skip to Main Content
معترضان به منع عبور و عبور این‌بار در ایتالیا
جامعه کیوسک

معترضان به منع عبور و عبور این‌بار در ایتالیا

گروهی از معترضان که بخشی از آنها وابسته به گروه های راست افراطی هستند، در میلان، تورین و شهرهای دیگر ایتالیا در اعتراض به آخرین محدودیت‌های مرتبط با کرونا که کافه، رستوران‌، ورزشگاه و سینماها را مجبور می‌کند زودتر تعطیل کنند خشمگین شده و به خیابان آمدند.

در حالی‌که سازمان بهداشت جهانی از کشورها می‌خواهد که در شرایط فعلی به محدودیت‌های قرنطینه ادامه بدهند این گروه از معترضان به قرنطینه‌ها به خیابان آمدند و هنگام مقابله با پلیس فریاد آزادی، آزادی سر دادند. در برخی از نقاط اعتراضات به خشونت کشیده شده و پلیس جهت متفرق‌ کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

در جمهوری چک که یکی از بدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا را دارد از روز دوشنبه محدودیت رفت‌وآمد یک‌هفته‌ای وضع شده است. نخست وزیر آلمان نیز روز دوشنبه گفت که کشورش در آستانه از دست‌دادن کنترل بود. وی خطاب به حزب دموکرات گفت که وضعیت تهدید‌آمیز است و هر یک روز مهم است.

تلاش برای کنترل کرونا در اروپا شدت گرفته است. کشورهای اروپا پس از کاهش موفقیت‌آمیز مبتلایان به کرونا در اوایل سال، در ابتدای پاییز شاهد افزایش آمارها هستند. بسیاری از آنان آمار مبتلایانشان از موج اول بیشتر بوده است. گرچه ممکن است تعداد مبتلایان بیشتر به علت افزایش ظرفیت موارد شناسایی باشد. گفتنی است که گروه‌های راست افراطی از اروپا تا آمریکا سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه را به عنوان فرصتی برای بسیج نیروهای اجتماعی خود می‌بینند.

در ایران اما اوضاع کاملا برعکس است، با بالارفتن آمار کشته‌های کرونا و رسیدن به ۳۳۷ نفر در شبانه‌روز گذشته، صحبت‌هایی از بسته شدن اماکن عمومی و مشاغل ردیف دو و سه، که شامل کافه‌ها و رستوران‌هاست شد. صحبت‌هایی از جریمه به علت استفاده نکردن از ماسک نیز شده، اما در نبود نظارت کافی و در کمال تعجب، همچنان این مراکز عمومی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، و تهران آلوده به نظر می‌رسد که این روزها شلوغ‌تر از پیش هم باشد.

همچنین بخوانید:  ما «در خانه می‌مانیم»، سلطه و سرمایه چطور؟
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗