skip to Main Content
دو برابر نیاز تهران ساخت و ساز تجاری انجام شده است
اقتصاد جامعه کیوسک

دو برابر نیاز تهران ساخت و ساز تجاری انجام شده است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران گفته دو برابر نیاز تهران ساخت و ساز تجاری در این شهر صورت گرفته است. سمیع‌الله حسینی مکارم همچنین گفته با تصمیم دولت تهران از دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان درآمد پایدار از محل مالیات بر ارزش افزوده محروم شده است.

او درباره هولوگرام‌ها (تراکم سیارهم گفته فکر پشت صدور هولوگرام درست بوده اما از مسیر خود خارج شده است و مشکل از اینجا شروع شد که به جای اینکه پول به خزانه شهرداری واریز شود کارگزاران ادعا کردند به جای ملک پول می‌خواهند و همه چیز از فلسفه اصلی آن یعنی دریافت پول از پیمانکاران دور شد و در عوض این شهرداری بود که به کارگزاران پول پرداخت می‌کرد.

حسینی مکارم همچنین گفته هزار و ۲۳۲ هولوگرام به ارزش ۷۲۰ میلیارد تومان تا امروز بررسی شده که از این تعداد ۸۶۶ مورد به ارزش ۳۵۹ میلیارد تومان تایید شده است. ۳۳۲ مورد مستندات کافی نداشته و ۳۴ هولوگرام نیز به ارزش ۵۵ میلیارد تومان باطل شده است.

مدیران جدید شهر تهران در این چندماه که مدیرت شهر را به دست  گرفته‌اند دائم و بی‌وقفه از اوضاع وخیم مالی شهرداری و مازاد نیرو و بدهی‌های شهرداری گفته‌اند و همچنان مشخص نیست برنامه‌های مدیران جدید برای عبور از این بحران‌ها چیست. در سیاست‌های بودجه سال آینده همچنان پیشنهاد شده ۷۵درصد درآمدهای شهر از محل درآمدهای ناپایدار تامین شود. تا امروز سیاست روشنی برای استفاده از درآمدهای پایدار برای اداره شهر ارائه نشده است. مال‌ها به دلیل سودآور بودن اغلب به وسیله نهادهای نیمه‌دولتی یا بخش عمومی یا ارگان‌های نظامی و انتظامی ساخته شده‌اند.

همچنین بخوانید:  نوشتن روی اقیانوس
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗