skip to Main Content
پرسنل بخش‌های ویژه خوزستان در استرس مرگ و میر بالای بیماران
جامعه کیوسک

سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی اهواز عنوان کرد

پرسنل بخش‌های ویژه خوزستان در استرس مرگ و میر بالای بیماران

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه کادر درمان خوزستان به شدت خسته هستند، گفت: علاوه بر خستگی، کادر درمان یک خط در میان در حال ابتلا هستند و به قرنطینه خانگی می‌روند و فشار کار بر دیگر نیروها می‌افتد.

به گفته دکتر فرهاد سلطانی «همچنان روزانه میزان مراجعه به بیمارستان‌ها در حال افزایش است اما سیستم درمان یک ظرفیتی دارد و این ظرفیت، محدود است.»

سلطانی گفت: به ویژه پرسنل بخش‌های ویژه که دچار بی‌خوابی و استرس هستند و با بیماران بدحال سر و کار دارند و شاهد مرگ و میر هستند، از نظر روحی بسیار اذیت شده‌اند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خوزستان بحرانی است و بیشترین مرگ و میر مربوط به این استان است؛ حدود یک‌چهارم تا یک‌سوم مرگ‌های کرونا در کشور مربوط به خوزستان است.

وی افزود: با توجه به این وضعیت و خستگی روحی و جسمی کادر درمان، هر چه این روند بیماری طولانی‌تر شود و خستگی کادر درمان افزایش یابد، ضریب خطر بالاتر می‌رود و بر کیفیت خدمات تاثیر منفی خواهد داشت؛ به ویژه در شیفت‌های شب که کادر درمان دچار بی‌خوابی و خستگی هستند، احتمال افزایش خطا وجود دارد و در نتیجه میزان مرگ و میر بیشتر می‌شود.

همچنین بخوانید:  عوارض آلایندگی نفت سه برابر کل بودجه عمرانی خوزستان
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗