skip to Main Content
کرونا بگیرید؛ آموزش و پرورش هزینه درمان را پرداخت می‌کند
جامعه سیاست کیوسک

کرونا بگیرید؛ آموزش و پرورش هزینه درمان را پرداخت می‌کند

مدیر کل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش خبر داده که هزینه‌های بستری دانش آموزان کرونایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان پرداخت ‌می‌شود و خانواده‌های دانش‌آموزان متوفی ناشی از هر حادثه در داخل و یا خارج از مدرسه تا سقف ۱۵ میلیون تومان غرامت فوت دریافت خواهند کرد.

گودرز کریمی‌فر اطلاع داده که وزارت آموزش و پرورش هزینه‌های درمان همه فرهنگیان شاغل به همراه افراد تحت تکفل که تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان را پرداخت می‌کند.

 وزارت آموزش و پرورش در شرایطی این تصمیم را گرفته که در آذرماه امسال سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتلای ۲۰۰ دانش‌آموز به کرونا از ابتدای آبان تا بیستم آذر ماه خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز خبر داده بود که از آغاز بازگشایی مدارس تا کنون ۱۶ دانش‌آموز استان بوشهر به کرونا مبتلا شده‌اند. خبری که بعدتر توسط مسئولان آموزش و پرورش این استان تکذیب شد.

چندی پیش نیز مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از آمار مرگ ۱۲۰ نفر از معلمان از ابتدای کرونا تا کنون، تنها در شهر تهران صحبت کرد که آن را نشان دهنده «توان، ایثار و تلاش معلمان» برای تعطیل نشدن آموزش دانست. فولادوند درباره آمار ابتلای معلمان به کرونا گفته بود «مشت نمونه خروار است. چند درصد از مردم ایران به کرونا مبتلا شدند؟ به همان تناسب هم معلمان را باید در نظر گرفت.»

با همه‌گیری کرونا ترک تحصیل دانش‌آموزان رشد بیشتری داشته و به‌گفته وزیر آموزش‌وپرورش وقت، تعدادشان به ۳ میلیون نفر می‌رسد که علت ترک تحصیل، عدم دسترسی به ابزار هوشمند مثل موبایل و تبلت و نبود زیرساخت‌های اینترنتی اعلام شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش وقت ابتدای امسال اعلام کرده بود که در سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰ حدود ۲۱۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی از تحصیل بازمانده‌اند و سال گذشته مسئولان آموزش و پرورش خراسان رضوی از ۳ برابر شدن تعداد کودکانی که به مدرسه نمی‌روند، خبر دادند.

اصرار به بازگشایی مدارس توسط دولت و ستاد مقابله با کرونا در حالی است که بسیاری از مدارس حتی فاقد امکانات تهویه هوا هستند و علیرغم تکذیب مسئولان بازگشایی مدارس تا کنون باعث ابتلای بیشتر دانش‌آموزان و معلمان به کرونا و سویه اومیگرون شده است. آموزش و پرورش تاکنون نتوانسته حداقل ابزار آموزش مجازی برای دانش‌آموزان را فراهم کند اما تصمیم به بازگشایی مدارس و پرداخت هزینه درمان  و غرامت فوت دانش‌آموزان و فرهنگیان را گرفته است.

همچنین بخوانید:  پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال آینده
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗