skip to Main Content
بیکاری ۲۵ نفر با توقیف روزنامه جهان صنعت
جامعه کیوسک

بیکاری ۲۵ نفر با توقیف روزنامه جهان صنعت

با حکم توقیف روزنامه جهان صنعت، کارکنان این روزنامه که در مجموع بیش از ٢۵نفر هستند، بیکار شدند.

مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده که هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه‌ای بدون حضور دو تن از اعضایش و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار یک مصاحبه درباره آمار کرونا در روزنامه جهان صنعت، این روزنامه را شفاها توقیف کرده است.

یکشنبه ۱۹ مرداد ۹۹ فردی به نام محمدرضا محبوب‌فر در گفت‌وگویی با مهدیه بهارمست خبرنگار سرویس جامعه روزنامه جهان صنعت، خبر از پنهان‌کاری دولت درباره زمان دقیق شناسایی اولین مبتلایان به کرونا داد و همچنین ادعا کرد «آمارهای اعلامی دولت یک‌بیستم آمار واقعی است».

عنوان این فرد در مصاحبه با جهان صنعت «عضو ستاد ملی کرونا» ذکر شده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد وی عضو ستاد ملی کرونا نیست. بعد از اعلام خبر توقیف روزنامه‌ جهان صنعت، برخی رسانه‌ها و مسئولان سعی کردند عنوان جعلی را برجسته کنند، اما اظهارات مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت نشان از دلایل دیگری در توقیف روزنامه دارد.

محمدرضا سعدی در گفت‌وگوی با خبرگزاری ایسنا تاکید کرده که هیئت نظارت بر مطبوعات روزنامه جهان صنعت را بر اساس «ماده یک ستاد کرونا» و بندهای ۴، ۸ و ۱۱ از ماده ۶ قانون مطبوعات توقیف کرده است. اگرچه مشخص نیست «ماده یک ستاد کرونا» ارجاع به چه قانون یا آیین‌نامه‌ای دارد، اما موضوع بند ۴ ماده ۶ قانون مطبوعات درباره «ایجاد اختلاف ما بین اقشار جامعه» و بند ۸ این ماده درباره «افترا به مقامات، نهادها، ارگانها» و بند ۱۱ آن درباره «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع» است.

همچنین بخوانید:  وزیر بهداشت: قبیح می‌دانیم اگر جلوی عزاداری مردم را بگیریم

بر اساس ماده ۱۲ قانون مطبوعات هیئت نظارت بر مطبوعات می‌تواند نشریات را توقیف کند، اما در همین قانون برای اشخاص حقیقی و حقوقی این امکان فراهم شده که در صورت انتشار مطالب خلاف واقع علیه ایشان، جوابیه خود را در شماره بعدی همان نشریه منتشر کنند.

آخرین آمارهای سازمان گزارشگران بدون مرز نشان می‌دهد ایران در رتبه‌بندی آزادی مطبوعات بین ۱۷۹ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗