skip to Main Content
پیشنهاد کاهش تراکم‌فروشی تصویب نشد
اقتصاد جامعه کیوسک

پیشنهاد کاهش تراکم‌فروشی تصویب نشد

پیشنهاد کاهش تراکم‌فروشی شهرداری در جلسه امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن) شورای شهر تهران که به بررسی بودجه شهرداری اختصاص داشت، رای نیاورد تا یکی دیگر از شعارهای مدیران جدید شهر تعدیل شود.

اصلاح‌طلبان حاضر در شورای شهر و شهرداری پیش از ورود به مدیریت شهری از منتقدان سرسخت تراکم‌فروشی در تهران بودند اما همچنان سال آینده سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری از راه فروش تراکم به دست خواهد آمد.

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر پیشنهاد کرده بود با توجه به اینکه ۴۰۰هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد، شهرداری میزان درآمدهای خود از فروش تراکم را کاهش دهد و به سه هزار میلیارد تومان برساند که این پیشنهاد رای نیاورد.

حق‌شناس به رویکرد تراکم‌فروشی در مدیریت شهری اعتراض کرده و گفته نباید عددی را برای افزایش تراکم‌فروشی تصویب کرد که در آینده هم به آن استناد شود. این در حالی است که هنوز هزار میلیارد تومان از تراکم سال ۹۶ هم واگذار نشده است.

شهردار تهران بارها اعلام کرده که ظرفیت تهران برای ساخت و ساز تکمیل شده است و حتی به گفته معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران دو برابر نیاز پایتخت ساخت و ساز تجاری در این شهر صورت گرفته است. با این‌حال همچنان ۷۵درصد درآمدهای شهر تهران از راه‌های ناپایدار تامین می‌شود و شعارهای مدیران شهر برای کاهش وابستگی به منابع ناپایدار عملی نشده است.

همچنین بخوانید:  فامیل عضو شورای شهر تهران مشاور شهردار شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗