skip to Main Content
تهدید به اعتصاب در صورت بازگشایی مدارس
جامعه کیوسک

معلمان آمریکا نگران کرونا هستند

تهدید به اعتصاب در صورت بازگشایی مدارس

رییس فدراسیون معلمان آمریکایی، دومین تشکل بزرگ معلمان در آمریکا، به اعضای این اتحادیه اطمینان داد در صورتی که شرایط بهداشتی لازم برای جلوگیری از انتقال کرونا در محیط مدارس رعایت نشود، از اعتصاب اتحادیه‌های محلی علیه بازگشایی مدارس حمایت خواهد کرد.

رندی وینگارتن تاکید کرده است که تصمیم نهایی برای اعتصاب معلمان به اتحادیه‌های محلی واگذار شده است، اما فدراسیون معلمان آمریکایی از هیچ تلاشی برای مذاکره، اعتراض، شکایت حقوقی و حتی اعتصاب سراسری برای حفظ جان دانش‌آموزان و معلمانش دریغ نخواهد کرد.

فدراسیون معلمان آمریکایی معتقد است تنها مدارسی می‌توانند آموزش حضوری را از سر بگیرند که نرخ روزانه مبتلایان آن منطقه کمتر از ۵ درصد و نرخ انتقال نیز کمتر از یک درصد باشد. این فدراسیون تاکید دارد که باید در محل مدارسی که بازگشایی می‌شوند اماکانات تست کرونا و ردیابی بیماران به طور مناسب و کافی مستقر شده باشد.

رندی وینگارتن رییس فدراسیون معلمان آمریکایی همچنین در سخنرانی خود با اشاره به اینکه کانیه وست موزیسین هیپ‌هاپ از حکومت وام گرفته تا تجارتش از کرونا آسیب کمتری ببیند، گفته است «دولت باید به خانواده‌های شاغل و معلمان هم این اطمینان را بدهد که فرزاندان ما می‌توانند از آموزش‌های لازم برخوردار شوند»

بازگشایی مدارس در ایران نیز با مخالفت‌ها و اعتراض‌های مختلفی روبه‌رو شده است. چند ستاد استانی مقابله با کرونا با بازگشایی مدارس مخالف بودند و کانون صنفی معلمان ایران نیز با بیانیه‌ای مسئولیت هر گونه اتفاق ناگوار در این شرایط را متوجه وزارت آموزش وپرورش دانست.

همچنین بخوانید:  مهر ۵۷: دولت به وضع همه اعتصابیون رسیدگی می‌کند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗