skip to Main Content
حادثه معدن یورت در انتظار ۱۳هزار معدنچی ایران
اقتصاد جامعه کیوسک

حادثه معدن یورت در انتظار ۱۳هزار معدنچی ایران

رئیس انجمن زغال‌سنگ ایران با اعلام اینکه معادن زغال سنگ ایمنی لازم را ندارند، نسبت به تکرار حادثه یورت هشدار داده است.

به گفته محمد مجتهدزاده تجهیزات معادن زغال سنگ ایران بسیار قدیمی است چراکه دوره شکوفایی زغال سنگ ایران به سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۵ برمی‌گردد و در آن زمان معادن زغال سنگ با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا فعالیت می‌کردند. اما اکنون بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب، معدن طبس تنها واحد معدنی است که از تکنولوژی روز دنیا بهره می‌برد و مابقی واحدها شرایط بدتری نسبت به گذشته دارند.

او همچنین اضافه کرده حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان‌یورت آزادشهر توجه عمومی را نسبت به ایمنی معادن زغال سنگ بالا برد اما ارزیابی‌های نشان می‌دهد نقص‌هایی که منجر به حادثه زمستان یورت گلستان شد، در دیگر معادن نیز موجود است.

تاکنون بارها درباره ناامن‌بودن معادن زغال‌سنگ ایران هشدار داده شده است اما همچنان کارفرمایان و دولت برای تجیهز این معادن اقدام عملی انجام نداده‌اند. در حال حاضر ۱۳هزار معدنچی در معادن زغال‌سنگ ایران کار می‌کنند اما دولت به وظیفه‌اش برای ایمن‌سازی این معادن عمل نمی‌کند. در همین حال کارفرمایان هم مسئولان ایمنی را به خاطر اینکه گزارش‌های مربوط به ایمنی کارگاه‌ را مطابق میل کارفرمایان تنظیم نمی‌کنند، اخراج می‌کنند.

همچنین بخوانید:  مرگ کارگران در اثر اضافه‌کاری اجباری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗