skip to Main Content
یک واعظ حامی فرهنگ تجاوز در مصر تعلیق شد
جامعه کیوسک

یک واعظ حامی فرهنگ تجاوز در مصر تعلیق شد

یک واعظ مذهبی در مصر پس از آنکه ادعا کرده آزار جنسی زنان به خاطر لباس‌های تنگ و کوتاهی است که می‌پوشند، از سوی وزارت اوقاف مصر تعلیق شده است.

عبدالله رشدی که از واعظان مشهور و فعال در شبکه‌های اجتماعی است، پیش از این هم ادعا کرده بود اگر دختران از لحاظ فیزیکی و ذهنی توان ازدواج را داشته باشند، می‌توانند در سن ۹ سالگی هم ازدواج کنند.

به تازگی هم ویدیویی از این واعظ مذهبی در توییتر منتشر شده که در واکنش به گزارش‌هایی درباره ۵۰ مورد تجاوز یک متجاوز سریالی به نام «أحمد بسام زکی» می‌گوید:

یک انسان فاضل به دوستش توصیه کرد: «لطفا قبل از اینکه بروی خانه ماشینت را قفل کن، چون اگر نکنی ممکن است آن را بدزدند.» رفیق «باهوش» او جواب داد: «نه بابا؟ داری از دزد حمایت می‌کنی؟» ظاهرا باید ذهن‌ها را دوباره به کار انداخت.

این اظهار نظر او و واکنش‌های خشمگینانه کاربران شبکه‌های اجتماعی به او باعث شد وزارت اوقاف مصر واکنش نشان دهد و او را تعلیق کند. واکنش دولت مصر در حالی است که فعالان حقوق زنان معتقدند فرهنگ و نظام حقوقی این کشور پشتیبان فرهنگ تجاوز است؛ فرهنگی که به مردان نمی‌گوید تجاوز نکنید بلکه از زنان می‌خواهد که تلاش کنند مورد تجاوز واقع نشوند.

همچنین بخوانید:  ترافیک کلیشه‌های جنسیتی در پایتخت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗