skip to Main Content
اشتغال زنان؛ «عامل اصلی کاهش فرزندآوری در کشور»
جامعه کیوسک

سید محمدنبی موسوی‌فرد مطرح کرد:

اشتغال زنان؛ «عامل اصلی کاهش فرزندآوری در کشور»

به گفته سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان «امروزه زنان دو سه فرزند یا اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند که جای تاسف است.»

او افزود: نقشی که زن در جامعه ایفا می‌کند بی‌بدیل است؛ مسئولیت تربیت فرزند در سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های بانوان بزرگوار است.

به گفته موسوی‌فرد: رسالت اولیه زنان، پرداختن به خانواده، تربیت فرزند و اثرگذاری بر همسر است. هرگز اسلام با کار کردن زن مخالف نیست بلکه باید بستر آن فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در مدت اخیر تصریح کرد: آماری ارائه شده است مبنی بر اینکه در تهران از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود که  اگر صحت داشته باشد، آمار تکان‌دهنده‌ای است.

موسوی‌فرد افزود: در دوران پدران و مادران ما، زنان تحصیل نمی‌کردند و برخی مدرسه نیز نمی‌رفتند اما به محض اینکه پیوند ازدواج ایجاد می‌شد، دیگر طلاق مطرح نمی‌شد اما با کمال تاسف هر چه تحصیلات بالاتر رفته است، این بخش از پیکره خانواده نتوانسته است کانون خانواده را مستحکم کند.

موسوی‌فرد گفت: امروزه زنان دو سه فرزند یا اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورند که جای تاسف است.

به گفته وی: یکی از عوامل این مساله، اشتغال بانوان است. نمونه‌های موفقی از زنان شاغل با فرزندآوری خوب داریم اما یکی از عوامل کاهش فرزندآوری در کشور، اشتغال زنان است زیرا فکر می‌کنند فرزندآوری مزاحم کارشان است که باید برای این موضوع فکری شود.

همچنین بخوانید:  سواستفاده و خشونت خانگی در ایام قرنطینه
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗