skip to Main Content
محصلانی که به کودکان کار تبدیل شده‌اند
جامعه کیوسک

محصلانی که به کودکان کار تبدیل شده‌اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌گوید با شیوع کرونا شده تعداد کودکان کار در بازار افزایش داشته است و محصلان ما به کودکان کار تبدیل شده‌اند.

زالی در مراسم اختتامیه پویش مدافعان و سفیران سلامت با اشاره به کوچک شدن سفره خانواده‌ها در اثر کرونا، تورم و مشکلات اقتصادی می‌گوید بار این فشار اقتصادی باعث افزایش کار کودکان شده است. چندی پیش هم رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به آماربالای کودکان کار که فقر و تامین معاش خانواده، علت حضور ۸۰ درصد آنها در خیابان‌ها اشاره کرده بود و اینکه دولت‌ها هیچ‌گاه دغدغه کوذکان کار را نداشته‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در رابطه با مشکلات بازگشایی مدارس به مواردی از جمله کمبود مدرس اشاره کرد: «کمبود معلم یعنی وجود کلاس‌های متراکم‌تر و حدود ۶۰ درصد کلاس‌های درس لاجرم باید بیش از ۲۶ نفر دانش آموزان را در خود جای دهد. در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از دل سنواتی بالاترین میزان بازنشستگی معلمان را خواهیم داشت و در سال آینده با بحران معلم روبرو خواهیم شد در صورتی که با وجود کرونا باید پروتکل‌ها رعایت شود از فضاهای گسترده داشته باشیم». اما چندی پیش در فروردین ماه امسال بود که در یکی از تجمعات اعتراضی معلمان، یکی از معلم‌ها در رابطه با بحران فقدان معلم این‌گونه گفته است: «وزارت آموزش و پرورش به علت فقدان برنامه است که اکنون با بحران کمبود معلم رو به رو است و به ما فشار می‌آورد.» اشاره‌ی این معلم به تصمیم آموزش و پروش مبنی بر حذف سنوات چهار ساله‌ی دانشسرا بود. به نظر می‌رسد مسئله‌ی آموزش پرورش در بازگرداندن محصلان به مدارس تنها در گرو توجه به تامین و اجرای پروتکول‌های بهداشتی نبوده و توامان نیازمند تامین نیازهای معلمان نیز هست.

همچنین بخوانید:  اعتراض سینماگران به آیین‌نامه جدید جشن سینما

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗