skip to Main Content
رسانه‌ها ارتباط تغییرات اقلیمی با طوفان‌ها را نادیده می‌گیرند
زمین سیاست کیوسک

رسانه‌ها ارتباط تغییرات اقلیمی با طوفان‌ها را نادیده می‌گیرند

«طوفانی از سکوت» این عنوان گزارشی است که یک گروه ناظر بر فعالیت رسانه‌ّهای آمریکایی آن را منتشر کرده است. این گزارش از سکوت این رسانه‌ها درباره ارتباط تغییرات اقلیمی و طوفان‌های اخیر خبر می‌دهد.

وقتی تلویزیو‌ن‌ها درباره اندازه و قدرت طوفان هاروی و شرایط بد آب و هوایی صحبت می‌کنند هیچ‌کدام درباره اینکه چگونه گرم‌شدن آب اقیانوس‌ها به هوای سنگین‌تر منجر می‌شود و هوای گرم باعث بارش بیشتر و بالا آمدن سطح دریاها و در نهایت افزایش شدت طوفان می‌شود، اشاره‌ای نمی‌کنند.

این گزارش ۱۸ رسانه مختلف که درباره طوفان گزارش می‌دادند را رصد کرده است. این رسانه‌ها شامل ۱۰ روزنامه بزرگ، سه هفته‌نامه و شبکه‌های ABC، CBS، NBC، CNN و Fox News می‌شود.

این گزارش می‌گوید بسیاری از رسانه‌ها درباره صحبت‌کردن از تغییرات اقلیمی و یا پوشش‌دادن جنبه‌های مهم آن موفق نبوده‌اند. دو شبکه بزرگ ABC و NBC که اساسا به تغییرات اقلیمی حتی اشاره هم نکرده‌اند.

پیشتر هم مشخص شده بود که اکسون موبیل غول نفتی آمریکا که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ رئیس هیئت مدیره، و مدیر ارشد اجرایی آن بوده، به مدت ۴ دهه مردم را درباره تغییرات اقلیمی فریب داده است.

دولت جدید آمریکا معتقد است دانشمندان درباره اثرات تغییرات اقلیمی اغراق می‌کنند و بر همین اساس آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس خارج شد. در ایران هم که خشکسالی و از بین‌رفتن منابع آب به یک بحران جدی تبدیل شده برخی درباره خروج از توافق پاریس یا واقعی‌نبودن تغییرات اقلیمی صحبت می‌کنند.

همچنین بخوانید:  منطقه خلیج فارس تا سال ۲۱۰۰ به شکل مرگباری گرم می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗