skip to Main Content
با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی، ۱۱ میلیون نفر زیر خط فقرند
جامعه کیوسک

با حقوق ۸۱۲ هزار تومانی، ۱۱ میلیون نفر زیر خط فقرند

رئیس کمیته امداد گفته نمی‌توان به طور مشخص اعلام کرد چه تعداد از افراد جامعه زیر خط فقرند اما اگر حداقل حقوق امسال را ۸۱۲ هزار تومان در نظر بگیریم می‌توان گفت براساس آن ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گفته پرویز فتاح این در حالی است که برخی حداقل حقوق را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر می‌گیرند که در آن صورت تعداد افراد زیر خط فقر بیشتر هم خواهد شد.

فتاح اضافه کرده در حال حاضر یک میلیون و ششصد هزار خانوار مستمری‌بگیر کمیته امدادند و حدود ۴۰۰ هزار خانوار هم به صورت موردی از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند و به این ترتیب بالغ بر ۴ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امدادند.

فتاح «وسعت فقر» را مشکل اصلی این کمیته دانسته و گفته بهبود اوضاع اقتصادی قطعاً میزان مراجعات به کمیته امداد را کاهش خواهد داد. او همچنین اطمنیان داده که ریالی از پول مردم در لبنان و دیگر کشورها هزینه نمی‌شود و کمیته امداد لبنان امسال ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته و وضعیت عراق هم به این شکل است.

در حال حاضر رقم مستمری‌ها کمیته امداد از ۵۳ هزار تومان برای تک نفر تا ۱۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفره است که بر این اساس متوسط پرداختی‌ها برای هر خانوار به طور ماهانه ۷۲ هزار تومان است.

همچنین بخوانید:  «درآمد سرانه» در ایران در حد کشورهای فقیر آفریقایی است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗