skip to Main Content
تعداد پناهجوهای سوری پذیرفته شده بر اساس کشور در خاورمیانه
اینفوگرافیک

بیش از ۱۰ میلیون آواره و پناه‌جو

تعداد پناهجوهای سوری پذیرفته شده بر اساس کشور در خاورمیانه

از زمان شروع درگیری‌های داخلی سوریه در ژانویه ۲۰۱۱ تا کنون هزاران نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. بر اساس آمار سازمان‌های حقوق بشری، تعداد کشته‌شدگان این جنگ ۳۱۰ هزارنفر بوده است. بر اساس آمارهای موجود تا به حال بیش از نیمی از جمعیت سوریه‌، یعنی  بیش از ۱۰ میلیون نفر از محل زندگی‌شان آواره شده‌اند؛ از میان این آوارگان حدود ۴ میلیون نفر از سوریه خارج شده‌اند که از این میان ۱/۸ میلیون نفر به ترکیه، ۱/۲ میلیون نفر به لبنان، حدود ۶۰۰ هزار نفر به اردن و حدود ۴۰۰ هزار نفر به عراق و مصر پناه برده‌اند. در ۱۱ مارس ۲۰۱۴ (۲۰ فروردین ۱۳۹۲) یونیسف اعلام کرد که در کشورهای میزبان حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک سوری به عنوان پناهجو در کمپ‌ها زندگی می‌کنند که دسترسی محدودی به آب آشامیدنی، مواد غذایی مغذی و امکانات آموزشی دارند.

همچنین در هفته‌های اخیر مهاجرت پناهجویان سوری به اروپا و وضعیت بد اسکان و پذیرفتن آن‌ها از سوی کشورهای اروپایی مورد توجه قرار گرفته است.

Syrian Refugees

 

پی‌نوشت: به گفته نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل تا ژانویه سال جاری، حدود ۶۰۰۰ سوری در ایران حضور دارند که به دلیل حضور قانونی (با گذرنامه و ویزا) جزء پناهجویان به حساب نمی‌آیند.

همچنین بخوانید:  تظاهرات کابل در اعتراض به قتل ۷ افغان هزاره‌ای
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗