skip to Main Content
کارفرمایان مسئولان ایمنی نافرمان را اخراج می‌کنند
اقتصاد جامعه کیوسک

کارفرمایان مسئولان ایمنی نافرمان را اخراج می‌کنند

رئیس کانون مسئولان ایمنی و بهداشت کار استان تهران گفته در یک ماه گذشته در استان تهران هفت نفر از مسئولان ایمنی و بهداشت کار در کارخانه‌ها و کارگاه‌‌ها به خاطر اینکه گزارش‌های مربوط به ایمنی کارگاه‌ را مطابق میل کارفرمایان خود تنظیم نکرده‌اند، بیکار شده‌اند.

به گفته محمد گنجی‌کیا این اتفاق تنها در استان تهران اتفاق نمی‌افتد و مربوط به کل کشور است و هر ماه در کل کشور عذر تعدادی از مسئولان ایمنی به بهانه‌های مختلف خواسته می‌شود چراکه کارفرمایان آنها نمی‌خواهند که کوتاهی‌هایشان در زمینه ایمن‌سازی کارگاه به گوش بازرسان اداره کار برسد.

به اعتقاد او مادام که رابطه مالی مستقیم میان مسئول ایمنی و کارفرمای کارگاه باشد، کارفرما تلاش می‌کند او را مطیع خود سازد و بارها اعلام کرده‌ایم که مسئولان ایمنی به خاطر اینکه حقوق بگیر کارفرمایان خودند، امنیت شغلی ندارند. با این اوصاف نمی‌توان هیچ امیدی به کاهش حوادث کار و جلوگیری از بروز سوانحی داشت که هر روز در حال قربانی گرفتنند. گنجی‌کیا همچنین گفته با تشکیل یک صندوق می‌توان رابطه مستقیم مالی را به رابطه مالی غیرمستقیم تبدیل کرد.

ایران یکی از بیشتر تعداد کشته‌ها و مجروحان حواث کار را دارد و سالانه نزدیک به هزار و ۵۰۰کارگر در ایران کشته می‌شوند. بسیاری از کارگاه‌ها و معادن کشور مسئول ایمنی ندارند و کارفرمایان به ایمنی کارگران توجهی ندارند. تعداد بازرسان‌کار در کشور ۸۰۰ نفر و تعداد کارگاه‌های بالای۱۰ نفر رسمی، نزدیک به ۱۵ هزار عدد است. بدون دخالت مستقیم کارگران و سندیکاها بر ایمنی کارگاه‌ها، کار زیادی از  دستگاه رخوت‌زده و عظیم دولتی برای جلوگیری از تکرار این حوادث بر نمی‌آید.

همچنین بخوانید:  کمک به پناهجویان در حال غرق برای اروپاییان جرم می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗