skip to Main Content
چه عواملی آسایش تهرانی‌ها را سلب کرده است؟
جامعه کیوسک

انتشار داده‌های سامانه ۱۳۷ در نیمه اول سال ۹۹

چه عواملی آسایش تهرانی‌ها را سلب کرده است؟

بر اساس داده‌های سامانه ۱۳۷، در نیمه اول امسال ۲۱ عامل در تهران سبب سلب آسایش و آرامش مردم شده‌ است. بررسی مجموع اطلاعات ثبت و منتشر شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران نشان می‌دهد ۲۰ درصد خانوارهای تهرانی در شش ماهه اول امسال به وضعیت شهری اعتراض کرده‌اند؛ به‌طور میانگین از هر ۵ خانوار ساکن تهران، یک خانوار به شرایط زندگی در تهران معترض بوده است.

بنابر گزارش دنیای اقتصاد، اعتراض‌های شهروندان به سه دسته اصلی تقسیم شده اند؛ «مزاحمت‌های ساختمانی مربوط به ساخت و سازهای خطرناک»، «کم‌کاری در حوزه نظافت و تمیزی شهر» و «وضعیت نامناسب منظر شهر».

از میان تماس‌های گرفته شده با این سامانه، ۳ هزار و ۳۰۰ تماس درباره «قطع درختان شهر» است که نشان می‌دهد شهروندان در کنار مسائل دیگر مثل ساخت و سازهای غیر مجاز، خطر ریزش بناهای فرسوده، عدم تخلیه به موقع زباله و عدم نظافت معابر، نسبت به مسائل محیط زیستی مثل «قطع درختان» نیز حساس‌اند.

از ابتدای امسال تا آخر شهریور، ۳۷ هزار تماس از سوی شهروندان تهرانی با این سامانه برقرار شده و از میان عوامل سلب‌کننده آسایش و آرامش در تهران، «آلودگی صوتی و محیطی ناشی از ساخت و ساز» بالاترین عامل مورد اعتراض بوده است. در آمار و گزارش منتشره اما مشخص نیست که چه میزان از این تماس‌ها منجر به اقدام نهادهای مربوطه و رفع عوامل سلب‌کننده آسایش، شده است.

همچنین بخوانید:  از پاكی تا حرفه آموزی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗