skip to Main Content
تجمع کارگران شاغل در مزارع کشت هفت‌تپه
جامعه کیوسک

تجمع کارگران شاغل در مزارع کشت هفت‌تپه

صبح امروز کارگران شاغل در مزارغ کشاورزی هفت‌تپه در اعتراض به ممنوعیت‌های اعلام شده برای آبیاری و تاخیر در رسیدگی به مطالبات کارگران مشغول در بخش کشاورزی، در محوطه داخلی مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.

یکی از کارگران در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته است: « از آنجا که نیشکر و سایر محصولاتی که در مزارع هفت تپه همانند کلزا و چغندر کشت می‌شوند برای کاشت، داشت و حتی قبل از برداشت نیاز به آب در دفعات مشخص شده دارند، با وجود آنکه محصول کلزا به بهره‌برداری رسیده اما سایر محصولات نیاز به آب دارند و این مساله موجب نگرانی کشاورزان مزارع هفت تپه شده است.من به عنوان یک کشاورز ندیدم دولت از کشاورزان و تولیدکنندگان حمایت کند. ما حتی در شرایط اضطراری همانند بی‌آبی امروز امیدی به کمک دولت نداریم و به حال خود رها می‌شویم. در حال حاضر میلیارد‌ها تومان از محصولات تولیدی کشاورزان در استان خوزستان و در هفت تپه زیر کشت نیشکر، کلزا، جغندر، برنج و دیگر محصولات زراعی و باغی رفته که بر اثر بی‌آبی در حال نابودی هستند و چاره‌ای برای آن اندیشید.»

خوزستان هم‌چون دیگر بخش‌های کشور با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کند. رئیس دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز چندی پیش نسبت به شرایط بحرانی آب در خوزستان هشدار داد. او وضعیت اضطراری بی‌آبی امسال را به بحران سال ۸۷ تشبیه کرد و گفت پس از تامین آب شرب بزرگ‌ترین معضل آب خوزستان نخلستان‌ها خواهند بود. مهدی قمشی تاکید کرد که: «امسال نیز مخازن سدها آبگیری نشده و در ماه‌های گذشته برای تولید برق آب زیادی از سدها رهاسازی کردند، به همین دلیل مخازن سدها خالی مانده است. با توجه به اینکه اکثر کار کشاورزی و نیاز آبی در تابستان است، سال بسیار بسیار سخت و دشواری پیش رو خواهیم داشت که مشابه سال آبی ۸۷-۸۶ خواهد بود.»

همچنین بخوانید:  مهندس‌پور: تئاتر به یک پدیده ضد اجتماعی تبدیل شده است

محمد درویش، رییس کمیته محیط‌ زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو نیز در رابطه با خشکسالی پیش‌رو می‌گوید، بحران آب تنها مربوط به تامین آب شرب و هم‌چنین تولیدات محصول کشاورزی نیست. بخشی از مدیریت آب در دوران بی‌آبی منوط به تامین آب و محصولاتی هم‌چون گوشت و میوه و سبزیجات است، بخش دیگری از این مدیریت مربوط به ساماندهی نیروهای کاریست که در تولید این محصولات سهیم بوده‌اند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗