skip to Main Content
عذرخواهی سامسونگ از کارگرانش بعد از یک کارزار ده ساله
جامعه دانش کیوسک

عذرخواهی سامسونگ از کارگرانش بعد از یک کارزار ده ساله

شرکت سامسونگ به‌طور رسمی از کارگرانی که به دلیل کار کردن در این شرکت مریض شده‌اند یا فوت کرده‌اند عذرخواهی کرد.

اوایل ماه نوامبر سال جاری، سامسونگ پذیرفت به کارگرانی که به‌دلیل کار کردن در خط‌های تولیدی این شرکت بیمار شده‌اند غرامت پرداخت کند.

کی‌نام کیم یکی از مدیران سامسونگ اعلام کرد: «صادقانه از کارگرانی که از بیماری رنج می‌برند و از خانواده‌های آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.»

او در جمع فعالان کارگری و خانواده کارگران آسیب دیده اضافه کرد: «در مدیریت درست برای مقابله با تهدیدها علیه سلامت کارمندانمان در بخش‌ نمایشگرها و بخش محصولات نیمه هادی ناکام بودیم.»

حدود یک دهه پیش کارزاری علیه شرکت سامسونگ شکل گرفت. این کارزار در پی مرگ یومی هاوانگ دختر ۲۳ ساله‌ای ایجاد شد که به‌خاطر کار در سامسونگ دچار سرطان خون شد و جان باخت. پدر این دختر از سامسونگ در آن زمان درخواست غرامت کرده بود اما با درخواست او موافقت نشده بود.

این پدر با کمک فعالان کارگری، کارزار حمایت از سلامت و حقوق افراد شاغل در صنایع نیمه هادی را ایجاد کرد. این کارزار اعلام کرده است که ۳۲۰ کارگر در استخدام سامسونگ الکترونیک، به بیماری‌های مرتبط با کار مبتلا شده‌اند که این بیماری‌ها باعث مرگ ۱۱۸ نفر از آن‌ها شده است. طبق توافق صورت گرفته، قرار است به هر کارگر آسیب دیده یا خانواده وی تا مبلغ ۱۳۳ هزار دلار به‌عنوان غرامت پرداخت شود.

همچنین بخوانید:  سیاست امید: در ستایش زندگی‌های کوتاه در دوران مرگِ ابدی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗