skip to Main Content
آغاز دوباره دستگیری کودکان کار و بی‌خانمان‌ها
جامعه کیوسک

آغاز دوباره دستگیری کودکان کار و بی‌خانمان‌ها

طرح دستگیری کودکان کار و بی‌خانمان‌ها که گویا به طرح جمع‌آوری متکدیان تغییر نام داده دوباره از روزهای آینده آغاز خواهد شد. فرماندار تهران با اعلام این موضوع گفته با توجه به سردی هوا و اینکه طرح جمع‌آوری تقریبا ادامه دارد چهره شهر به حالت اولیه بازنگشته و طرح جمع‌آوری از اواخر هفته جاری دوباره ازسرگرفته خواهد شد.

به گفته عیسی فرهادی بی تردید این طرح تداوم پیدا می‌کند و هیچ گاه قطع نخواهد شد. او همچنین اضافه کرده مراکز بهاران (محل نگهداری معتادان) فعال‌تر خواهند شد و از این پس افراد نمی‌توانند در مراکز بهاران رفت و آمد داشته باشند و با مجوزی که از قاضی دریافت می‌شود ورود و خروج افراد در این مکان محدود می‌شود؛ لذا افراد در این مرکز نگهداری می‌شوند و نمی‌توانند خارج شوند.

او با گلایه از اینکه مردم و NGOها همکاری لازم را برای دستگیری این افراد انجام نمی‌دهند، در پاسخ به انتقادها از این طرح گفته بارها اعلام کرده‌ایم که اگر سمن‌ها در این حوزه طرح بهتری دارند استقبال می‌کنیم تا کار توسط این افراد انجام شود و ما نیز همکاری کنیم.

در ماه‌های گذشته دستگیری خشونت‌آمیز کودکان کار با انتقادهای فراوانی مواجه شد، با این‌حال فرمانداری همچنان بر اجرای این‌گونه طرح‌ها اصرار دارد. سال‌های متمادی است که طرح دستگیری معتادان و بی‌خانمان‌ها و کودکان کار در کشور اجرایی می‌شود اما هیچ‌کدام از این طرح‌ها ضربتی نتوانسته به کاهش مشکل این افراد کمکی کند. فقر و بیکاری مهم‌ترین عوامل گرایش افراد به اعتیاد است. بر اساس آمار یک‌سوم افراد بی‌خانمان هیچ‌گونه اعتیادی ندارند و فقر آنها را مجبور به کارتن‌خوابی کرده است.

همچنین بخوانید:  در شب پرسه می‌­زنیم و در آتش بلعیده می‌­شویم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗