skip to Main Content
«خروجی رتبه‌بندی معلمان تربیت دانش‌آموزان متدین باشد»
Blackboard with chalk
جامعه سیاست کیوسک

نماینده‌ی مجلس درمقابل افزایش ناچیز حقوق معلمان انتظار دارد تا

«خروجی رتبه‌بندی معلمان تربیت دانش‌آموزان متدین باشد»

در حالی که در هفته اخیر معلمان در اعتراض به عدم‌ اجرای رتبه‌بندی در سراسر ایران اعتراض کردند، رجب رحمانی نماینده مجلس گفته «انتظار داریم خروجی رتبه‌بندی معلمان، تربیت دانش‌آموزانی متدین، باسواد و پرتوان بوده تا بتوانند در عرصه‌های مختلف توسعه کشور نقش‌آفرین باشند.»

چند روز پیش مجلس لایحه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد و به شورای نگهبان فرستاد، اما معلمان آن را بزرگنمایی رسانه‌ای مجلس و سرهم‌بندی و حقه‌بازی دانستند.

تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر ایران برای چندمین بار در ماه‌های اخیر به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان شکل گرفت. این تجمعات در اعتراض به عدم اجرای کامل طرح رتبه‌بندی و عدم همسان‌سازی مستمری بازنشستگان فرهنگی برگزار شده است.

رجب رحمانی ضمن صحبت‌های خود گفته «شاید رتبه‌بندی معلمان نتواند صد در صد خواسته‌های فرهنگیان زحمت‌کش را برآورده کند اما با اجرای این قانون بخش عمده‌ای از مطالبات این قشر برآورده خواهد شد.»

رحمانی افزوده «در سال جاری ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز قطعا منابع لازم برای اجرای دقیق این قانون را پیش‌بینی خواهیم کرد.» 

با وجود اینکه معلمان لایحه تصویب‌شده را برای احقاق حقوق خود کافی نمی‌دانند، این نماینده مجلس گویی اجرایی شدن همین طرح ناقص را نیز مشروط به شیوه خاصی از تربیت از سوی معلمان دانسته است. 

در همین راستا، در سال ۹۹ خبر رسید که آموزش‌و‌پرورشْ طلابی که سطح دو و سه حوزه را گذرانده‌اند را دانش‌آموخته لیسانس و فوق‌لیسانس تاریخ، علوم اجتماعی و ادبیات محسوب کرده و قریب به ۱۵ هزار نفر از آنها را در صورت قبولی در آزمون، همچون واجدان مدارک دانشگاهی مرتبط استخدام می‌کند. علاوه‌ بر این طلاب سطح دو و سه امکان استخدام در آموزش‌و‌پرورش برای تدریس در هشت درس را دارند.

چندی پیش هم سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد که «کتاب‌های درسی را بازبینی کرده و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت را ارتقا و ظرفیت جشنواره‌ها و اردوگاه‌ها را به این موضوع اختصاص خواهیم داد.»

آموزش و پرورش در چند دهه گذشته به شیوه‌های مختلف، اعم از نگارش کتاب‌های درسی، نظارت بر معلمان، تحمیل ظاهر و منش خاصی بر دانش‌آموزان سعی در اعمال و اجرای تربیت مورد پسند حکومت بر دانش‌آموزان داشته اما تلاش‌های روزافزون در این راستا نشان می‌دهد که همچنان از نتیجه راضی نبوده است.

همچنین بخوانید:  ادامه‌ تجمعات معلمان برای تحقق کامل مطالبات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗