skip to Main Content
جامعه سیاست کیوسک

اعلام آمادگی بیش از ۱۱۰۰۰ ایسلندی برای پذیرش پناهجویان سوری

پس از آنکه دولت ایسلند اعلام کرد سالانه تنها ۵۰ پناهجو خواهد پذیرفت، بیش از یازده هزار ایسلندی اعلام کردند که حاضرند پناهجویان سوریه‌ای را در خانه‌های خود بپذیرند.

این اتفاق پس از آن بود که  برندیس بورگینزدوتر، نویسنده ایسلندی، صفحه‌ای در فیس‌بوک ساخت و در نامه‌ای از وزیر رفاه ایسلند خواست به مردم اجازه دهند به مهاجران کمک کنند.

screen-shot-2015-09-02-at-11-59-09-am

بورگینزدوتر در این نامه گفت کسی را می‌شناسد که می‌تواند به پنج پناهجو اسکان دهد، هزینه پرواز آنها را بپردازد، و به آنها کمک کند که در جامعه جا بیفتند. او در ادامه نوشته است «آنها همسران آینده ما، بهترین دوستانمان، همزادهای ما، درامر گروه موسیقی کودکانمان، همکارانمان، بانوی برگزیده  ۲۰۲۲، نجاری که وسایلمان را می‌سازد، آشپز کافه‌مان، آتش‌نشان و مهمان برنامه‌های تلویزیونی ما هستند.»
تاکنون بیش از ۱۱۰۰۰ نفر به این گروه پیوسته‌اند و پیشنهادهایشان را در هزاران کامنت نوشته‌اند؛ هلکا استفاندوتیر نوشته است «من یک مادر هستم که با پسر ۶ ساله‌ام زندگی می‌کنم… ما می‌توانیم یک کودک نیازمند را بپذیریم. من معلم هستم و می‌توانم به آن کودک نوشتن و خواندن به آیسلندی یاد بدهم تا بتواند با جامعه انطباق پیدا کند. ما لباس، یک تخت، اسباب‌بازی و هرچیزی که یک کودک می‌خواهد داریم.»

با ادامه یافتن حمایت‌ها و فشار مردمی، نخست وزیر از شکل‌گیری کمیته‌ای برای بازاندیشی درمورد تعداد پناه‌جویان ایسلند خبر داد.

Syrain-Refugees-Getty-v2

همچنین بخوانید:  یورو، خطایی سیاسی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗