skip to Main Content
افشاگری‌های جدید حافظی از تخلف‌های شورا و شهرداری
جامعه کیوسک

افشاگری‌های جدید حافظی از تخلف‌های شورا و شهرداری

رحمت‌الله حافظی، عضو منتقد شورای شهر تهران امروز در یک نشست خبری که در مطب خود برگزار کرد از تعطیل‌شدن جلسات شورای شهر تا انتخابات، استفاده تبلیغاتی محمدباقر قالیباف از امکانات شهرداری در انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس شورای شهر به شدت انتقاد کرد.

حافظی این نشست را در مطب شخصی خود برگزار کرد چراکه رئیس شورای شهر تهران به او اجازه استفاده از سالن کنفرانس شورای شهر را به بهانه استفاده تبلیغاتی نداده بود، این در حالیست که حافظی برای دور بعدی شورای شهر نامزد نشده است.

او در این جلسه با تاکید بر اینکه تعطیلی جلسات علنی شورا برای دو هفته غیرقانونی است، آن را تخلف رئیس شورای شهر و علت آن را تعطیل‌شدن نقد به مدیریت شهری در روزهای پیش از انتخابات دانسته است.

او از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده انتقاد کرده  گفته ۵۰ نفر از استان کردستان در هتل هویزه با هزینه یک شرکت تابع شهرداری برای فعالیت‌های انتخاباتی قالیباف ساکن شده‌اند و کارهای فیبر نوری یکی از ستادهای قالیباف را هم یکی از شرکت‌های شهرداری انجام داده است. او تعطیلی شورای شهر را هم در راستای حمایت از فعالیت‌های انتخاباتی شهردار تهران دانسته است.

او که پیشتر در توییتر خود از کمک‌هزینه ۳۵۰میلیون تومانی مسکن به مدیران شهرداری خبر داده بود با کنایه از آنها عذرخواهی کرد که آن را «کمک هزینه» نامیده چراکه آن پول «هبه» بوده است. این عضو شورای شهر تهران همچنین گفته سال ۹۲، یک میلیارد و ٩٨٠میلیون تومان بدون مجوز فقط به عنوان هزینه رفاهی به پرسنل و مدیران شهرداری پرداخت شده است.

همچنین بخوانید:  ورود سالانه 450 میلیون متر مکعب فاضلاب به منابع آبی خوزستان

حافظی در ادامه گفته «وقتی اکثریت شورا مدیریت می‌شوند، از شورای شهر هم خروجی بیرون نمی‌آید.» او در یک تعریف صریح و بی‌پرده از شورای شهر تهران آن را شورای «زر و زور و تزویر» نامیده و گفته کمتر از پنج یا ۶عضو در شورای شهر به دنبال منافع مردم بودند.

به گفته او رئیس شورای شهر هم با «دیکتاتوری» شورا را اداره می‌کند و در شورای شهر قانون حاکم نیست. او همچنین به مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر تذکر داده که «اگر گرفتار قانون نشده‌اند، شرعا گرفتار حق مردمند.»

حافظی از منتقدان سرسخت مدیریت شهری تهران و هیات رئیسه شورای شهر در این چهار سال بود و تعداد زیادی از تخلفات مالی و اداری شهرداری را افشا کرد. او بارها از نبود شفافیت مالی در شهرداری، جلوگیری شهرداری و هیات رئیسه شورا از دستیابی اعضا به اطلاعات و ریخت و پاش‌های مالی شهرداری انتقاد کرده است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗