skip to Main Content
حصارکشی تئاتر شهر راه حل مدیریت شهری نیست
جامعه کیوسک

حصارکشی تئاتر شهر راه حل مدیریت شهری نیست

علی اعطا درباره حواشی ایجاد حصار برای تئاتر شهر گفت: در محدوده این مجموعه وضعیت نامناسبی پدید آمده است و با توجه به اینکه یک سال فعالیتی در این مجموعه نیست و رونقی ندارد، عملاً تعطیل است و به محل جمع شدن افرادی که خیلی ارتباطی با این فضا ندارند، تبدیل شده و جرائمی اتفاق می‌افتد که برای حل این موضوع و بهبود این شرایط، راه‌حل‌هایی مطرح شده که یکی از آن‌ها ایجاد حصار فیزیکی است که با ارتفاع یک متر و نیم دیوار و نرده محدوده تئاتر شهر را جدا کند و رفت‌وآمد در آنجا کنترل شود.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، این راه‌حل مطرح‌شده را وزارت ارشاد نیز دنبال می‌کند. اما راه‌حل دیگر این است که ما پیشنهاد دادیم که یک نظام مدیریت و بهره‌برداری داشته باشیم یعنی فضای عمومی مدیریت شود و برنامه و طرح بهره‌برداری داشته باشیم. بیشتر نا امنی که وجود دارد عمدتاً به‌واسطه این است که بنا الان زنده نیست و یک سال اتفاقی در مجموعه نیفتاده است، لذا بهتر است در ایام کرونا تئاترهایی که قرار است برگزار شود در بیرون مجموعه برنامه‌ریزی شود تا بافت اجتماعی منطقه را تغییر دهد.

اعطا گفت: به نظر من نباید ابتدا رفت به دنبال جداسازی این محدوده که تقاطع مهم‌ترین محورهای شهر است و بافت فرهنگی، دانشگاهی و هنری دارد. این بنا از ابتدا برای پیوند با شهر بوده است. امروز به دلیل بی‌رونقی و عدم برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری آنجا ناامن شده است و اگر در حال حاضر بریم سراغ حصارکشی غیرمنطقی است. هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مسئولین و شهردار منطقه داشتیم که اعلام کردم دنبال حصارکشی نروید و ما در شورا کمک می‌کنیم اگر نیاز به مصوبه‌ای هست همکاری کنیم و شهرداری به دنبال مدیریت فضا است.

همچنین بخوانید:  نمی‌توانید قسط بدهید تقاضای مسکن ملی ندهید
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗