skip to Main Content
۷۴۰هزار نفر در کشور از تحصیل بازمانده‌اند
جامعه کیوسک

۷۴۰هزار نفر در کشور از تحصیل بازمانده‌اند

وزیر آموزش و پرورش گفته ۷۴۰هزار بازمانده از تحصیل در ایران وجود دارد. به گفته محمد بطحایی در متوسطه دوم ۳۴۰ هزار نفر، ۲۰۰ هزار نفر در متوسطه اول و ۲۰۰ هزار نفر در دوره ابتدایی از تحصیل بازمانده‌اند.

او همچنین اضافه کرده این «پدیده نامبارک» به ویژه در مناطق محروم وجود دارد. بطحایی مدعی شده تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته بود این آمار را کاهش داده است اما در مناطق محروم و به ویژه در سیستان و بلوچستان کسانی هستند که در مدارس ثبت نام نمی کنند، با این‌حال آماری از این افراد در دست نیست.

بحطایی اضافه کرده در استان کرمانشاه ۴۴ مدرسه در شهرستان‌های مختلف تخریب‌شده است. قدمت این مدارس زیاد بوده است. اگر این اتفاق در روز افتاده بود، چندصد دانش‌آموز جان خود را از دست می‌دادند.

وزیر رفاه پیشتر آمار بازماندگان از تحصیل در ایران تا مقطع ششم را ۱۴۰هزار نفر اعلام کرده بود. ربیعی مدعی شده بود که ۱۰هزار نفر از آمار بازماندگان از تحصیل کاسته شده است. فقر از عمده‌ترین دلایل بازماندن کودکان از تحصیل است به نحوی که یک‌هفتم کودکان بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کنند. به گفته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وضعیت سواد چهار میلیون نفر در کشور مشخص نیست.

همچنین بخوانید:  تشنگان در بادیه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗