skip to Main Content
تامین اجتماعی؛ بخشش به کارفرمایان، از جیب بازنشستگان
اقتصاد جامعه کیوسک

تامین اجتماعی؛ بخشش به کارفرمایان، از جیب بازنشستگان

در حالی که تامین‌اجتماعی هنوز نتوانسته از عهده‌ی متناسب‌سازی دریافتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر بیایید و همچنان دست‌به‌گریبان مشکلات عمده‌ای مثل کسری ۱۴۹هزارمیلیاردتومانی بودجه‌ی سال آینده‌ست، یکی از مدیران بالادستی این سازمان، وعده‌ی بخشودگی جرائم به سرمایه‌داران و کارفرمایان رو می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان، منوچهر گودرزی، در گفتگو با ایسنا وعده داده است برای تشویق کارفرمایان به خوش‌حسابی و پرداخت به‌موقع حق بیمه‌ی کارگران به سازمان تامین اجتماعی، ۱۴۰میلیارد تومان بخشودگی جریمه برای کارفرمایان استان لرستان در نظر گرفته شده‌ست. او در این‌باره، هدف از چنین طرحی را «رفع موانع تولید، ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذار، رونق تولید و اشتغال‌زایی بیشتر و حمایت از تولیدکننده لرستانی» نام برده‌است. 

سازمان تامین‌اجتماعی درحالی چنین سخاوتمندانه در استان لرستان جریمه‌های کارفرمایان را می‌بخشد که در سطح کشوری در پرداخت حقوق و دریافتی بازنشستگان مشکلاتی جدی دارد؛ این سازمان در بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ سهمی ندارد و همین امسال نیز هرماه بابت پرداختی بازنشستگان ۵ تا ۶هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی دارد. بازنشستگان نیز از این وضعیت به تنگ آمده‌اند و دی‌ماه و بهمن‌ماه امسال، شهر‌های زیادی شاهد تجمعات بازنشستگان بوده‌اند.

همچنین بخوانید:  چینِ ایرانی در شهر ری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗