skip to Main Content
اعتراض پرستاران تأمین اجتماعی به تفاوت دستمزدها
جامعه کیوسک

اعتراض پرستاران تأمین اجتماعی به تفاوت دستمزدها

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران تامین اجتماعی در مقابل این سازمان تجمع کرده و خواستار یکسان‌سازی حقوقشان با پرستاران علوم پزشکی شدند زیرا که حقوق علوم‌پزشکی‌ها بر اساس سوابق کاری یکسان تا دو برابر کادر تامین اجتماعی است.

بر این اساس، پرستاران تامین اجتماعی خواهان برقراری فوق‌العاده ویژه برای خود همانند کادر درمان علوم پزشکی هستند اما به گفته آنها به دلیل اینکه سازمان تامین اجتماعی از سال ۸۶ احکام فوق العاده جذب را از حکم حقوقی خارج کرد، آیتم‌های فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده خاص امکان اعمال را ندارند.

پرستاران تامین اجتماعی حاضر در این تجمع اعلام کردند که حقوق آنها زیر خط فقر قرار دارد و سازمان باید برای ترمیم آن، آستین بالا بزند؛ بویژه اینکه پرستاران درگیر «پیک پنجم کرونا» هستند.

نظام مزدی در بخش درمان کشور پزشک و متخصص محور است. در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار پرستار در ایران مشغول به فعالیت هستند. ۱۳۵ هزار نفر از این افراد در وزارت بهداشت و مابقی در مراکز درمانی ناجا، تامین اجتماعی، بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی فعالیت می‌کنند. کادر درمان در ایران درحالی با همه‌گیری کرونا و فشار مضاعف کاری رودرروست که از بی‌عدالتی در نظام پرداخت و کمبود امکانات درمانی رنج می‌برد. پیش‌تر از این نیز محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «درحالی بیمارستان‌ها معضل کمبود نیرو دارند که ۵۰هزار پرستار، بیکار و جویای شغل هستند اما راهکار بیمارستان‌ها برای جبران کمبود نیرو، انعقاد قرارداد ۸۹ روزه، آن هم فقط با ۳ هزار پرستار بوده و بعد از ۳ ماه نیز تقریبا همه را اخراج کرده‌اند.»[۱]

همچنین بخوانید:  افزایش خشونت کلامی و فیزیکی علیه پرستاران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗