skip to Main Content
لغو مراسم کلنگ‌زنی پتروشیمی دشتسان با اعتراض مردم
جامعه زمین کیوسک

لغو مراسم کلنگ‌زنی پتروشیمی دشتسان با اعتراض مردم

بعداز ظهر چهارشنبه ۴ مردادماه قرار بود با وزیر صنعت و معدن، مراسم کلنگ‌زنی پتروشیمی دشتستان برگزار شود که با اعتراض و تجمع مردم این مراسم برگزار نشد.

دلیل اعتراض فعالان مدنی استان بوشهر به ساخت این پتروشیمی نداشتن مجوزهای زیست‌محیطی و مکان‌یابی نامناسب آن اعلام شده است. خواسته آنان جلوگیری از کلنگ‌زنی این پروژه به گفته آنها غیرقانونی است چرا که دستگاه‌های مرتبط مجوز ساخت این مجمتمع را صادر نکرده‌اند.

نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن، قصد داشت در سخنانی تجمع‌کنندگان را به باز کردن راه و ادامه مراسم ترغیب کند. او خطاب به آنها گفته «در جاهای دیگر که به قصد افتتاح یک پروژه ی این چنینی می رویم مردم، برایمان گوسفند قربانی می کردند. این پروژه قرار است باعث آبادی و رونق منطقه شود.»

در پاسخ به این سخن وزیر، یکی از تجمع کنندگان گفت« ما مخالف توسعه نیستیم، اما آبادی اینچنینی را که باعث از بین رفتن باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی و طبیعت ما شود، نمی‌خواهیم.»

با ادامه یافتن و ایستادگی فعالان و مردم منطقه، مراسم  کلنگ زنی لغو شد و قطار اتومبیل‌های مدل بالای مسئولان در امتداد جاده در دست ساخت با گذاشتن ردی از گرد و غبار ناپدید شدند.

 

همچنین بخوانید:  آلودگی پتروشیمی مسجد سلیمان؛ قاتل دام‌ها
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗