراوان است ؛ کافی است که تخصص کسب کرده و اراده کنید تا میتوانید علم و دانش و تخصص یادگرفته
      و منابع درآمدتان را افزایش دهید
      خیلی راحته پول درآوردن
      به خودتون بیاید به شر و ور ها گوش نکنید و کار و تلاش و عزم راسخ و ایمان را مد نظر قرار دهید به عنوان یک میلیاردر خودساخته عرض نمودم
      انسان در تمام جهان اگر بخواهد و اراده کند و فکرش را به کار بیاندازد و در چند منبع و شغل ؛ با قدرت و جان دل کار کند ؛، بار و بندیلش را می بندد چه ایران چه آمریکا همش یکی است
      درسته شاید اون جا درآمد چند برابر باشه
      ولی این جا هم درآمد های بالا میشه کسب کرد و نسبت به خرج تناسب بیش تری داره

  38. بنده عضو هیات علمی درزمینه نانو هستم .مقایسه اعضای هیات علمی با سایر کارکنان قیاس مع االفارغ است. !!! متن تون هم سراسر سیاه نمایی وب یانصافی!
    خودتون ببینید وکلاهتون قاضی کنید ایا اثری که یک عضو هیات علمی بر رتبه علمی وجایگاه ایران با این شرایط تحریم ومحدودیت های فراوان میگذاره با یک کارمند معمولی که چندتا کار روتین اداری مثل پشت سیستم موندن و مهرو امضا وبقیه چیزا رو انجام میده یکیه؟
    ایا عمر وزندگی که یک عضو هیات علمی که تازه بالای سی استخدام شده(چون تا سی سالگی تمام وقت دنبال مدرک و درس بوده ونه پول داشته نه نتونسته کار کنه ونه ازدواج) با یک کارمند معمولی که از جوانی و ۲۴ سالگی استخدام شده یکیه؟
    ماده نانو جدید رو در ازمایشگاه باکلی موادسمی والوده با شرایط شبانه روزی وظلاقتفرسا میسازی بعد میبری داده هاشو درمیاری بعد که نتیجه یمیگری میفرستی به کل دنیا واونجا داوری میشه وبه عنوان یک مقاله خوشگل وزیبا به نام ایران جلو جهانیان ثبت میشه. @ حالا بعدش هرروز مسولین میبینن و پز رتبه علمی ایران در زمینه نانو ارتقا ایران بالاتر از کشواری دیگه میدن!! بماند که مواد وابزار ازمایشگاهی تو شرابیط تحریم چقد سخت گیر میاد. وچه خظراتی هم داره.
    بعد شما تصور کن این همه سختی رو به جون خریدن یک کسی مثل نویسنده پست کارش اینه که تهش میاد چارتا حرف مسولین رو مینویسه میره توسایتش وپز میده تمام
    وولی نمیدونه این کار به اسونی نبوده !نمیدونه همین نتیجه زحمات نیروهای هیات علمی ونخبگان بوده…
    که اگر میدونست میفهمید هزاران دلار ر هم به پای یک نخبه بریزی کمه! اونوقت دوهزار افزایش حقوق تو این تورم وگرانی اساتید تواین شرایط اسف بار نمیشد مووضوع پستش.
    ایشون نمیدونه همه جای دنیا نخبه هاشون رو از نظر مادی اونقد تامین میکنن تا اب تو دلشو ن تکون نخوره تا ذهنشون به جای پول اجاره و حسرت عقب افتادگی مالی و جوانی وبدبختی پول شکمسشون باشه درگیر کشف اختراغ و خدمت علمی باشه!
    نوشته یک فرد معلوم الحال که نه میدونه هیات علمی یعنی چه کسی ونه میدونی عقب افتادگی مالی یک عضو هیات علمی که بالای ۳۰ استخدام شده والان در استانه میانسالی هنوز نتونسته خونه دار بشه واقعا ادم رو عصبانی میکنه.!
    شما اگر مردید به جای اینکه چشم تون دنبال مقایسه دوهزار حقوق بیشتر یک نخبه با یک کارمند معمولی که دانشگاه پولی خونده وبا پارتی استخدام شده! وکارخاصی نمیکنه باشی برو به درمرود اختلاسگران ورانت های کلان واقازادگان بنویس!
    کارتون شده فقط توپیدن به پزشکان و اعصای هیات علمی یعنی نخبگان مملکت و سرمایه های علمی مملکت! اگر مردید برید به حقوق سیلبریتی ها دوزاری که معاف از مالیات هستند گیر بدید! و رانت وپولی که در فوتبال جابه جا میشه @
    بعید میدونم نویسنده خودش در دانشگاه درستی تحصیل کرده باشه بعید میدونم بدونه سختی علم وپژوهش ورتبه علمی در یک دانشگاه دولتی یعنی چی!
    عزیزم شماباید بری درمورد فرار نخبگان سالها وماهها مطلب بخونی و تفکر کنی اونوفت میفهمی دوهزا افزایش حقوق یک هیات علمی تواین شرایط کشور هیچه هیچ.

    1. باسلام خدمت شما استادگرامی.بایدعرض کنم بنده دکترای دانشگاه رازی هستم دررشته اقتصادوالبته دارای چندین مقاله ی چاپ شده درمجله های برتر.کارمندساده بدون پارتی.استخدام شده در۳۰سالگی!!کشاورز زاده وخرج تحصیلموخودم کارکردم!!والبته بیشترهمکارا حداقل مدرکشون ارشد هستش!!!دررشته هایی مثل اقتصاد ومهندسی عمران وکامپیوتر وبسیاری ازرشته های معتبر وسخت!!پس لطفابرای نجات خودتون از حرف مردم حداقل طرز حرف زدنتون رو اصلاح کنید!!حضرتعالی هیچ برتری نسبت به یه کارمندساده نداری وخودشماهم یک استادساده هستین!!یک مدرس ساده!!!والبته خودمم پایان نامه ومقاله داشتم وکمک ۹۹درصداستادارو دیدم.درس دادنشونم دیدم!!!بیشتربارعلمی وامتیازحضراتی مثل حضرتعالی به دوش همون دانشجویی هستش که کارمندساده میشه وبسیاری ازاعضای علمی دانشگاهها از رانت وآشنابازی ومصاحبه همراه بامصالحه استفاده کردن!!ایام به کام!!

      1. حق با شما نیست داری از بی عدالتی صحبت میکنی حق ای کشور اینه که نخبه هاش برن

      2. کشتی شکستگانیم ای باد شورته بر خیز…..
        درود بر تمام شما هموطنانم.
        بنده دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات هستم. همه مقاطع دانشگاه آزاد خوندم و هزینه کردم. در صورتی که هر سه مقطع دانشگاه دولتی قبول شدم (کارشناسی دانشگاه شیراز) (ارشد دانشگاه سمنان) (دکتری دانشگاه ارومیه) ار دوران کارشناسی هم کار کردم پول در آوردم. وضعیت علمی دانشگاه ها رو هم دیدم چه دولتی چه آزاد و چه علمی کاربردی و غیر انتفاعی. تز ارشدم رو در دانشگاه شریف انجام دادم! کلی هم حق الندریس بودم از هنرستان تا دانشگاه!!! بدون کوچکترین پارتی تا اینجا پیش اومدم بالا نرفتم ولی شکر!! برای دکتری هم امکان ادامه تحصیل در اتریش را داشتم که دلایل خانوادگی نرفتم!!! الان هم کارمند ساده یک شرکت خصوصی هستم در کنار تدریس.. و کارای دیگه!!! اینکه آقا محمد دولتی و غیر دولتی کرد کیفیت مدارک رو قبول ندارم!!! بحث نمیکنم چون جاش نیست!! ولی دانشجوی من در دانشگاه غیر انتفاعی الان در یکی از نیروگاه های کشور المان مشغول به کاره و یا دانشجوی دیگری داشتم در دانشگاه علمی کاربردی بعد سربازی و زحمت بدون پارتی الان از مدیران شرکت های فولادسازی است.
        عزیزان درد ما درد کل ایران!!!! ربطی به مدرک و کار و حقوقمون نداره!!!! همه مشکل داریم. همه که میگم حتی یک بیسوادی که کارگری هم نیست بکنه!!!! فقط باید دیدمون وسیع کنیم همه مشاغل زحمت میکشن و به اندازه زحمت و عمرشون بهره مند نمیشن!!!!اینکه من خودم رو به دلیل تحصیلات نژاد پست شغلی و یا هر چیزی بالاتر ببینم به نظرم ته عقب ماندگی است. فقط نوع خواسته ها عوض میشه!! اگر مملکت سیستماتیک درست بشه و همه چی قانونمند بشه همه در رنج خودشون درامد خواهند داشت و به دیگری حسادت نخواهند کرد!!!
        ایران تنها به منه دانشجوی دکتری مهندس یک کارخانه با چند مقاله ISI و مدرس دانشگاه و … زنده نیست!!! به همون اندازه که زحمات ما نخبه ها لازمه شتاب گیری پیشرفته این خاک ولی کافی نیست و به همون اندازه به زحمات یک کارگر ساده بیسئاد معدن!!!!چوپان!!!رفتگر!!! راننده و….. لازم داره!!!
        میدونم نا عدالتی ها در توزیع درامد کشور اشک هممون رو در آورده. ولی نباید به دیگران بی حرمتی کنیم!! بخدا من هم گرفتارم که اگر نبود در ۳۰ سالکی ۵ جا کار نمی کردم!!
        ولی من معتقدم تحصیل کرده ها!!! جدا از رشته تحصیلی باید فرهیخته باشیم و دیدمون وسیع باشه!!! همیشه میگن دانشمندان و اندیشمندان روشنفکران اون جامعه باید باشن تا در تاریکی شمع بدست روشنی ببخشن و مسیر بدن به اکثریت جامعه!!!
        بیایید بیشتر بیاندیشیم
        ممنون
        با آرزوی عدالت و توجه برای همگی و با آرزوی به روزی برای تمام هموطنانم که به حق به این خاک خدمت میکنند.

      3. درودجناب کارمند ساده امیدوارم حالتون خوب باشه
        قبل از هرچیزی خواهشمندم ابتدا کامنت بنده را بادقت بخوانید بعد قضاوت کنید!
        لطفا دوباره بخونید: عرض کردم “کارمندی که دانشگاه پولی خونده وبا پارتی وبا مدرک پایین استخدام شده”! اینجور که شما از خودت گفتی نه دانشگاه پولی خوندی نه با پارتی اومدی نه مدرکت لیسانس هست. پس چرا اعتراض میکنید؟ قبول دارید اکثرا کارمندها پشت سیستم نشین کارهایی رو میکنن که هرکسی میتونه انجام بده حتی دیپبم ها وسیکل ها؟ خیلیاشونم رشته شون ربطی ندار ه !
        قبول دارید پسرری جوانی که در ۲۴ سالگی با پارتی وبامدرک سطح پایین اومده کارمند شده چندین برابر از پسر نخبه ای که بالای سی سالگی بعد سالها بیکاری وزحمت هیات علمی دانشگاه میشه جلو تره؟ ازدواج کار خونه و…خیلی از سازمان ها که حقوق نجومی هم میدن به همین کارمندان ساده. تازه که من وشما تازه بخوایم خونه دار شیم و ازدواج کنیم ایشون دوتا خونه ش رو هم ساخته وبچه اش رو داره میبره کلاس کنکور!
        احتمالا از احوال جامعه هم خبردارید که پارتی بازی چقدر زیاده تو استخدام ها! توهردفتری اکر ۲ نفر باازمون وبدون پارتی اومده باشن بقیه یقینا با سفارش اومدن! خودتون که تو محیط کار هستید باید از من بهتر بدونید! بنده شرایط افرادی رو گفتم که در شرایط شما صدق نمیکرداگر به شما برخورده باید تو وضعیت وگفته های شما هم شک کرد! چون اگر عدالت بود شماهم با این شرایط باید هیات علمی میبودید نه کارمند ساده درسته؟!

        موضوع بعدی”
        همونطور که اساتید هرچه دارن از دانشجو به قول شما دارن منه استاد هم زمانی دانشجو بودم و استادم هرچه داشته ونداشته از من وامثال من دانشجوهای پرتلاش وبا استعداد داشته. واین سیکل معیوب تا ابد ادامه داره چون سیستم امورشی همینه! اگر نقد میکنید به بنده نقد نکنید به سیستم نقد کنید!
        استاد من مقالاتی از خودش داره که خودشم علمش رو نداره چون ایده از ما بوده و روش کار هم از ما! ایشون پاشو هم نمیذاشته ازمایشگاهبالاسر ما باشه! ما با هزینه های خودمون از مالی و زمانی وهرچی که بگی برای ایشون دستگاه چاپ مقاله شدیم تا استاد تمام شدن! یک ریال هم تشویقی مقاله که به دانشجو میدن و به حساب استاد ریخته میشه روندادن! الانم بنده بعد سالها بیکاری شاغل شدم در سن ۳۴ سالگی! هرجای دنیا افرادی با رزومه من ورشته من بالاترین درامد هارو دارند. اما من تازه امسال اولین حقوقم رو گرفتم که حتی باش ماشین وخونه هم به این زودی نمیتونم بخرم!
        این از این

        موضوع اخر: خرده من به نویسنده مقاله هست و بس و این حجم از بی عدالتی که بین نخبگان و سیلبریتی ها و .. هست! رانت فوتیال عدم مالیات هنرمندان وهزارن چیز هست که میشه نقد کرد اما چشم نویسنده نخبگان رو گرفته اونم نخبه ای که بالای سی سالگی تازه استخدام هست اما متاسفانه بازهم میبینیم دوستانی اومدن به من خرده گرفتند که خودشونم از بی عدالتی کشیدن.والا من هیچ جا نگفتم از بقیه برترم
        مقایسه حقوق و شرایط یک کارمند ساده باهیات علمی وخروجی شون بود… واقعیت هم همینه اگر به کسی برخورده تقصیر بنده نیست !
        موفق و موید باشید

        به دوست دیگرمون هم عرض کنم بنده در این دانشگاها تدریس کردم وهمکاری کردم هنوزمیگم سطح غیرانتفاعی وازاد و.. کیفیت علمی رو نداره پول میگیررن مدرک میدن اصلا هم مهم نیست با چه نمره ای فقط برای اینکه داشنگاه جمع نشه ! من دیدم طرف میانیگین ساده هم نمیتونه بگیره بعد مدیرگروه وریس دانشکده هی سفارش که دانشجو هارو ننداز اینجا تعطیل میشه مهم شهریه شونه. اینا تجربیاتیه که به پوست استخوان لمس کرده ام.
        البته به استثنای برخی دانشگاهای ازاد کلانشهرا که اوناهم اساتید زبده ای دارند که دانش اموخته دولتی هستند. و برخی دوستانی که از همین دانشگاهها هستن اما خودشون تلاش میکنن ومطالعه دارند.
        شب خوش.

      4. سلام دوست عزیز.
        من هم از جمله کسایی هستم که در دانشگاه دولتی درس خوندم و واقعا زحمت کشیدم. اینکه یه هیئت علمی انقدر حقوق بگیره چیز واقعا زیادی نیست‌. شما یه نگاه به جاهای دیگه بنداز، طرف با پارتی بازی وووو از یه دانشگاه آزاد مدرک گرفته بعدش رفته بازم با سهمیه استخدام شرکت نفت شده و داره ماهی حداقل ۱۴ تومن میگیره. آیا اون انصافه؟ اون چیکار کرده؟آیا اون هم حقشه؟ دیدم که میگم و این واقعا نابرابری و بی عدالتیه.

      5. احسنت، دقیقا همینطوره، بنده هم کارمندم. همکار دکترا دار و فارغ التحصیل دانشگاه های خوب هم بسیار بین همکارا دیدم. اخه اون رتبه علمی ایران که با مقاله و … بدست اومده به چه درد این مملکت می خوره به جز ارتقای اساتید….

    2. اتفاقا من هم دانشجوی ارشد رشته نانو یکی از بهترین دانشگاهای کشورم:))
      یجوری حرف زدید فکر کردم از اساتید امریکا هستید:))
      پول مواد اولیه رو که دانشجوی بیچاره میده. یه قرون از گرنتتون برای دانشجو خرج میکنید؟؟؟
      یکبار به سوالای دانشجو در باره پروژه اش جواب میدین؟؟؟یجوری از نوآوری در زمینه نانو حرف میزنید انگار ۲۴ساعته شما تو ازمایشگاه دارید بخارات سمی میخورید:)) انگار نه انگار از کارای دانشجو ذره ای خبر ندارین…
      امان از مظلوم نمایی اساتید.
      استاد مشاور بنده (که به اجبار دانشکده شد مشاورم!)تا پارسال هیچ مقام علمی نداشت ولی از صدقه سر مقالاتی که دانشجوها دادن و اسم ایشونم توش بوده شد هیئت علمی…!!
      استاد گرامی شما باید بدونی اگه نخبه ها فرار میکنن، یکی از اصلی ترین دلایلش حضور اساتیدی هست که بدون هییییییچ علمی شدن هیئت علمی و جای اون نخبه ها رو گرفتن. اگه اینو بدونید میفهمید حتی یه قرون اضافه شدن به حقوق این استادا حرووووومه(اگه اعتقاد داشته باشید!)

      1. کاملا تایید میکنم بسیاری از اساتید بی سواد و زالوی زحمت و فکر دانشجویان هستن

    3. استاد! مع الفارق (هم ریشه با فرق ) درسته نه مع الفارغ (هم ریشه با فارغ و فراغت).
      تازه حالا ایرادات نگارشی سهوی مثل : وظلاقتفرسا میسازی میبری یمیگری میفرستی شرابیط خظراتی و …. به کنار!
      اما اصل حرفت درست و منطقیه. بیشتر در نوشتن دقت کن!

  39. با سلام اقایون وخانم هایی که میگین حقوق هیت علمی زیاده اولا اینطور نیست واون حقوق بالا برا کسایی هس که سابفه کازشون زیاده وسمت وپست دارن و یا مرتبه علمیشون دانشیاری واستادیه
    برا ی استادیار پایه یک دریافتی شش تومنه
    اینو هم درنظر بگیرید من بخوام خودم با دوستای کارمندی که مدرک لیسانس داشتن مقایسه کنم اونا ده سال زودتر ازمن رفته سرکار یعنی سابقه کارشون ده سال بیشتره و تو این مدت هم خونه تونستن خونه بگیرن هم ماشین و…بعد مایی که تازه مبخوایم بعد این همه درس خوندن تازه بتونبم بریم سرکار وجایی باشه (متاسفانه خیلی شهرها با مدرک ارشد هیت علمی میگیرن وبرا مایی که دکتراییم جا نیست) خلاصع بعد طی کردن هفت خان رستم و.. بتونی بری سرکار اولا که تو شهر خودت نیستی و کلی هزینه رفت امد و زنذگی و… داری درثانی تازه اول بدبختیت هس که باید مرتب مقاله بنویسی طرح بدی و هزارتا کار دیگع
    شمایی که کارمندی وفکر میکنی شش تومن زیاده حاضری بیا جای من ٬من برم جای شما

  40. افسردگی گرفتم به خدا.. دکترا نمیخونم..
    به جهنم که ارشد رو با رتبه ۵(پنج) قبول شدم و در “دانشگاه تهران” درس خوندم!

    1. مهاجرت میتونه مفید باشه تا افسرده نشدید. من که عضو هیات علمی هستم دریافتیم ۶ تومانه با کار سخت و راه دور و مقایسه با دوستانی که درسمون بهتر از اونها بود و عشق مهندس شدن داشتیم و نه پزشک شدن!!

    2. با رتبه ۱۷۲ لیسانس دانشگاه تهران یک ارشد دانشگاه تهران و رتبه یک دکترای دانشگاه تهران هیچی شغل هیچ درامدی ندارم انوقت همه اینایی که اینجا نوشتن دارن از داشتن حقوق ماهی ۴ و ۵ و اینا گلایه میکنن بخدا من همون حقوق که میگین یک صاجب مغازه و یک مدرس که به غلت اسمش رو میگین یک هیات علمی که ماهی ۱۵۰۰ هم بگیره راضی هستم ولی هیچ جایی پارتی و رابطه و اشنا و ادم ندارم که من رو بهم یک واحد بدن من که تازه میگم بهشون بهتر از یک دانشگاه ازادی و پیام نوری و غیر انتفاهی و علمی کاربردی درس میدم یا جایی باشه تدریس یا تحقیق کنیم یا مدیر پروژه باشیم یا هر مشارکت علمی باشه اصلا دوست دارم و خوشم میاد پیشرفت رو در کارم همیشه داشته باشم و اگر کارم خوب نبود اصلا حقوق ندین ولی خدایش شماهایی که این همه سال حقوق میگیرن و سابقه حساب میشه با من که این همه درس خوندم و باکارگری کنار این و اون به سختی در سختیرین شرایط زندگی بودم و هیچ منبعی نداریم برای تامین مالی و با این که در کارهایی رفتم که مسخره ام کردن و سرکوفت خوردم و این شده عاقبتم من چی کنم …. بابا بخدا من موندم چطوری شماها با ارشد و لیسانس و دیپلم میتونید کار پیدا کنید و شغل دارین و هزار جا استخدامین چطوری؟؟ یکی معلم هم هست تازه ناراضی اقا شما وقتی میخونی معلمی هم حقوق میگری هم سابقه کار حساب میشه هم سربازیت میره اما من که در دانشگاه خوندم در این ۱۵ سال دانشگاه درس خوندم یک روز یک سال برام سابقه حساب نشده من الان اومدم بیرون بدون هیچ سابقه کارم ولی تو هم تو دانشگاه خوندت راحتر از من بود هم سختی نداشت هم سربازی معاف شدی و هم حقوق گرفتی و هم یابقه کار داریی بییرون میای بهت میگن سابقه کار ۴ ساله داری ایا این انصاف وزیر کشور ریئس جمهور معاونت اموزش و هر نهاد و سازمان چه بدونم دیگه ادم حتی اعصاب نمیزارن وزارت کار و رفاه ایا این انصاف هست الان من یک سال سابقه کار ندارم اما یارو میره معلمی میخونه میاد بیرون سابقه کار داره و هیچ کاری ندارم اما میگم کاش مام که تا دکترا خوندیم حداقل این سالهایی که دکترا خوندیم رو سابقه کار بزارین برامون حقوق که نمیدن بیمه که نمیشیم مثل معلم ها خب حداقل این رو بزارین بعد میگن استادا حقوق میگرن و معلم کم میگیرن انصاف هم خوب چیزیه اینارو هم ببیند قبل این همه سختی هاش کشیده باشه البته استاد که میگم استاد نه مدرس با مدرک لیسانس و مربی و مدرس ارشد استاد یعنی درجه استادیاری و دانشیاری و استاد تمام میشه این میگن استاد نه که مثل مردم عای بیایم هر کسی بهمون درس میده دانشگاه باشه بگیم استاد این مدرس این معلم هست . خب حالا اینا خودش جدا این هم این که ما با این همه سواد بیکار باشیم و هیچ برای گذران زندگیم برم کارگری کنم که هیچ بیمه ای سابقه ای حساب نمیشه و اونم تازه هر موقع اون اقا اوستا کارمون بهم اجازه بده بهم نیاز داشته باشه و بگه کار هست شهر فلان این خونه این ساختمان یا این کارگاه رو میسازن برم براشون مالات سیمان و ماسه درست کنم و با فرغون ببرم و کارگری کنم در سراشیی و سختی و عرق کردن هزار سختی و مشفت برای یک ۸۰ هزار تومن در روز که شاید ماهی سه روز چهار روز کار باشه اونم اگر باشه خوبه ..بخدا عین حقیقت که هست رو گفتم… این درد من تازه گوشه ای هست تازه من که خانوادم بی پول و بی زمین و خونه و ملک هست و همش هم خواهررام و مادرم و داداش کوچکیترم همه تحصیل کرده ایم اما هیچ مسئولی نهادی ارگانی رفتیم گوش نداد و هیچ کدوم مارو شغل ندارن حداقل هر خانوادهای یکی کار دارد مال ما یک نفر هم شغل ندارد…

      1. اون کسی که رتبه ۱ ارشد و دکترای دانشگاه تهران باشه و در این مدت (حداقل ۶ سال) نتونه واسه خودش یه منبع درآمد جور کنه ( ولو در حد نوشتن رساله و پایان‌نامه برای دیگران) یا برای رفتن اقدام کنه، همون بهتر که بره تو کار گل. شاید هم رتبه ۱ رشته هویج‌تراشی بودی؟

    3. دوست گرامی دانشگاه تهران یا یالقوز آباد نداره این مملکت با همچین دانشگاه های بهتر از ام آی تی بقول خودتان چرا یک ذره تکنولوژی مستقل نداره یعنی در حد یک درپوش بطری نوشابه هم نبودید دانشگاه های ایران بطور کلی بی سواد پرور هستن

  41. واقعا من موندم که این حقوق نجومی هبات علمی که میگن به چه کسانی داده مبشه اخه من با دکترای معماری و سابقه ده ساله حقوقم پنج و ۴۰۰ هست که دستشون درد نکنه بابت بیمه و هزار جور چیزه دیگه هم ازش کم میکنم ۲ تومن هم بابت وام که دانشگاه داده کم مبشه اخرش ۳ تومن میگیرم دو تومنش اجاره و ودیگه فکر کنید با یه بچه و …چطوری میشه زندگی کرد اخه واقعا اگر کسی این مبالغه بالا رو میگیره عجیبه من که بین همکارای خودم هم ندیدم
    حقوق هیات علمی این روزها از کارمندا هم کمتره

  42. یک عضو هیأت علمی حدود ۳۵ تا ۴۰ سال باید درس بخواند تا بتواند استخدام شود. اعضای هیأت علمی شغلی پویا دارند به این معنی که مانند کارمندان ادارات به انجام روتین های تعیین شده مشغول نیستند. در ایران حقوق عضو هیأت علمی بسیار پایین است به طوریکه از کارمندان برخی ارگان ها که غالبا از سنین ۲۴ تا ۲۸ سالگی مشغول به کار شده اند دریافتی کمتری دارند. اگر وضع بر همین منوال باشد خیل عظیمی از نخبه های کشور مهاجرت می کنند. اعضای هیأت علمی با تعدادی بسیار کمتر از کارمندان ادارات، به مثابه هسته پردازشگر مرکزی هر جامعه ای هستند که بیشترین انرژی را مصرف می کنند. با پایین نگاه داشتن حقوق این افراد در دراز مدت لطمات سنگینی به آینده کشور وارد می شود.

  43. چند نکته مهم را فراموش نموده اید:
    ۱- هیات علمی پس از ۲۵ سال تحصیل تازه به عنوان حقوق بگیر تازه کارش را شروع می کند و کارمند معمولی مورد نظر شما آماده بازنشسته شدن است. یعنی کارمند مورد نظر ۲۵ سال زندگی خود را بر مبنای حقوق خود ساخته و الان در انتظار بازنشستگی است و هیات علمی تازه اولین ماههای حقوق خود را دریافت می کند.
    ۲- اکثر اعضای هیات علمی حدود ۳۵ به بالا تازه می توانند به ازدواج فکر کنند و فرزندان نو پای خود را حدود ۴۰ سالگی به مهد کودک بفرستند و کارمندان مورد نظر شما فرزندان خود را سر سفره بخت نشانده اند و منتظر نوه های خود هستند.
    ۲- بیشتر اعضای هیات علمی بین ۳۰ تا ۴۰ سال مستاجرند و بیشتر حقوق از دید شما قابل توجه شان (حدود ۴ تا پنج میلیون) یا صرف اجاره بهای مسکن یا پرداخت وام های دریافتی برای رهن منزل مسکونیشان می شود.
    جامعه ای که چشم افرادش به دنبال ناچیز فزونی حقوق افرادی که بین ۲۵ سال تا ۳۰ سال از عمرشان را وقف تحصیل کرده اند و از ۳۵ سالگی شروع به دریافت حقوق نموده اند نسبت به افرادی که عین ۲۵ سال را حقوق بر بوده و در آستانه بازنشستگی هستند باشد, تاسف انگیز. است

  44. حضرت اشرفی که نشسته اید و این تحلیل های غیر منصفانه را بر مبنای ارقام نادرست حقوق اعضای هیات علمی چرتکه انداخته اید چند نکته مهم را فراموش نموده اید:
    ۱- هیات علمی پس از ۲۵ سال تحصیل تازه به عنوان حقوق بگیر تازه کارش را شروع می کند و کارمند معمولی مورد نظر شما آماده بازنشسته شدن است. یعنی کارمند مورد نظر ۲۵ سال زندگی خود را بر مبنای حقوق خود ساخته و الان در انتظار بازنشستگی است و هیات علمی تازه اولین ماههای حقوق خود را دریافت می کند.
    ۲- اکثر اعضای هیات علمی حدود ۳۵ به بالا تازه می توانند به ازدواج فکر کنند و فرزندان نو پای خود را حدود ۴۰ سالگی به مهد کودک بفرستند و کارمندان مورد نظر شما فرزندان خود را سر سفره بخت نشانده اند و منتظر نوه های خود هستند.
    ۲- بیشتر اعضای هیات علمی بین ۳۰ تا ۴۰ سال مستاجرند و بیشتر حقوق از دید شما قابل توجه شان (حدود ۴ تا پنج میلیون) یا صرف اجاره بهای مسکن یا پرداخت وام های دریافتی برای رهن منزل مسکونیشان می شود.
    جامعه ای که چشم افرادش به دنبال ناچیز فزونی حقوق افرادی که بین ۲۵ سال تا ۳۰ سال از عمرشان را وقف تحصیل کرده اند و از ۳۵ سالگی شروع به دریافت حقوق نموده اند نسبت به افرادی که عین ۲۵ سال را حقوق بر بوده و در آستانه بازنشستگی هستند باشد, تاسف انگیز. است

  45. دوستی اسم راه وشهرسازی را آوردن
    والله قسم با ارشد و استخدام رسمی و ۱۰ سال سابقه و ۳ فرزند در وزارت راه و شهرسازی حدودا مبلغ ۲۶۵۰۰۰۰ حقوق برای بنده واریز میشه…
    آیا کارمندان خارجی هم حقوقشون اینه؟؟؟

  46. با سلام و احترام
    با احترام به نظر همه دوستان عزیز باید عرض کنم که بنده بعد از اتمام سربازی و دکتری در سن ۳۵ سالگی با فراخوان جذب دانشگاه شدم و دو سال است که استخدام شدم. ابتدا دریافتی بنده با استادیار پایه ۱ چهار میلیون و پانصد هزار بوده که الان در سال سوم هستم و دریافتی بنده ۵و ۷۰۰ هست. زمان استخدام خونه ای که اجاره کردم ۲۰۰ میلیون قیمت داشت و الان صاحبخانه فروخته ۶۵۰ که فرد جدید اجاره یک میلیون و ۲۰۰ بنده برای یک آپارتمان ۹۰ متری در یک جای خیلی معمولی را به ۲ و نیم میلیون افزایش داده در صورتی که من از ابتدا تا الان حدود ۲۴ ماه خدمتم ۱۲۰ میلیون دریافت حقوق داشتم. در حال حاضر حقوق بنده ۵ و ۸۰۰ است که دو میلیون و نیم برای اجاره و حدود ۲۵۰ برای صندوق رفاه میره. یه پراید دارم که سال ۸۸ گرفته بودم. اما دوستان بنده که به کارهای آزاد و ساختمانی بعد دیپلم رفته بودند همه صاحب خانه و ماشین های بهتر هستند و بسیار بهتر از من زندگی می کنند و مضحکه خاص و عام شده ام. در حال حاضر سخت بدنبال تغییر شغل هستم که متاسفانه خیلی از مشاغل دیگر به سن و سال ۳۸ ساله بنده نمیخورد. در ضمن یکی از همین بچه محل ها به من پیشنهاد کار توی املاک رو داد و یکی دیگشون کار با اسنپ. قضاوت با شما و نویسنده این خبر

  47. این ره که مامیرویم به ترکستان کاش بود….
    بحث وجدل های بیهوده وگرفتارنگه داشتن مردم …
    سیاست عجب چیزیه

  48. عزیزجان من در ۳۵ سالگی هیات علمی شدم با مشقت. سالها درس دادم حق التدریس استثماری. توی این سن تا بازنشستگی ۵برابر حقوق کارگر هم بگیرم جبران نمیشه عقب ماندگی زندگیم. میفهمی تحقیق و پژوهش یعنی چی؟ آرتروز و دیسک گرفتن و واریس بخاطر پشت کامپیوتر نشستن و راه رفتن سر کلاس یعنی چی؟ میفهمی؟ خب نمیفهمی. لباسها گچی تو شستی؟ سر و کله زدن با دانشجوهای ترم یکی به تعداد ۶۰ نفر در یک درس ریاضی عمومی را درک میکنی؟ خب نمیکنی. پس نظرات خودتو برای خودت نگه دار. میدونم منتشر نمیکنی ولی همینقدی که بخونی کافیه. ممکنه یک تعداد زیادی با باندبازی هیات علمی بشن اما تعداد زیادی عرق ریختن، پدر و مادراشون پاشون سوختن تا یجایی رسیدن. پس اینقدر راحت اظهار نظر نکن.

    1. سلام .تورا خدا شما هایی که استاد دانشگاه هستین یه راهی بزارید که ما دانش اموزان ودانشجویان هم بتونیم باشما ارتباط داشته باشیم واز تجربیاتتون استفاده کنیم

  49. دوست عزیز گلخانه دار
    در آمد ۳۰ میلیونی ؟
    پس چرا دوستم گلخونه زده ولی الان جمع کرده رفته اسنپ؟

    1. چرا سفسطه میکنی دوست عزیز اینکه دوست شما تو کارش موفق نشده دلیلی نمیشه که بگی فلان شغل درامد نداره . الان ما از هر شغلی بگی از رستورانو لباس فروشی گوشی فروشی و … گرفته تا وکیل و دکتر و مهندس داریم مگه درامد همشون توی یه سطحه؟؟ گوشی فروشی سراغ دارم ماهی ۱ میلیارد درامد داره درحالی که گوشی فروشی هم هست اجاره مغازه رو هم به زور در میاره کار هر کس نیست خرمن کوفتن .

  50. ب نظرات دیگران چندان توجه نکنید
    از تجربیات افراد آگاه استفاده کنید ولی
    مغالطه ها را در گفتار آنها مورد توجه قرار دهید.
    به دنبال علایق خود روید و در همه جا حق و دیدگاه خدارا در نظر بگیرید و امیدوار باشید.
    قول میدم هیچگاه پشیمان نشوید :)

  51. عمری درس خواندم با اینکه از درس متنفر بودم
    در سی و پنج سالگی از بهترین دانشگاه تهران دکتری گرفتم
    اما وقتی نحوه جذب را دیدم که باید چه و چه باشی

    وقتی دیدم ریشو ها زودتر جذب می شوند

    وقتی دیدم مقاله نوشتن هم پولی شده

    از اینکه در دانشگاه مشغول شوم و دانشجویان زیادی را به سمت مسیر اشتباهی که خودم رفتم هدایت کنم، منصرف شدم، فقط چند واحد حق‌التدریسی دارم فقط برای روشنگری و هدایت دانشجوها از اینکه زودتر از محیط دانشگاه جدا شوند و کار یا کارافرینی انجام بدن

    در حال حاضر در سن ۳۸سالگی
    بدون بیمه، مستاجر هستم

    اما از سال گذشته خودم شغلی ایجاد کردم، بدون سرمایه چندان، چند نفر هم کارگر دارم

    خدا را شکر، بدون نیاز به پاچه خواری، بدون نیاز به گمراه کردن قشر دانشجو، بدون اینکه نیاز باشد دانشجو را به سمت مقالات بیهوده سوق بدم، بدون اینکه نیاز باشد در مقابل ظلم سران خفه باشم، درآمدی دارم نزدیک به سی میلیون در ماه، آنهم با گلخانه داری

    پیشنهادم به همه عزیزان دکتر بیکار، یا حتی هیات علمی اینه که عمرشون را در دانشگاه هدر ندن، شما قشر تلاشگری هستید و وارد هر حیطه ای بشید سریع موفق میشید همانگونه که در درس موفق شدید

    منتظر حقوق دولت نمانید، در کنار دانشگاه سریع شغلی راه بیندازید و در اسرع وقت از دانشگاه جدا بشید

    آیا از حراست، و پاییدن ها و… خسته نشدید

    آیا حیف نیست معنی زندگی و آزادی را به بعد از سن ۶۵موکول کنید

    رها کنید این آموزش های بیهوده را، ۸۰درصد آموزش های کشور، جز بیکاری و سرگردانی برای دانشجو، فایده ای ندارد

    1. سلام.
      میشه در مورد کاری که شروع کردید منو راهنمایی کنید. من هم دکتری گرفتم و دنبال کار. هر کاری بجز تدریس تو ایران.

      1. دکتر گلخانه دار متشکرم که نظراتتون رو با من دانشجو ارشد در میون گذاشتی منم ۲۵ سالمه اگه ادام بدم تو ۲۶ سالگی ارشد رو گرفتم ولی دیگه ادامه نمیدم. مملکت ویران شده

    2. عزیزم شما هوش زیادی داری که زود متوجه شدی و درگیر نکردی خودتو. برای منی که ۱۱ ساله هیات علمی دانشگاه هستم الان دیره رها شدن از کارم. من هم به گلخانه داری فکر کرده بودم. دمت گرم. موفق باشی. فقط یک نکته اینکه مسلما درس خوندنت حتی به طور غیر مستقیم توی کار حرفه ایت به دردت خورده.

  52. چیزی که باعث تبعیض بین وزارت بهداشت و علوم میشوند تصویب نامه پرکیس هست کخ با شکایت در دیوان عدالت اداری در تلاشیم اینو لغو کنیم

  53. به نظر میرسه این خبر در خصوص اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی هست. دوست بنده دو ساله که جذب شده، استادیار با دو سال سابقه نزدیک ۱۰ میلیون حقوق میگیره. فکر میکنم حقوق استاد تمام با سابقه کاری زیاد بیست و چند میلیون هست در وزارت بهداشت.

    1. دوست عزیز
      من عضو هیات هلمی علوم پزشکی هستم.
      ۳سال سابقه دارم. باهمه مزایا و حق و حقوهایی که به من میدن ۹تومان دریافتی دارم چون حکم من تمام وقته جغرافیایی هست. همکارای من که حکمشون تمام وقت جغرافیایی نیست، با ۴سال سابقه ۶تومان حقوق میگیرن.
      و حتی یکی از همکارای متخصص بنده که رتبه برتر کنکور هم بوده فقط به دلیل اینکه آزمون بورد تخصصی رو به جای ۷۰درصد، ۶۰درصد پاسخ داده، ماهیانه ۴میلیون درامد داره. با ۱۰سال تحصیلات دانشگاهی برای متخصص شدن.

      این درحالیه که بقیه همکلاسی های درس نخون ما با شغل های دیگه از ۲۰سالگی حقوق داشتن. ما الان ۳۳سال داریم.

      چی دارید واسه خودتون میگید.

  54. بطور کلی چیزی که من تو این کشور تا این سن متوجه شدم اینه که این کشور تنها به دلال نیاز داره و بهترین شغل هم دلالیه تحصیل و تلاش هیچ جایگاهی نداره و دیگه اینکه متوجه شدم ما مردم خیلی بدی برای حکومت هستیم منشاء تمام مشکلات ما مردم و اختلاس ما مردمه هر زمان هم پا توی کفش یه قشر میکنن یه زمان پزشکان یه زمان مهندسان یه زمان کاسبان و…
    ما حق اقازاده ها را خوردیم و بهشون ظلم کردیم و از همه عجیب تر مطالبه مردم همیشه اینه که همه به یک اندازه بدبخت و فقیر باشیم بنابراین اکثر مطالباتمون کم مردن حقوق سایر اقشاره و نه مطالبه حق خودمون و اضافه شدن حقوقمون در ضمن هیچ اعتراضی هم به اختلاسات میلیارد دلاری نداریم مسءله ما فقط اینه که حقوق کسایی که از ما بیشتره کم بشه اینکه اون شخص به عنوان مثال پزشک با هیات علمی چقدر درس خونده چقدر زحمت کشیده تا چه سنی درامد نداشته و قید خیلی چیزها رو زده و اینکه ایا این حقوق حقشه یا خیر، برای ما مهم نیست،ب ای ما تنها چیزی که مهمه اینه که همه درامد پایین داشته باشیم اونی هم که انقدر زحمت کشیده و میکشه میخواست نکشه.در واقع مطالبه ما نه اضافه شدن حقوقمون بلکه کم شدن حقوق دیگرانه.ما حتی به سهمیه هم اعتراض نداریم چون اگر داشتیم الان این اوضاعمون نبود.و نهایتا ما به چیزی اعتراض میکنیم که هیچ هزینه ای برامون نداشته باشه به اقازاده ها و سهمیه که نمیشه اعتراض کرد دردسر میشه پس بهتره به قشر تحصیلکرده که درامد متوسط دارند اعتراض کنیم اینجوری نه تنها هیچ هزینه ای نداره دولت هم ازمون حمایت میکنه خودمونم یکم حالمون بهتر میشه که یه اعتراضی کردیم

  55. با سلام

    دوستان؛ گول این بازی سیاسی مدیران بالا رو نخورید… من خودم تازه دکترا تموم کردم؛ اولا هیات علمی شدن یعنی گذروندن هفت خان رستم.. ثانیا کامل تحقیق کردم یک هیات علمی با دکتر سال اول تو سن ۳۲ سالگی حقوقش ۵ و نیم هست که حالا باید تلاش کنه تا در سال های آتی حقوقش افزایش پیدا کنه..

    با توجه به اینکه مشکلات در جامعه هست؛ تمامی اقشار جامعه الان در فشار هستند و این بازی کثیف که یک روز بگن هیات علمی زیاد میگیره؛ یه روز معلم؛ یه روز به دکترها گیر بدن و …

    اگر استادهایی هستن که بیست میلیون میگیرن ؛ همون نور چشمی هایی هستن که هر جای دیگه هم باشن این مبلغ رو میگیرن… یه مشت انگل جامعه که کارشون خوردن مال مردم و بیت المال و کار نکردن و بسیار غیر مفید و نباید منکر شد…
    گول این بازی ها رو نخورید… هر کسی هر جایی هست؛ چه معلم، چه دکتر، چه کارمند؛ چه هیات علمی؛ اگر واقعا تلاش کرده باید الان پول دریافت کنه و حقوق خوبی هم بگیره……………….. اگر در سیستم اداری ایران، افراد مفت خور از بین برند، اونقدرها کشور درآمد داره که به همه افراد به اندازه کافی برسه،
    امیدوارم روزی برسه که حتی کارگران روزمزد در این کشور احساس امنیت شغلی و درآمدی داشته باشند…. نه اینکه در سطوح بالای شغلی مثل هیات علمی بحث بشه که چه کسی کم میگیره… چه کسی زیاد…
    گول بازی های انحرافی افرادی که این بازی ها رو انجام میدن نخورین..
    یا حق

  56. شما چرا حقوقتونو با دلار کشورهای دیگه مقایسه می کنید پس اینطوریه حقوق کارمندا هم باید با دلار و حقوق سایر کارمندای کشورای دیگه مقایسه کنید. مگه نظام پرداخت ما تابع نظام پرداخت جهانیه ؟!!! واقعا تعجب می کنم چطور افرادی که این حرفها را می زنند ادعا می کنند با مدرک دکترا و عصو هیات علمی هستند.

    1. ببین عزیزم من تعجب میکنم چطور شما نمی فهمید که یک هیات علمی باید ببین المللی کار کنه. مگه شما یک مقاله میفرستی فرانسه میگن چون حقوقت کمه باشه بیا این پدیرش. شما به عنوان یک هیات علمی مجبور هستید منابع به روز دنیا درس بدهید؛ با محققان دیگر کشور ها در زمینه مقاله و پژوهش رقابت کنید و … بنابراین مقایسه اصلا اشتباه نبیت این تویی که اشتباه فکر می کنی.

      1. با عرض احترام باید عرض کنم این شما هستید که پاسخ تون اشتباه است قضاوت را به عهده خوانندگان می گذارم اما در مورد بین المللی کار کردن یه استاد دانشگاه که به نظرم هیچ ارتباطی به نظر بنده نداشت باید خدمتتون عرض کنم که بنده مدرکم ارشد دانشگاه دولتی است کارشناسی ام را هم از دانشگاه دولتی شهید بهشتی تهران گرفتم توی این هفت هشت سال تحصیلم یک استاد ندیدم که در حد معلومات هفت هشت سال پیش کار کنه چه برسه به “به روز بودن ” که شنا از اون دم می زنید و بیشتر به لطیفه است بگذریم این واقعیت را همه دانشجویان می دانند و نیازی به توضیح بیشتر نیست تا اونجایی که من دیدم و گذروندم نه هیچ قانونی تو مملکت ما در مورد به روز بودن اساتید هست و نه هیچ الزامی از سوی اساتید جهت به روز بودن، تمام تلاش اساتید برای مقالات و پژوهش ها هم اعلب برای کسب امتیاز و ارتقا مرتبه علمی خودشون و به تبع آن افزایش حقوقشون طبق نظام پرداخت داخلی است و نه نظام پرداخت خارجی تا زمانی که در این کشور درس می دهند پس در نهایت باید خدمتتون عرض کنم مقایسه حقوق و دستمزد اساتید داخلی کشور علیرغم پایین بودن و غیرمنصافه بودن با نرخ ارز خارجی با استناد به گفته های شما از پایه و اساس غلط و اشتباه است.

  57. اینکه برای هیات علمی و کار آنها ارزش قائل باشیم خیلی مهم و بجاست. اما کدام هیات علمی؟ همانها که با پارتی و رابطه جذب شده اند؟ همانها که بدون هیچ توانایی خاصی خود را استاد خطاب می کنند در حالیکه نخبگان ما خانه نشین یا مجبور به ترک وطن هستند؟ متاسفانه بنده که از سال ۹۲ درگیر جذب هیات علمی هستم چیزی جز رابطه بازی و پارتی در جذب ندیدم. تا زمانی که هیات علمی ما اینگونه افراد رابطه باز باشند بهتر است برای انتخاب آنها بحث کنیم تا حقوق آنها! وقتی بنیاد نخبگان با نخبگان بازی می کند! وقتی نامه ریاست جمهوری را برای بازی با نخبگان می دهند! وقتی مسئولین دلیل عدم جذب را رزومه خوب می دانند! وقتی در مصاحبه ۲ نفر حضور دارند و شما را نفر ۴ اعلام می کنند! وقتی در پیام نور تهران معاونی که دوست پدر فرد است همزمان در مصاحبه حضور دارد! وقتی در جلسه جذب از شما مقالات و موارد خارج از دوره دکتری تخصصی شما را درخواست می کنند تا شما را رسما رد کنند و حرف شما به جایی نمی رسد! وقتی هزار بلا بر سر دانش آموختگان نخبه کشور می آورند و هیچ دادرسی نیست و مجموعه جذب دانشگاه های دولتی و آزاد سر خود را زیر برف کرده اند! وقتی حتی برای جذب در امور ساده کشور تو را به بازی می گیرند و دست آخر می گویند خوب بروید! و هزار وقتی و اما و اگر دیگر ….بهتر است بدانیم تا کجا فساد و درد لانه کرده ….به امید ….

  58. حقوق ماهیانه یک استاد دانشگاه در آمریکا ۱۵ تا ۲۵ هزار دلاره، بعد در ایران یک استاد تمام دانشگاه کمتر از ۱۰۰۰ دلار حقوق می گیره، یعنی نصف یک پزشک عمومی (بعضا). اعضای هیات علمی مهمترین قشر جامعه هستند و نباید هر آدم بیسوادی خودشو با اونا مقایسه کنه!

    1. دقیقا! لطفا اینم بررسی بشه که یک عضو هیات علمی تا ۳۱-۳۲ سالگی درس خونده و در جهل سالگی ۷-۸ سال سابقه بیمه داره! در بهترین حالت بالای ۶۵ بازنشست میشه! اگر به دلار حساب کنیم حقوق هیات علمی یک سوم شده و اینکه به جز امسال در سالهای قبل خیلی کم اضافه شده! وقتی فشار روی جامعه هست به فکر حل مشکل باشید! نه گیر دادن به کسانی که عمرشون رو درس خوندن! همه هم پارتی ندارن و پارتی در همه دستگاه ها هست! ضمن اینکه برای ارتقا فشار بسیار زیادی روی هیات علمی هست! پایان نامه هم مال شما اگر تواناییش رو دارید! موقعی راجع به موضوعی مقاله بنویسید که با کفشهای طرف چند قدم راه رفته باشید!

    2. مگر غیر از اینه که عضو هییت علمی باید دکترا داشته باشه؟ پس چرا همان فرد با مدرک دکترا در همان دانشگاه عضو هییت علمی نباشد و عضو کارمندی باشد باید حقوقش یک چهارم شود؟ اگر نخبه بودن به فقط یدک کشیدن نام عضو هییت علمی است که هیچ ولی اگر نخبه بودن به داشتن دکترا و رزومه قوی است پس این همه تبعیض برای چیست؟

    3. نه دوست عزیز اطلاعات شما غلطه،میانگین دریافتی استادیاران در امریکا ۶۱ هزار دلار سالانست که میشه ماهی ۵ هزار تا

  59. کاش استادارو هم یه عوض کنن مام به نون اب برسیم من ۳۱ سالم هست این همه درس خواندم دکترای تحصصی گرتفم اما هیچ جایی بهم تدریس هیچ کاری هیچی ندادن هر دانشگاهی پیام نور و ازاد هر جایی رفتم اما ندادن اما بخدا همون جاها دخترایی و پسرایی که شاگردان من هستند یعنی هر روز در دانشگاه و در کتابخانه بهشون یاد میدم و کمک میکنم و راهنمایی اونم ارشد یا لیسانس هستند همه در حال تدریس هستند در همه جا من وفتی میرم به من رئیس داننشگا یا مسئولش میگه به دانشجوی دکتری تدریس نمیدیم اصلا قانونا نباید به دانشجو درس داد برو بعد تمام شدن هیات علمی شدی بیا. جالبه چطوری به دوستان خودم که ارشدن پس واحد دادی و تدریس میکنن من این همه جونیم رفت الان هیچیم انوفت در سن ما بودن همه این وزیر و وزراو مسئولین و ریئس جمهوران همه خدایش شاغل نبودن با ۱۱ سال سابقه و بیمه و شغل و خونه و زن و زندگی و بچه نبودن>؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب پس چرا نمیرن کنار چرا مارو نگاه نمیکنن خب چی میشه بابا مام زندگی کنیم نسل ها تداوم یابند بابا داره مملکت رو به پیری ممیهر خب برین کنار مام به زندگی برسیم خیلی دیر شده ها!!

    1. باید به ایشان یا هر کسی به شما به خاطر دانشجوی دکترا بودن کلاس نمی دهند بگویید این یک رونوشت از قوانین دانشگاههای آمریکاست که سالهاست بدون نظارت میان قوانین ما دست به دست میشود و آنجا دانشجوی دکترا در حالی که دانشجوست بورسیه است ، کار نمی کند و همه هزینه هایش پرداخت میشود و نگرانی بایت آینده شغلی که از همان آغاز برایش برنامه ریزی شده هم ندارد! اینجا مگر آمریکاست که یادتان رفته این رونوشت را نباید اینجا پیاده کرد؟!! در پایان هم محکمتر به آنها می گفتم بیشتر به یادم انداختید بگویم مرگ بر آمریکا! شاید پس از این یادتان باشد از روشهای آمریکایی در جامعه اسلامی پیروی نکنید!!!نمی دانم چرا این همه سال گفتم کسی هنوز نشنیده که بابا این قانون دانشگاههای آمریکاست و اینجا ایران است!!

  60. واقعا علوم و دانش در کشور بی ارزش شده. یک نفر که دلال خودرو و ارز و سکه هست می تونه چند برابر درآمد داشته باشه. تازه بعد از تورم ارزش پولش کم که نمیشه زیاد هم میشه. بنده ۵ سال دکتری خوندم هزینه مالی و غیر مالی یعنی وقتم و عمرم رو گذاشتم اگر تو یکار دیگه می گذاشتم هم سرم پیش خانوادم بالا بود و هم تو جامعه. واقعا چی باید گفت؟ حالا حق تدریس بجای خود بهش میشه گفت بیگاری محض. تا دانش در کشور جایگاه خودشو نداشته باشه کشور پیشرفتی نخواهد کرد. متاسفانه

  61. بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، آبفا، آب منطقه ای، آبفار با ماموریت های زیادی که داره و مخصوصا اداره گاز و … می دونید کارمندان این ادارات چه حقوق و مزایایی بالایی دارن؟ کارمندان بانک و وامهاشون رو که دیگه نگو. همه اینهایی که نام بردم بیشترشون از دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی مدرک گرفتن. طرف کارمنده حتی در فلان دانشگاه حضور فیزیکی نداره ولی به طور غیر قانونی داره ادامه تحصیل میده مدرک مقطع لیسانس و ارشد میگیره. اونوقت استادش که حق التدریس و فارغ التحصیل صنعتی شریف و امیرکبیره بدون بیمه و حقوق ماهیانش زیر یک تومنه!!! طبق آمار ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دکتری بیکارن. اونایی که هیات علمی شدن (بدون بند پ) به شدت استخون ترکوندن اما حقوقشون اندازه همون کارمندایی هست که تو ادارات پردرآمد کار میکنن

  62. ای کاش موقع دروغ گفتن هم انصاف داشته باشیم. یا نویسنده محترم از اوضاع اطلاع نداره اون موقع معلوم نیست چرا این دروغا رو نوشته. وگر نه غرض خاصی رو دنبال میکنه.

    1. چرا دروغ؟ من ۱۶ واحد تدریس دارم بعد از اتمام ترم و گاهی چند ماه می گذره ۵ تومان هم نمی دند!

  63. این آمارها را از کجا اوردید
    من نو سن ۳۵ سالگی شدم هیت علمی با حقوق ۴ تومن نه خونه دارم نه ماشین
    بی انصافیه

      1. من این همه خوندم…دکتری گرفتم..حق التدریسم بهم نمیدن…الان مشاوره رایگان مقاله می دم

    1. چرا دروغ میگی؟ هییت علمی پایه یک با درجه استادیار داره ۸.۶۰۰ حقوق میگیره تازه اونم بدون پایان نامه و پژوهش و پروژه و حق التدریس و حق مدیریت و . …..

      1. آمار الکی نده. استادیار پایه ۱ امسال حدود ۵ تومن حقوقشه. به دانشیار پایه ۱۵ حدود ۸.۶۰۰ میدن. ازش پژوهش هم میخوان هر سال

    1. دوست گرامی، چه شده که خبرگزاری فارس شده منبع معتبر شما؟! این اطلاعات به اندازۀ تحلیل جنابعالی نادرست است. خوب است میدان امکان آپلود کردن عکس را هم اضافه کند تا فیش حقوقی امثال من را ببینید. البته بعید میدانم خودتان بیخبر هم باشید از واقعیتها.

  64. با سلام
    این گزارشات همه از دم کذب هست ما که هیات علمی هستیم از این خبرها نیست…کاش بود حداقل آش نخورده و دهن سوخته نبودیم.همین قیاس‌ها ی نادرست رو انجام میدید که مطالبات به جایی نمرسه. دیگه.هر قشر خودش رو با کارش ملاک نمیگیره.نتیجه ای هم از مطالبات گرفته نمیشه…

  65. با عرض ادب و احترام
    بنده هیات علمی تمام وقت هستم با ۱۸ سال سابقه تدریس و دریافت ماهیانه ۵۲۰۰۰۰۰ تومان
    کاش می شد همکاران فیش حقوقی خود را در اینجا به نمایش می گذاشتند
    چون ارقام دروغ نمی گویند بلکه دروغگویان به راحتی رقم سازی می کنند

      1. با سلام.
        حقوق هیات علمی با مدرک استادیار پایه ۱ امسال با افزایش حقوق ۵۲۰۰۰۰۰ هزار تومان است با توجه به اینکه اکثرا سنشون بالای ۳۵ سال هست. نمی دونم با این حقوق چه میشه کرد؟!!!!!
        کاش به جای پایین کشیدن همدیگر دیدگاهمونو عوض کنیم و به این فکر کنیم که حق همه افراد جامعه برخورداری از سطح بالای زندگی است. بهتره یکم سطح فکریمونو ارتقا بدیم و به جای گیر دادن به حقوق اعضای هیات علمی، مطالبه ما این باشه که همه مردم جامعه زندگی بهتری داشته باشند.
        نویسنده این مقاله هم کاملا قضاوت یک طرفه انجام داده و مغرضانه این مقاله رو نوشته، بالاخره همین که قشر تحصیلکرده جامعه کم ارزش بشه فاتحه اون جامعه خونده اس.

  66. بنده استادیار پایه ۱۱ دانشگاه دولتی با ۱۰ سال سابقه کار که در سن ۳۲ سالگی بعد از اتمام تحصیلات در بهترین دانشگاه کشور شروع به کار کرده ام،خالص دریافتی ام پس از کسورات قانونی در سال ۹۸ دقیقا شش ملیون و هشتصد هزار تومان می شود که در مقایسه با حقوق بسیاری از کارمندان برخی ادارات و شرکت های دولتی که با دیپلم در سن ۲۰ سالگی استخدام شده اند، پایین تر است. حقوق بنده به حساب دلار ۴۶۹ دلار می شود در حالی که استادیار هم ردیف من در ترکیه ماهیانه حدود ۲۰ هزار لیره حقوق دارد که به تومان ۵۰ ملیون تومان می شود. حتی اگر خرج و مخارج در ترکیه گرانتر از ایران باشد هم باز حقوق قابل توجهی به اساتید پرداخت می شود. نخبگان واقعی دانشگاهی ما که مثل سیل از مملکت فرار می کنند از یک سو میزان رفاه و حقوق دریافتی در کشورهای مقصد را در نظر دارند و از سوی دیگر حرفها و سیاستهایی همچون مطلب فوق را که اساسا مبتنی بر جهل و عناد با علم و نخبگان علمی بویژه علوم انسانی است. جالب این است که این طیف در مقابل حقوقهای کهکشانی پزشکان متخصص در ایران که صد ها و یا هزاران بار بالاتر از حقوق و درآمد پزشکان در کشورهای پیشرفته است، حرفی نمی زنند.

    1. ببخشید ولی بنظرم شرایطتون خیلی هم خوبه…. به ما دکتری عای فارغ التحصیل از همون بهترین دانشکاه های تهران نگاه کنید که هیچ جا دیگه امید جذب نداریم …. هیچ جاااا

    2. شما که بعد ۱۰ سال هنوز استادیار موندی همین چندرغازم زیادیه برات. مرده حسابی یه جوری از خودتون میگید آدم کف میکنه. خوابگاه و غذای ارزون و اینترنت و باشگاه و اردوی رایگان با یارانه ملت استفاده کردی و دکترا گرفتی حالا میگی کمه برات. اگر باهوش بودی همون اول که رفتی دانشگاه انصراف میدادی و میفهمیدی که باید بری دنبال پول. من تهران برق خوندم و بعدش پزشکی. واقعا خنگ ترین بچه ها تو مهندسی دکترا میگیرن و باهوشا میرن دنبال پول. اما خوب بهترین پزشکا استاد میشن و واقعا حقشونه حقوق خوب بگیرن. چون شما فقط تو رشته های علوم پزشکی به عنوان نیروی کار ماهر و آماده خارج میشی و به درد مملکت میخوری. اساتید بقیه رشته ها نصفشون به جز دانشگاه جایی رو ندیدن و چیزی برای یاد دادن به دانشجو به جز خاطره های مسخره شون ندارن. اکثرا هم با ملاحظات غیرعلمی میشن استاد. هیچ خروجی هم ندارن برای مملکت به جز بدبخت کردن جوان های نخبه که جامعه بهشون گفته برید دانشگاه های تهران استادای باسواد داره و بیکار نمیمونید. بهتره بیشتر دانشگاه ها رو جمع کنن و به جاش مرغداری بزنن تا بلکه یه کم مرغ ارزون شه

      1. داداش و دکتر بابا دمت گرم با این تجزیه تحلیلت. خدایش حال کردم. منم یک معلم دکتر شیمی هستم با ۱۷ سال سابقه کار با ۶ م حقوق. میگم دکتر نظر کارشناسیت در مورد حقوق من چیه؟
        من پیشنهاد میکنم بجای گوشت مرغ از پای مرغ استفاده کنن

  67. با سلام والا بنده عضو علمی پیام نور هستم اولا سه میلیون حقوق بنده هست با یازده سال سابقه کار دوما اصلا چون دانشجو کم‌شده موظفی بنده تکمیل نمیشه چه برسه به حق التدریس . آیا این درسته که یک عضو علمی و نخبه کشور که به جوانان کشور علم و فرهنگ یاد میده مقدار حقوقش اینقدر باش . درصورتیکه مهمترین سرمایه و پیشرفت هر کشوری افزایش علم و فرهنگ آن کشور هست.

  68. حضرت اشرفی که نشسته اید و این تحلیل های غیر منصفانه را بر مبنای ارقام نادرست حقوق اعضای هیات علمی چرتکه انداخته اید چند نکته مهم را فراموش نموده اید:
    ۱- هیات علمی پس از ۲۵ سال تحصیل تازه به عنوان حقوق بگیر تازه کارش را شروع می کند و کارمند معمولی مورد نظر شما آماده بازنشسته شدن است. یعنی کارمند مورد نظر ۲۵ سال زندگی خود را بر مبنای حقوق خود ساخته و الان در انتظار بازنشستگی است و هیات علمی تازه اولین ماههای حقوق خود را دریافت می کند.
    ۲- اکثر اعضای هیات علمی حدود ۳۵ به بالا تازه می توانند به ازدواج فکر کنند و فرزندان نو پای خود را حدود ۴۰ سالگی به مهد کودک بفرستند و کارمندان مورد نظر شما فرزندان خود را سر سفره بخت نشانده اند و منتظر نوه های خود هستند.
    ۲- بیشتر اعضای هیات علمی بین ۳۰ تا ۴۰ سال مستاجرند و بیشتر حقوق از دید شما قابل توجه شان (حدود ۴ تا پنج میلیون) یا صرف اجاره بهای مسکن یا پرداخت وام های دریافتی برای رهن منزل مسکونیشان می شود.
    جامعه ای که چشم افرادش به دنبال ناچیز فزونی حقوق افرادی که بین ۲۵ سال تا ۳۰ سال از عمرشان را وقف تحصیل کرده اند و از ۳۵ سالگی شروع به دریافت حقوق نموده اند نسبت به افرادی که عین ۲۵ سال را حقوق بر بوده و در آستانه بازنشستگی هستند باشد, تاسف انگیز. است

    1. اینجور که شما حساب کردین کارمند معمولی از روز اول تولدش میره سر کار. چرا فرافکنی میکنین؟ لا اقل میخواین از یه قشری دفاع کنین منطقی صحبت کنین.

    2. حالت خوبه تو؟ من هیئت علمی سراغ دارم الان ۳۵ سالشه و ۱۰ سال هست که هیئت علمی هست یعنی با فوق لیسانس هیئت علمی شد و کارمند رسمی نفت هست. الان هم حقوق و مزایایی عایییییییییییییییییییییییی داره.

      1. اون فقط یک نفره. همچین مواردی کلا پارتی کلفتن . و البته اکثرا قدیما جذب شدن. لطفا تعمیم ندین که اشتباهه.

  69. متاسفانه اینجا همه چیزمون به هم میاد.از حقوق گرفته تا عدالت و…بیخیال ولی ۲۰ میلیون تومن میشه تقریبا ۱۵۰۰ دلار هیت علمی مون حقوقش کمتر از یه کار گر خارجیه.بعد تاسفش به جایی میرسه حق و تدریس کارگری کنه بیشتر گیرش میاد.متاسفانه هیچ بهایی توی علم نمیدن اینجا فقط مقاله ای اس ای اونم به گردن دانشجو بدبخت.متاسفانه دانشگاهامون ربطی به صنعت ندارن.چیزایی میخونیم مال ۱۰۰ سال پیش غربی ها که خودشونم نمیخونن دیگه
    بخوای کار علمی و ازمایشگاهی انجام بدی خفه میشی
    استاد هست ۳ الی ۴ سمت داره از هیت علمی تا ریس اموزش یا پژوهش تا منصب های دیگه در دانشگاه های ازاد و پیام نور و … حقوقشم بالای۳۰ تومان واسه چی برای چی …
    کشورای دیگه از استاداشون کار میخوان ماهم از استادامون مقاله به گردن دانشجو و گذاشتن روی سایت های خارجی که این سایت ها هرمقاله رو ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار میفروشن و درامد از هیچ کسب میکنن فقط بخاطر اینکه بودن، و اعتبار کسب کردن مجله ها
    جای تاسف داره برای ایرانی
    من از ایرانی بودنم پشیمونم و کاش نبودم
    قبلنا درس میخوندیم کاره ای بشیم الان هرکس میره درس بخونه بدبخت میشه مگه بند پ و کمک مال باشه
    وضعیتمون بده خیلی بد
    من جونم ولی چی ازم مونده حتی نمیتونم جونی بکنم خسته شدم از زندگیم…

    1. اااااه…چقدر انرژی منفی ای تو..!
      چقدر غر میزنی
      یه ذره نگاه مثبت به زندگی داشته باش
      تا وقتی اینقدر افکارت منفی و پر از ناامیدی هست معلومه اتفاقای بدی هم برات میافته
      جوون باید پراز انرژی و انگیزه و امید باشه برای ساختن ایندش و اهداف و ارزوهاش

      1. من تمام جوانی و بهترین دوران زندگیم رو تا ۳۵ سالگی سخت درس خوندم، تا جایی که یک چشم سالم من به شدت آستیگماتیسمش بالا رفت و حتی نمی تونم رانندگی کنم. با این حال تا روزی که فراخوان جذب هیات علمی شرکت نکرده بودم خوش بین به آینده بودم. چهار سال از زمانی که دکتری گرفتم گذشت و تمام این مدت با وجود رزومه بسیار قوی و سابقه تحصیل در برترین دانشگاه های ایران که داشتم در اکثر موارد جذب در رشته ما بعد کلی مصاحبه و صرف وقت و هزینه های زیاد سفر به دلیل کم بودن ظرفیت دانشگاه منتفی میشد و در اندک مواردی که فراخوان به فرجام می رسید حقم رو تضییع میکردن. تا اینکه بعد ۴ سال در یک دانشگاه غیر انتفاعی جذب شدم اما گفتن باید یکی دو سالی حق التدریس باشی و بعدا پیمانی میشی! جالبه تازه اگه پیمانی بشم با مدرک دکتری کمتر از سه میلیون تومن خواهند داد. میشه افسرده نشد؟؟؟؟

      2. راس میگه بابا
        به گلنار و جنبه های مثبتش فک کن تو این شرایطه کاملا شیری:|

    2. جلوی ضرر رو هر جا بگیری استفاده‌س
      اگه از ایرانی بودنت پشیمونی راه مهاجرت بازه. میتونی راحت از ایران مهاجرت کنی. راهکار هم زیاده مثلا میتونی ادعا کنی دینت رو عوض کردی و جونت در خطره. راحت بهت پناهندگی میدن.
      من با ۳۷ سال سن ماهی ۴۰ هزار تومن درآمد از اینترنت دارم و نه طلبکار کسی هستم و نه یک وجب ایران رو با کل دنیا عوض میکنم ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارند. خیلی گداها از همین خاک بودند که بعدا پادشاه شدند.

      1. ما اگه پول داشتیم که همون اول از این اشغال دونی می‌رفتیم بیرون (البته من نمی دونم این کامنت رو در چه سالی گذاشتی ولی الان۱۴۰۰ه)
        بعدشم شما با حقوق ماهی چهل تومان کیو دقیقا سیر میکنی؟
        اونجا باید حقوق ننه بابا تو هم می نوشتی.

  70. متاسفم برای نویسنده بی سواد این مقاله که تراوشات ذهن خودشو به عنوان یک خبر در سایت شما درج کرده است. به دست اندرکاران این سایت توصیه می کنم برای حفظ کیفیت خود هر چیزی رو تو سایت درج نکنن.

  71. با سلام
    به نظر میرسد این نویسنده با غرضی که از هیات علمی داشته و با مطالب غیر واقعی وجهه تحصیلکرده های جامعه را بسیار بد حلوه داده است و هیچ سندی را ارائه نکرده است لطفا یک حکم هیات علمی بیاورید که ۱۵ میلیون می‌گیرد چه رسد به ۲۲ میلیون

    1. سلام
      بله
      بنده ده سال است که مدرس حق التدریس دانشگاه هستم
      حکم استادم از دانشگاه علوم پزشکی ۵ سال پیش و در رشته فیزیولوژی(بدون هیچ سمت دیگری) ۱۲ میلیون بود و اضافه حقوق سالانه ایشان در ان سال یک میلیون و نیم بود
      الان قطعا بالای ۱۵ میلیون میگیرند

      1. حقوق هیات علمی وزارت بهداشت دست کم دو برابر حقوق هیات علمی وزارت علوم هست! حتی در شرایط کاملا برابر و یکسان یه استاد امار در استخدام وزارت بهداشت دو برابر یک استاد آمار همرده در وزارت علوم حقوق میگیره و این مصداق بارز و کاملا روشن تبعیض هست!

  72. حساب سر انگشتی حقوق هیئت علمی که ۴۰ ساعت موظفی در دانشگاه و در طول سال به اضافه پژوهش و آماده سازی تدریس نشان می دهد بعد از ۲۰ سال درس خواندن حقوقی کمتر از معلمین با موظفی ۲۴ ساعت که تابستان و عید تعطیلند و کاری در خانه برای مدرسه ندارند می گیرند. حال معلمین هم در مقایسه با سایرین کمترین حقوق را دارند که برای گرفتن آن کافی جنازه خود را به اداره نشان دهند. شما دوست عزیز بهتره کمی سطح مطالعات خود را افزایش دهید و کمی هم با حقوی اساتید دنیا مقایسه کنید و جاهلانه اظهار نظر نفرمایید. در ضمن این قشر راضیترین نیستند بلکه مشغله فراوان دارند و مثل شما الاف نیستند که هی نظر بدهند و مقایسه حقوق بکنند.

    1. استاد یا دانشگاهی که علم تولید نکنه و مشکلی از مشکلات جامعه و دنیا رو حل نکنه جز تحصیل مال نامشروع و بدنامی دانشگاه چه چیزی میتوان باشه؟اغلب اساتید دانشگاهها دنبال ارتقاع شغلی و افزایش فیش دانشگاهی خود هستند که این نوعی خیانت به جامعه علمی دانشگاه چه میتوان باشه

    2. چرا حقوق معلمین ایران رو با خارج مقایسه نمیکنی؟
      برای کسی با این درک پایین که از مغلمی، فقط تعطیلی سه ماه تابستون رو میبینه که اونم دولت بخاطر خودش هزینه برق کولر نده و…. تعطیل کرده،

      واقعا متاسفم

  73. آقای محترم چرا اینقدر مبالغه میکنید. هیچ وقت اینهمه دریافتی هیات علمیها نبوده. خدارو خوش نمیاد مردم رو نسبت به قشر تحصیلکرده و زحمتکش، بدبین کنید. خدارو شاهد میگیرم که هیات علمی های استادیار ساده حقوقشون با کسر مالیات اگه به ۴/۵ الی ۵ تومن برسه. در صورتیکه کارمندان ادارات دیگه با مدرک خیلی پایینتر حقوقشون خیلی بالاتر از هیات علمیهاست.

  74. یک تحلیل کاملا اشتباه و بی اساس. هیئت علمی استاد تمام با ۲۵ سال سابقه و دارای پست مدیریتی شاید ۱۲ میلیون بگیره که اگه پست هم نداشته باشه کمتر میشه. این اطلاعات غلط رو از کجا اوردین?!
    کلا به قشر فرهنگی اعم از معلم و استاد کم اهمیت داده میشه متاسفانه

    1. تعجب می کنم که اطلاعات و اعداد و ارقام غلط را با تحلیل های حق به جانب مطرح می کنید . اطلاعات اشتباه خودتان را از طریق سایت و فضای مجازی منتشر می کنید و افراد بی اطلاع هم می خونند و اذهان عموم را برعلیه هیات علمی تحریک می کنید. هدف شما از این تحلیل ها چیه؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ اغلب اعضای علمی با داشتن مدرک دکتری و کلی کار علمی و پژوهشی و تحقیقاتی شبانه روزی کمتر از خیلی از کارمندان سازمان های پردرامد دارند.

      1. اطلاعاتتان بسیار نادرست و نامعتبر است. دریافتی بعضی از اعضای هیئت علمی حتی از کارمندان همان دانشگاه هم کمتر است. رقم دریافتی استاد تمتم ها نیز گاهی به ۱۰ میلیون هم نمیرسد، چه رسد به بیست و چند میلیون. به نظر میرسد یا کاملا بی اطلاعید یا غرض ورزی دارید. اعتبار سایت با صحت مندرجاتش تضمین میشود. آیا باید به صحت بقیه مطالب منتشرشده تان هم تردید کرد؟

  75. اطلاعات مندرج در این گزارش صحیح نیست.این سقف و کفها که ذکر شد اشتباه است.ضمنا اساتید دانشگاه که قشر منورالفکر جامعه هستند همواره در مقابل تغییرات نامطلوب اعتراض و صحبت می کنند اما شما فقط هوچی گران و اعتصاب را اعتراض می دانید….البته سایت که این گزارش را انتشار داده معتبر نییت واولین بار بود دیدم و انشالله اخرین بار…لطفا گزارشها را بیشتر بررسی و چاپ کنید.انشالله با مطالعه بیشتر با انتشار مطالب متقن و کارشناسی مخاطب جذب کنید.موفق باشید

    1. پسردایی بنده که باهم همکلاس بودیم و ایشون بعد دیپلم دیگه درس نخوند و وارد بازار میوه و تره بار شد الان یک‌خودرو مزدا۳ و یک واحد آپارتمان۱۲۰متری در بهترین نقطه شهر داره..اما من که ۷سال عمرمو به پای درس و علم گذاشتم تازه دارم باحقوق یک‌میلیون‌هشتصدی سرگرم میشم.زیبا نیست؟

      1. استاد دانشگاهم بعد ۱۸ سال سابقه کار و این همه دانشجو و پروژه و فعالیت علمی حقوق من هشت و نیمه. زیبا نیست؟

    1. من دانشجوی علوم پزشکیم از استادمون پرسیدم، گفت از ۷ تا ۱۲ ملیون……سیاه نمایی نفرمایید

      1. وزارت علوم یا وزارت بهداشت فرق میکنه.حقوق وزارت بهداشت برای کارکنان و اساتید ۱.۵ تا دوبرابر بیشتر از وزارت علوم هست.اساتید شما وزارت بهداشت هستن

      2. امام علی (ع):
        از حرص وآز بپرهیز که اساس هر پستی وریشه ی هر فرومایگی است.

        ***مراقب باشیم چنین مباحثی باعث حرص، حسادت و… نشود که آغاز بدی هاست***آرام باش ودل مبند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗