skip to Main Content
کشورهای آفریقایی واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته را نگه دارند
جامعه کیوسک

کشورهای آفریقایی واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته را نگه دارند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) از کشورهای آفریقایی خواسته است واکسن‌های کووید-۱۹ را که ممکن است تاریخ انقضا آنها گذشته باشد را از بین نبرند. این سازمان به این کشورها گفته است که واکسن‌ها را نزد خود نگه دارند و منتظر راهنمایی بیشتر بمانند.

با این حال مراکز کنترل بیماری آفریقا (آفریقا CDC) گفته است که اطمینان حاصل کرده که این دوزها برای استفاده ایمن نیستند.

درخواست تجدیدنظر از سوی سازمان بهداشت جهانی زمانی مطرح شد که دو کشور مالاوی و سودان جنوبی اعلام کردند که بیش از ۷۰ هزار دوز واکسن آکسفورد- آسترازنکا را به دلیل اینکه تاریخ انقضا آنها در اواسط آوریل به پایان رسیده است را از بین می‌برند.

مالاوی گفته است قصد دارد بیش از ۱۶ هزار دوز واکسن آسترازنکا که موسسه سرم هند (SII) تولید کرده را نابود کند، چراکه تاریخ انقضا آنها ۱۳ آوریل به پایان رسیده است.

در همین حال سودان جنوبی نیز اعلام کرده است که به همین دلیل قصد دارد ۵۹ هزار دوز از این واکسن را کنار بگذارد.

بسیاری از واکسن‌ها را می‌توان تا ۳۶ ماه پس از ساخت استفاده کرد، اما از آنجا که عملکردهای کووید-۱۹ بسیار جدید هستند، اطلاعات کافی برای اثبات اثربخشی آنها در دوره‌های طولانی‌تر وجود ندارد.

انتشار واکسن‌های ویروس کرونا در سراسر آفریقا کند بوده است، بخشی از آن به دلیل کمبود امکانات و بخشی دیگر به دلیل شک و تردید گسترده نسبت به آن است.

در هفته‌های اخیر، اخباری در مورد ذخایر استفاده نشده واکسن در آمریکا مطرح شده که سبب واکنش‌های جهانی شده است. بر اساس تخمین‌ها، آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن استفاده نشده دارد که از تقسیم آن با کشورهای دیگر خودداری می‌کند.

همچنین بخوانید:  ارجحیت سود مالی بر مردم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗