skip to Main Content
امکان پنهان‌کردن تعداد لایک در اینستاگرام فعال شد
جامعه دانش کیوسک

برای مقابله با تاثیر افسرده‌کننده شبکه‌های اجتماعی

امکان پنهان‌کردن تعداد لایک در اینستاگرام فعال شد

فیسبوک و اینستاگرام امکانی طراحی کرده‌اند که کاربران بتوانند «تعداد لایک» را در صفحات خود پنهان کنند. وبسایت شرکت فیسبوک چند روز پیش اعلام کرد که پس از طرحی آزمایشی این امکان را برای همه کاربران شبکه‌های خود فراهم کرده است. در این طرح آزمایشی تاثیرات افسرده‌کننده اینستاگرام سنجیده شده و نتایج آن نشان داد که ندیدن تعداد لایک برای بسیاری تاثیر مثبت داشته است.

پژوهش‌ها در این باره می‌گویند که دیدن «لایک» خصوصا برای نوجوانان می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد چراکه آنها نسبت به تایید و واکنش دیگران حساسیت زیادی دارند. البته از سوی دیگر گفته می‌شود تاثیر لایک‌گرفتن می‌تواند مثبت هم باشد.

برخی منتقدان گفته‌اند که این اقدام نمی‌تواند آسیب‌های روانی ناشی از شبکه‌های اجتماعی را برطرف کند و از سویی برای کسب و کارها در شبکه‌‌های مجازی آسیب‌زاست. چراکه لایک «پول» در شبکه‌ مجازی است.

برخی دیگر نیز این اقدام را بسیار دیر دانسته‌اند چراکه آسیبی که زده شده قابل بازگشت و ترمیم نیست. در گزارش واشنگتن‌پست در اینباره توصیه شده که کسانی که همواره نگران لایک‌ خوردن پست‌های خود هستند و نیز آنهایی که دائما خود را از طریق تعداد لایک با دیگران مقایسه می‌کنند از گزینه پنهان کردن تعداد لایک‌ها استفاده کنند.

شبکه‌های مجازی نقش‌های متفاوتی در جوامع ایفا میکنند و خصوصا در دوران پاندمی کرونا برای بسیاری نقش ارتباطی مهمی را داشته‌اند.

همچنین بخوانید:  دشمنان نامرئی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗