skip to Main Content
«تهران را شایسته انقلاب کنیم»
سیاست کیوسک

زاکانی شهردار جدید تهران:

«تهران را شایسته انقلاب کنیم»

علیرضا زاکانی با کسب ۱۸ رای موافق از ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، شهردار پایتخت شد.

وی که امروز در صحن شورای شهر تهران جهت ارائه برنامه‌های خود حضور یافته بود اظهار داشت: «تهران ام‌القری جهان اسلام و ستون فقرات نظام اسلامی محسوب می‌شود و توجه به این مسأله بسیار حائز اهمیت است. همه ما وظیفه داریم دست به دست هم دهیم و شهر را بسازیم و تهران را آنطور که شایسته انقلاب است تبدیل کنیم.»

زاکانی در جریان اتفاقات کوی دانشگاه تهران مسئول بسیج دانشگاهی دانشگاه‌های تهران بود و سپس از سال ۱۳۷۹ برای دوره‌ای سه ساله مسئولیت بسیج دانشجویی کشور را به عهده داشت. پیش از انتخاب شدن به عنوان شهردار تهران زاکانی نماینده قم در مجلس و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس بوده است.

همچنین، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، زاکانی یکی از هفت کاندید تأیید صلاحیت شده بود اما پس از حضور در مناظرات انتخاباتی انصراف داده و اعلام کرد: «با توجه به اقبال فراوانی که از آیت‌الله رئیسی شده است من ایشان را اصلح می‌دانم و خودم هم به ایشان رای می‌دهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود.»

شهرداری تهران یکی از موضوعات چالش‌برنگیز در سیاست داخلی است. تهران همواره ویترین حکومت در ایران بوده است و تمرکز بخش بزرگی از منابع کشور اهمیتی مضاعف به شهرداری تهران داده است. یکی از اقدامات اولیه دادگاه انقلاب محاکمه و اعدام غلامرضا نیک‌پی، شهردار سابق تهران در دوران پیش انقلاب بود. در بخشی از کیفرخواست نیک‌پی آمده: «ساعت‌ها نیروی انسانی هر فرد مسلمان ایرانی در روز، از جمله در مسیر رفت‌و‌آمد شهری و یا در پشت میزهای اداری فاقد تولید ملی گردد. مضافا در گیر و دار این تباهی ساعات نیروی ملی، فریاد بی‌دادرس صدها هزار مسافر شهری با تصادمات خونین و با اعصاب نفاق‌افکانه فیمابین برادران و خواهران ایرانی هر روز از نهاد آنها بیرون آید، تا نیروی انسانی بیگانه که اکثرا جاسوسان به آخوربسته در طویله‌ها بودند به اصطلاح کمبود نیروی انسانی ما را مرتفع نمایند. تا شهر ما «یا شهرهای دیگر به پیروی از سیاست شهری پایتخت شاهنشاهی!» توقف‌گاه ماشین‌های نقلیه استعمار یا کارخانجات مونتاژ آنها گردد که سود بی‌حساب این کارخانجات نیز با ایجاد بازار پر رونق مصنوعی، بجیب اربابان او سرازیر گردد.»

همچنین بخوانید:  «درآمد سرانه» در ایران در حد کشورهای فقیر آفریقایی است

دادگاه انقلاب به سرعت نیک‌پی را به اعدام محکوم کرده و حکم چند دقیقه بعد از ابلاغ به متهم اجرا شد. حال ۴۲ سال بعد گویی مشکلات ذکر شده در کیفرخواست نیک‌پی هنوز برطرف نشده که زاکانی وعده داده است تهران را آنگونه که شایسته انقلاب است خواهد کرد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗