skip to Main Content
بازداشت رهبران سندیکای صدهزار نفری معلمان اردن
اقتصاد سیاست کیوسک

بازداشت رهبران سندیکای صدهزار نفری معلمان اردن

نیروهای امنیتی اردن روز شنبه با حمله به دفتر سندیکای معلمان اردنی، اعضای شورای مرکزی این سندیکا را بازداشت کردند.

دادستانی اردن، رییس سندیکای معلمان اردنی را متهم به تحریک معلمان معترض در سخنرانی روز چهارشنبه‌‌اش کرده است. ناصر نواصره در این سخنرانی از سیاست‌های نخست‌وزیر اردن عمر رزاز به شدت انتقاد کرده بود.

سندیکای معلمان اردنی که بیش از صدهزار نفر عضو دارد، سال گذشته در اعتراض به مشکلات معیشتی معلمان اعتصابی یک‌ماهه را سامان داد که از بزرگ‌ترین اعتصاب‌های تاریخ اردن محسوب می‌شود. دولت هم وعده داد افزایش پنجاه درصدی دستمزدها را اجرایی کند.

اما دولت به بهانه همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی، زیر عهد و پیمانش با معلمان زده است و اعلام کرده افزایش حقوق شاغلان بخش عمومی را متوقف می‌کند.

در عین حال، دولت عمر رزاز برای تضعیف سندیکای معلمان اردنی می‌کوشد آن‌ها را به نیروهای اسلام‌گرای مخالفش نسبت دهد. سندیکایی‌ها معتقدند این رویکرد دولت در جهت کمپین لکه‌دار کردن فعالیت‌های سندیکاست.

دولت اردن مثل برخی دیگر از دولت‌های خاورمیانه از جمله لبنان، غرق در بدهی‌های خارجی است. اردن ۴۰ میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و نزدیک ۱۹ درصد بیکاری دارد. صنعت گردشگری این کشور هم که سال گذشته حدود ۵ میلیارد دلار عایدی داشت، با شیوع کرونا دچار افت شدید شده است.

 

 

همچنین بخوانید:  روزنامه‌نگاران شاکی از سقوط
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗