skip to Main Content
احتراز از کرونا قطری‌ها را بدهکار کرد
اقتصاد دانش کیوسک

دردسرهای یک اپلیکیشن اجباری

احتراز از کرونا قطری‌ها را بدهکار کرد

اپلیکیشن احتراز که استفاده از آن در قطر به منظور ردیابی افراد درگیر با ویروس کرونا اجباری اعلام شده، علاوه بر افزایش نگرانی‌ها درباره نقض حریم خصوصی افراد، باعث شده بسیاری بدهکار شوند.

به گزارش میدل‌ایست‌آی استفاده از این اپلیکیشن بر روی بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه قطری‌ها ممکن نیست، چرا که برای استفاده از آن باید گوشی شما بلوتوث‌کم‌مصرف (BLE) داشته باشد. همین موجب شده بسیاری از شهروندان و کارگران کم‌درآمد در قطر برای خرید گوشی جدید پول قرض کنند.

دولت قطر برای کسانی که از اپلیکیشن احتراز استفاده نکنند جریمه ۲۰۰ هزار ریالی (۵۵ هزار دلار) و سه سال زندان در نظر گرفته است. این اپلیکیشن با چهار کیوآر کد (QR CODE) رنگی وضعیت هر فرد در نسبت با ویروس کرونا را نشان می‌دهد: سبز (سالم)، قرمز (کووید-۱۹ مثبت)، زرد (قرنطینه) و خاکستری (مشکوک یا مرتبط با کسانی که نتیجه تست کویید-۱۹ آن‌ها مثبت شده است).

احتراز به محض اینکه فاصله شما از یک فرد مشکوک یا قطعا درگیر با کرونا کمتر از یک‌ونیم متر شود، به شما اعلام می‌کند و این اطلاعات را به وزارت بهداشت قطر مخابره می‌کند.

اگرچه بسیاری معتقدند دولت‌ها باید برای مقابله با کرونا از سامانه‌های کنترلی مثل اپلیکیشن احتراز استفاده کند تا هزینه‌های کمتری بر جامعه تحمیل شود، اما برخی هم می‌گویند رفتارهای کنترلی دولت‌ها در دوران کرونا می‌تواند پایدار بماند و جوامع را در بسیاری از حوزه‌های دیگر محدود کند.

همچنین بخوانید:  ۶۲ درصد بیماران کرونایی بی‌کار شده «زن» هستند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗