skip to Main Content
دو سال مطالعه برای خارج‌کردن محل دفن زباله از مخزن سد هراز
????????????????????????????????????
جامعه زمین کیوسک

دو سال مطالعه برای خارج‌کردن محل دفن زباله از مخزن سد هراز

بازهم اجرای یکی دیگر از برنامه‌های اعجاب‌برانیگز شده است. سد هراز بر روی مخزن زباله ساخته شده و حالا آبگیری آن با مشکل مواجه شده است و تا زمانیکه مسئله نفوذ زباله به مخزن سد حل نشود قطعا سد آبگیری نخواهد شد.
رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب گفته از دو سال پیش مشاورانی برای مطاله به‌کار گرفته شده‌اند که آیا زباله‌ها کلا باید جمع‌آوری شوند و یا از راه ساخت دیواره‌ها و آب‌بند اجازه ورود شیرابه به آب سد داده نشود.
او مدعی شده برای جانمایی ساخت از کارشناسان و مشاوران بین‌المللی استفاده شده است اما جای بهتری پیدا نشده است. میدانی همچنین گفته در حال مطالعه‌اند و حتی اگر سد آبگیری شود که نمی‌گذارند مماس با مخزن زباله باشد.
گذشته از این پرسش که از اساس چرا باید چنین سدی ساخته شود، پرسش دیگر درباره این است که چرا تجربه این نوع سدها بارها تکرار می‌شود. انتقادها به سدسازی در این سال‌ها عملا تاثیر چندانی نداشته و مسئولان وزارت نیرو در هر حال کار خودشان را می‌کنند. نمونه آن سد گتوند که حیات خوزستان را تهدید می‌کند و بارها درباره آن هشدار داده شده بود. از طرفی انباشت زباله در جنگل‌های شمال کشور هم به یک چالش مهم تبدیل شده که آب‌های زیرزمینی و آب شرب مردم را دچار خطر کرده است.

همچنین بخوانید:  سهم زنان از تأمین اجتماعی تقریبا هیچ است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗