skip to Main Content
وبسایت اوبو آرشیوی دائمی نیست
فرهنگ کیوسک

تا دیر نشده از وبسایت اوبو بک‌آپ بگیرید

وبسایت اوبو آرشیوی دائمی نیست

وبسایت اوبو، یکی از بزرگترین منابع آنلاین هنر و ادبیات آوانگارد بر روی اینترنت، امروز در توییتر به مخاطبان خود «یادآوری» کرده است که بهتر است از آثار ادبی و هنری روی این وبسایت بک‌آپ بگیرند. چرا که این وبسایت «هیچ‌وقت قرار نبوده و نیست آرشیوی دائمی باشد». 

این وبسایت هفته‌ی گذشته نیز اعلام کرده بود که مشکلاتی بر روی سِرورهای خود دارد و برای مدتی- تا رفع مشکلات زیرساختی خود- اثر جدیدی آپلود نمی‌کند.

 

اوبو-وِب، یکی از بزرگترین منابع آموزشی و مطالعاتی هنر و ادبیات آوانگارد بر روی اینترنت است که سال ۱۹۹۶ توسط شاعری مفهومی، کِنث گُلداسمیث، راه‌اندازی شده‌ است که در ابتدا تنها شعرهای صوتی و تصویری را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌داد ولی پس از مدتی فیلم و هنر صوتی آوانگارد را نیز به آرشیو خود اضافه کرد و تا هفته‌ی گذشته به‌صورت مرتب آرشیو آنلاین خود را گسترش می‌داده است.

اوبو-وب طی سه دهه‌ی گذشته نقش موثری در دسترسی‌پذیر کردن آثاری ادبی و هنری آوانگارد داشته است چرا که به‌دلیل طبیعت غیرتجاری این آثار، معمولا محدودیت‌های جدی بر سر نشر آن‌ها قرار دارد. اوبو-وب تا به امروز خود را وبسایتی آموزشی، غیرتجاری و مستقل نگه داشته و به اهداف آموزشی و نشر هنر و ادبیات معاصر وفادار مانده است.

همچنین بخوانید:  من به هیچ کجا تعلق ندارم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗