skip to Main Content
قیمت قبر گران‌تر خواهد شد
اقتصاد سیاست کیوسک

درآمدزایی شهرداری از جیب مردم

قیمت قبر گران‌تر خواهد شد

شهرداری تهران در لایحه بودجه پیشنهاد داده که قیمت قبرهای واقع در قطعات یک تا ۱۱۲ برای دفن هر میت یا افزایش هر طبقه قبر در قبرهای خالی ۳۰ ساله و بالاتر به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کند. به همین نسبت در قطعات دیگر قیمت قبر تا ۲۵ درصد نیز افزایش داشته است.

همچنین سایر خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا نیز در صورت موافقت شورای شهر و تایید فرمانداری به میزان ۲۵ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد.

ماه گذشته سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت خبر فروش مقبره‌های خانوادگی را درون این سازمان تایید کرده و گفته بود «مقبره خانوادگی با ۳۰ قبر به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان و مقبره‌ای با داشتن ۴۰ تا ۵۰ قبر به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.»

افزایش هزینه قبر در حالی است که بر اساس رقم‌هایی که شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۷ درباره بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا تصویب کرده است، کفن و دفن حدود پنج میلیون تومان برای مردم هزینه دارد که این مبلغ در این سال‌ها بیشتر شده است.

از طرفی عضو شورای شهر تهران از اختصاص ۵درصد از کل بودجه شهرداری برای ستاد شهر هوشمند خبر داده و گفته «بخشی از بودجه هوشمندسازی را برای مرکز شهر هوشمند در نظر گرفتند، در حالی که مرکز شهر هوشمند یک دبیرخانه است که ذیل سازمان فناوری اطلاعات قرار دارد و معنایی ندارد که بودجه یک سازمان را مصوب کنید و برای یکی از قسمت‌های آن نیز بودجه مستقل در نظر بگیرد.»

علی اصغر قائمی از ردیف بودجه شهرداری برای بخش‌هایی صحبت کرده که وجود خارجی ندارند. او گفته «بخش قابل توجهی از بودجه‌های حوزه هوشمندسازی را برای سازمان فناوری در نظر گرفته‌اند، بخشی را برای شرکت کنترل و حوزه حمل‌و‌نقل در نظر گرفتند و بخشی برای عنوانی که هنوز نمی‌دانیم کجاست و وجود خارجی ندارد تحت عنوان نوآوری‌های شهری در نظر گرفتند.»

از زمان روی کارآمدن علیرضا زاکانی شهردار تهران، حواشی بسیاری پیرامون او از انتصاب غیرقانونی‌اش تا انتصاب دامادش، شکل گرفته است. زاکانی در واکنش‌ها به انتصاب دامادش نوشته بود‌ «مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی با شهرداری و دریافتی از آن نخواهد داشت و صرفا از تجربه و دانش علمی ایشان در حوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌ کرد.»

علاوه بر این بودجه سال آینده شهرداری افزایش ۵۱ درصدی دارد که مواردی همچون افزایش قیمت قبر نشان می‌دهد، شهرداری به دنبال درآمد بیشتر از راه جیب مردم برای هزینه کردن در مواردی مبهم و نامشخص است.

همچنین بخوانید:  تصویر تهران‌آباد در خشت خام
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗