skip to Main Content
اعتراض دکترهای هندی به ادعای درمان کرونا توسط یوگا و طب سنتی
جامعه کیوسک

اعتراض دکترهای هندی به ادعای درمان کرونا توسط یوگا و طب سنتی

هزاران دکتر هندی امروز با بستن بازوبندهای سیاه، به ادعای یکی از گوروهای معروف یوگای هند مبنی بر درمان کرونا توسط یوگا و طب سنتی اعتراض می‌کنند. بابا رامدو از معروف‌ترین گوروهای هند و متحد نزدیک ناراندا مودی رییس جمهور ملی‌گرای هند، با ترغیب مردم به نزدن واکسن و ادعای خطرناک بودن داروهای مدرن، ادعا می‌کند یوگا و داروهای سنتی هندوها کرونا را درمان می‌کند.

دکترهای هندی با متهم کردن بابا رامدو به دامن زدن به موج ضدیت با واکسن در هند، می‌گویند که او تلاش می‌کند که سود کمپانی داروهای شفابخش ماورایی خود را به قیمت جان مردم افزایش دهد.

در ماه فوریه امسال بابا رامدو در مراسمی با حضور وزیر بهداشت هند، از داروی سنتی تولید شده توسط کمپانی خود به نام پاتان‌جالی رونمایی کرد. سازمان‌های حرفه‌ای بهداشتی هند وزیر بهداشت را به تبانی با بابا رامدو به دلیل وابستگی‌های ایدئولوژیک و جدال با جامعه پزشکی هند متهم کرده‌اند.

در ایران هم حواشی مربوط به درمان طب سنتی و نسخه‌هایی که عطاران برای درمان کرونا می‌پیچند محل بحث متخصصان در دوران کرونا بوده است. به طور مثال همین چندی پیش بود که فردی با تجویز نوشیدن ادرار شتر برای درمان کرونا در رسانه‌ها حاشیه‌ساز شد.

در دو ماه اخیر بیش از ۱۷۰ هزار هندی به دلیل ابتلا به ویروس کوید۱۹ جان باخته‌اند و هند یکی از بدترین ماه‌های خود را از شروع پندمی سپری کرده است.

یوگا و مناسک ماورایی هندوها بخش مهمی از برند ناسیونالیست هندوی حزب حاکم بارتیا جاناتا و مودی را در سال‌های اخیر تشکیل داده‌‌ و در رشد جهانی راست افراطی در هند سهیم بوده‌اند.

همچنین بخوانید:  موج جدید بیکاری پرستاران با قرارداد ۸۹ روزه

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗