skip to Main Content
آیا ارتباطی بین اختلال در قاعدگی با واکسن کرونا وجود دارد؟
جامعه دانش کیوسک

آیا ارتباطی بین اختلال در قاعدگی با واکسن کرونا وجود دارد؟

یک مرکز مراقبت‌های دارویی، با نام لارب، اعلام کرده بیش از ده هزار نفر تاکنون گزارش داده‌اند که پس از تزریق واکسن کرونا، اختلالاتی را در چرخه‌ی قاعدگی تجربه کرده‌اند. هرچند که هنوز مشخص نیست آیا بین این اختلالات و واکسن رابطه‌ای وجود دارد یا خیر.

این مرکز مراقبت‌های دارویی، که برروی عوارض و واکنش‌های داروهای مختلف تحقیق می‌کند، هم‌اکنون در حال بررسی این مساله است که آیا واقعا ارتباطی بین اختلال چرخه‌های قاعدگی با انواع واکسن کرونا وجود دارد یا نه.

برخی از افراد از توقف موقتی پریود، برخی پریودهای سنگین‌تر و برخی نیز از خونریزی ما بین دو پریود گفته‌اند. در این میان حتی بعضی افراد در دوره‌ی یائسگی خونریزی داشته‌اند.

آزمایشگاه لارب در کنفراس خبری خود گفته‌ است: «این آزمایشگاه در حال بررسی و تنظیم داده‌های جمع‌آوری شده از اختلال‌های قاعدگی‌ست و این بررسی‌ها در سطح بین‌المللی نیز در حال اجراست» بنا به اظهارات این آزمایشگاه اختلالات قاعدگی امری بسیار معمول است و ممکن است دلیل آن عفونت‌های مختلف، بیماری و یا استرس باشد. «هنوز مشخص نیست که عوارض واکسن کرونا شامل اختلالات قاعدگی هم می‌شود یا نه، ولی این مساله ناممکن هم نیست». «واکسن سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و همین می‌تواند روی میزان هورمون‌ها نیز موثر باشد».

این آزمایشگاه در پایان اعلام کرده که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که واکسن‌ها موجب اختلال در باروری شده باشند.

همچنین بخوانید:  تجارت واکسن کووید-19
2 نظر
  1. سلام.واکسن سینوفارم زدم .تاخیر در پریود دارم..و درپی آن بدخلقی و .امیدوارم موقتی باشه

  2. سلام وقت بخیر بنده واکسن سینو فارم زدم ۲ دوزشو ولی تاخیری برای پریودیم به وجود اومده پس نتیجه میگیریم تاثیر داره ولی خدا کنه موقتی باشه و زود همه چی درست بشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗