skip to Main Content
اعلام جرم محیط‌زیستی‌ها علیه پروژه بهشت‌آباد در رود کارون
زمین سیاست کیوسک

اعلام جرم محیط‌زیستی‌ها علیه پروژه بهشت‌آباد در رود کارون

یک انجمن محیط‌زیستی در خوزستان علیه مسببان آغاز پروژه تونل و سد بهشت‌آباد بر سرشاخه‌های کارون به دادستانی کل کشور اعلام جرم کرده‌ است.

بهنام رضایی، فعال محیط‌زیست در خوزستان، درباره دلیل اعلام جرم انجمن دوستداران طبیعت و محیط‌زیست خوزستان علیه آغازگران این پروژه به ایلنا گفته:

استراتژی سدسالاران بدین گونه بود که علاوه بر این طرح و پروژه‌ها، سد و طرح انتقال آب خرسان که فاقد مجوز محیط زیستی است در دستور کار قرار گیرد تا با این هجمه از جناح‌های مختلف بر رودخانه کارون، حداقل یکی از این طرح‌ها را به طرح و پروژه‌های سابق چون کوهرنگ ۱، کوهرنگ ۲، خدنگستان و … افزوده و عملا بدون توجه به پیامدهای محیط زیستی و اجتماعی که متوجه بیش از پنج میلیون نفر مردم خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری است، این طرح را با ابزارهایی که در اختیار دارند آغاز کنند و یک‌بار دیگر خسارت‌های اکولوژیکی که بر رودخانه کارون و اکوسیستم‌های آبی وابسته به آن است را تکرار کنند.

فعالان محیط زیست در خوزستان معتقدند تفکر سازه‌ای در مدیریت منابع آب با اجرای این پروژه و عقیم کردن رودخانه کارون، به‌زودی باعث مهاجرت ساکنان استان‌های خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری و افزایش حاشیه‌نشینی در این استان‌ها خواهد شد.

همچنین بخوانید:  شرایط ایمنی معدن یورت برای شروع به کار فراهم نیست
یک نظر
  1. درود بر کسانی که در مقابل این فعالیت‌های ضد محیط‌زیستی می‌ایستند. فعالین حوزه محیط زیست نباید فقط کنشی و بلکه باید کنشی-واکنشی عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗