skip to Main Content
امتناع دولت از تعیین حداقل دستمزد بر اساس هزینه‌های زندگی
اقتصاد کیوسک

امتناع دولت از تعیین حداقل دستمزد بر اساس هزینه‌های زندگی

در حالیکه کارگران افزایش حداقل دستمزد بر اساس نرخ تورم را برای گذران زندگیشان کافی نمی‌دانند، سخنگوی دولت گفته دولت خود را مقید به افزایش حقوق کارگران بر اساس نرخ تورم می‌داند.

محمدباقر نوبخت در پاسخ به کارگرانی که می‌گویند در سال‌های ۸۸ و ۸۹ کمتر از نرخ تورم افزایش حقوق داشته‌اند هم گفته ما نمی‌توانیم به گذشته بازگردیم و ببینیم وضعیت از چه قرار بوده است.

او مانند بقیه دولتمردان از اعلام میزان خط فقر هم طفره رفته و گفته در مورد بررسی و تعیین خط فقر کارشناسان دولت در حال پیگیری‌اند. نوبخت مدعی شده نرخ تورم به ۶/۷ درصد تقلیل پیدا کرده است دولت برای سال آینده حقوق‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.

فعالان کارگری می‌گویند با استناد به بند یک ماده ۴۱ قانون کار در مواقعی که فاصله بین حداقل دستمزد با هزینه زندگی بیشتر از تورم اعلام شده است؛ محاسبه حداقل دستمزد بر اساس تورم اقدامی غیرقانونی و تجاوز به حقوق جامعه کارگری است.

روز گذشته رئیس کمیته امداد گفته بود با حداقل حقوق ۸۱۲ هزار تومانی بیش از ۱۱ میلیون نفر زیرخط فقر زندگی می‌کنند. این در حالی است که میزان هزینه‌های یک خانوار شهری نزدیک به سه میلیون تومان است.

همچنین بخوانید:  انتشار دایره‌المعارف با کافه داری و پرورش ماهی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗